Leggerutiner

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Når begynner man med legge rutiner? No er min gutt bare 6 uker da.. Men Kansje begynne så vidt No eller er det tidlig :rolleyes:
 
«Når baby virker klar» funket fint for eldste her, når han sluttet å roe seg med oss på stua, da var han ca 3 mnd. Er ca da de kan begynne å produsere søvnhormoner :) Noen er klare før, noen senere da :)

Vi har «rutiner» i forn av at han får på pysj når vi legger oss, men ikke utover det. Min er bare 2 uker da, og blir nok en stund til enda, gjør det nok likt som med storebror :)
 
Hva med feks ligge i egen seng når man er 6 uker? Altså legging på kvelden.
Gjore dette i går kveld og det fungerte veldig bra.. Men som førstegangs så er det vanskelig og vite
 
Vi har alt litt rutiner med å ta på kveldsstellet når storebror er badet men så er han forløbig på stuen med oss til vi legger oss. Då er det for oftest en amming også legges han i badside criben forsiden av min side av sengen. Noen netter ligger han der hele natten uten om amming andre kommer han over i vår alt etter hva han krever. Han er snart 2 uker og venter nok litt til før vi begynner å legge han på rommet i sengen tidligere på kvelden slev om helsesykepleier sa man kunne gjøre det no å vist man ønsker men som nevnr over er det rundt 3 mnd de begynner å produsere søvn hormoner og de er mer motakelig for rutiner.
 
Vi har allerede rutiner, men mest for vår egen del. Iblant funker det ikke for frøkna. Vi legger hu og oss mellom 11-1, kommer an på når hu er sulten for siste gang iløpet av dagen. Da sover hu i 6-8 timer. Første måltid er mellom 7-8 om morgenen og det tar jeg meg av. Mannen tar kvelder :) på dagen deler vi på det.
 
Vi har alt litt rutiner med å ta på kveldsstellet når storebror er badet men så er han forløbig på stuen med oss til vi legger oss. Då er det for oftest en amming også legges han i badside criben forsiden av min side av sengen. Noen netter ligger han der hele natten uten om amming andre kommer han over i vår alt etter hva han krever. Han er snart 2 uker og venter nok litt til før vi begynner å legge han på rommet i sengen tidligere på kvelden slev om helsesykepleier sa man kunne gjøre det no å vist man ønsker men som nevnr over er det rundt 3 mnd de begynner å produsere søvn hormoner og de er mer motakelig for rutiner.
Så da gjør det ikke noe og starte allerde No med og begynner og legge seg om kvelden i egen seng? ;)
 
Blir nok ikke noen kveldsrutiner her på en god stund, men føler vi har fått på plass en god morgen/formiddagsrutine nå da :)

Tenker det med kveldsrutiner løser seg selv. Nå er det for mye kveldsuro. Gidder ikke prøve å innføre rutine før babyen har døgnrytme og et litt mer stabilt søvnmønster :)
 
Så da gjør det ikke noe og starte allerde No med og begynner og legge seg om kvelden i egen seng? ;)

Nei ikkje noe problem. Unger er jo veldig ulik. Med nr 1 var det ikkje aktuelt før han var større han sov ikkje med mindre han lå omtrent oppå meg mems han her kan fint gjøre det noen dager.
 
Så da gjør det ikke noe og starte allerde No med og begynner og legge seg om kvelden i egen seng? ;)

Sovet baby i egen seng er det ikke noe problem P legge den der ☺️

Sist hadde jeg ei som bare sov på brystet. Så nå nyter jeg at lillebror stort sett sover i bedsiden bed siden av meg. Hender det noen netter blir å sove på brystet deler av natta. 4 uker nå.
 
Når begynner man med legge rutiner? No er min gutt bare 6 uker da.. Men Kansje begynne så vidt No eller er det tidlig :rolleyes:

Snikee
Det er bare å starte. Enten funker det eller så funker det ikke, men det er ikke farlig bare fordi baby ikke er 3 mnd enda :) vi startet rundt 4-6 uker fordi han sluttet å roe seg skikkelig nede i stua da.
Gjør det som roer barnet og føles rett!
 
Når begynner man med legge rutiner? No er min gutt bare 6 uker da.. Men Kansje begynne så vidt No eller er det tidlig :rolleyes:

Personlig skjønner jeg ikke hvordan man kan få til dette når de er så små. Her blir ingen dager like ettersom det ikke er rutiner. Noen netter ammer hun en gang, andre ganger ingen før tidlig morgen. Hun kan amme både to og tre ganger før dagen starter. Vi kan stå opp kl 9,10 eller 11. Hun kan ha en lang dupp eller to på dag. Som sagt ingen dager er like! xsmile5
 
Her er lille 7 uker. Siste dagene begynt å legge han på soverommet rundt kl 21. Gjerne amma litt før. Varierer hvor lenge han sover før han er våken igjen. Alt fra 2-5 timer..

Tar på pysj mellom 18-21, alt etter hva som passer i forhold til bleieskift ☺️
 
Hva med feks ligge i egen seng når man er 6 uker? Altså legging på kvelden.
Gjore dette i går kveld og det fungerte veldig bra.. Men som førstegangs så er det vanskelig og vite
Av og til går det. Andre ganger må de bli 2år før de vil ligge alene. Og det som går den ene uka funker ikke den andre. Mitt råd er, følg det behovet babyen har. Prøv gjerne å Endre på rutiner og vaner om dere ønsker, gjør ting skånsomt og virker det ikke så gjør det du vet fungerer for at baby/barnet skal sove uten gråt også prøver du på nytt igjen en annen gang.
 
Vår leggerutine er å legge når babyen er trøtt. Av og til sover hun lenge ( rekorden er 12 timer med amming i senga underveis) andre ganger sover hun bare en liten stund eller ikke i det hele tatt.
 
Rutiner kommer tidsnok. Nå nyter vi bare babytilværelsen og tar dagene som de kommer. Tar på han pysj under kveldsstellet av storebror også legger han seg når vi legger oss:)
 
Vår har lagt seg ca.kl.21 kvar kveld dei siste vekene, og då har han sovna ganske fort:) Så vaknar han mellom kl.3 til kl.5:) Krysser fingrane for at det fortsetter
 
Back
Topp