Tannkrem som ikke smaker peppermynte..

Mammatil2små20

Flørter med forumet
Jenta vår klarer ikke smaken av peppermynte og vi sliter med å finne en tannkrem som ikke smaker mint.. Vi har kjøpt og prøvd mange varianter, men alle har enten mint eller mild mint og fruktsmak sammen.

Hun bruker fortsatt solidox kids 0-5 år med fruktsmak og tannlegen sier at det forsåvidt ikke gjør noe så lenge hun får fluortabletter i tillegg.. Men jeg skulle helst sett at vi byttet til juniortannkrem/voksentannkrem ettersom hun har begynt å miste tenner og får voksentenner.. Hun synes heller ikke det er noe særlig å bruke «baby-tannkrem» som hun kaller det.

Noen som har tips til tannkrem til junior/voksen som ikke har mint-smak?
 
Last edited:
Sjekk om de har det på apoteket. Er noe som inneholder bittelitt mer fluor som ikke smaker peppermynte. Husker ikke navnet i farta. Evt. Sjekk ut med24.
 
Sjekk om de har det på apoteket. Er noe som inneholder bittelitt mer fluor som ikke smaker peppermynte. Husker ikke navnet i farta. Evt. Sjekk ut med24.

Takk! Ja jeg har i grunn gjort det, men ikke funnet noe enda.. skal sjekke litt på nettet også- men så tenkte jeg at kanskje jeg kunne spart meg for masse leting om det var noen her som visste om noe :happy:, Synes bare det er så rart at «alle» tannkremer skal smake noe med mint.

Hun er ikke kresen på noe annet, men mint er en smak hun tydeligvis ikke fikser..
 
Takk! Ja jeg har i grunn gjort det, men ikke funnet noe enda.. skal sjekke litt på nettet også- men så tenkte jeg at kanskje jeg kunne spart meg for masse leting om det var noen her som visste om noe :happy:, Synes bare det er så rart at «alle» tannkremer skal smake noe med mint.

Hun er ikke kresen på noe annet, men mint er en smak hun tydeligvis ikke fikser..

Hihi, søren at jeg ikke husker. Fikk tips av tannlegen.

https://www.apotek1.no/produkter/fl...alYsNI6DIZyg1hyVuj33sT16TnvwpPmEaAh-pEALw_wcB

Weleda har noe også.

https://www.med24.no/gum-kids-tannkrem-jordbaer-2-6-aar-50-ml
 
Last edited by a moderator:
Her fant vi junior tannkrem på matbutikken fra solidox. Den er fra 6-12 år. Annen smak enn den for de minste men fortsatt litt barnslig smak. Ellers kunne hu her bruke vanlig solidox tannkrem.
 
Er ikke fruktsmak godkjent heller?
 
Dra på helsekost og se, vi hadde en god stund et merke som heter kingfisher, de har en del forskjellige smaker. Jeg har perioder der jeg reagerer mye på mynte så det har vært de som har vært best da. Noen er uten fluor, men da knasker man bare noen fluortabletter etterpå :king
 
Her fant vi junior tannkrem på matbutikken fra solidox. Den er fra 6-12 år. Annen smak enn den for de minste men fortsatt litt barnslig smak. Ellers kunne hu her bruke vanlig solidox tannkrem.

Den fra solidox 6-12 har vi prøvd- er et hint av mintsmak i den også- kamuflert i andre smaker vel og merke.. ikke enkelt det her altså :joyful: Nå høres hun kanskje kresen ut stakkars.. det er hun ikke - det gjelder kun dette med tannkremer- heldigvis! Vi får prøve oss frem videre. Takk for tips :happy:
 
Er ikke fruktsmak godkjent heller?

Jo, den vi bruker nå, som er fra 0-5 år er ren fruktsmak, men alle vi har testet foreløpig som er for endre barn enn 6 år har også mintsmak i seg blandet med f.eks frukt eller bær-smak...

Nå høres hun veldig kresen ut stakkars, detter hun ikke. Det gjelder kun dette med mintsmak i tannkremer, heldigvis :happy:
 
Dra på helsekost og se, vi hadde en god stund et merke som heter kingfisher, de har en del forskjellige smaker. Jeg har perioder der jeg reagerer mye på mynte så det har vært de som har vært best da. Noen er uten fluor, men da knasker man bare noen fluortabletter etterpå :king

Takk for tips! Helsekost har jeg ikke vært i enda- så det skal jeg definitivt sjekke ut! :happy:
 
Den fra solidox 6-12 har vi prøvd- er et hint av mintsmak i den også- kamuflert i andre smaker vel og merke.. ikke enkelt det her altså :joyful: Nå høres hun kanskje kresen ut stakkars.. det er hun ikke - det gjelder kun dette med tannkremer- heldigvis! Vi får prøve oss frem videre. Takk for tips :happy:
Jeg er sånn selv. Virkelig hater mint i tannkrem. Men får jo ikke gjort så mye med det.
 
Husker jeg hata fluor tablett som lita. Var veldig sterkt for munnen. Vi har forskjellige preferanser, takk for det sier jeg. xsmile9
 
Våre gutter bruker fremdeles zendium barnetannkrem av samme grunn. Har desverre ikke klart å finne noen erstatter selv om eldstemann er 10år nå. Skjønner heller ikke at alle må smake mint.
 
Back
Topp