Update me

Minlillenr3

Elsker forumet
Februarbarna 2020
hei fine folk :happy: vært litt stille fra meg. Grunnen er så enkel som at jeg har vært dårlig. Men nå begynner formen å stige litt. Har fått sett ett bankende hjerte på ul men føler likevel det er litt uvirkelig enda:rolleyes: andre som føler slik? Er 10+4 i dag, og tiden singler seg avgårde. For utenom litt oppblåst mage, litt større bryster og kvalme av og på, føler jeg meg OK. Hvordan er det hos dere nå?
 
Formen var kjempe bra i over ei uke før kvalmen falt på meg igjen på tirsdag. Er nå på 4. dag med kvalme og brekninger igjen :meh: Er 11+2 i dag!
 
Formen var kjempe bra i over ei uke før kvalmen falt på meg igjen på tirsdag. Er nå på 4. dag med kvalme og brekninger igjen :meh: Er 11+2 i dag!
Usj ja er sånn av og på her også. Kan ha en eller to gode dager så ett par dager med ræva form igjen. Håper det gir seg snart :)
 
Så hjerte i uke 6,( altså to uker siden). Imens jeg mistet alle gravidsymptomer for noen dager siden, så ikke kvalm, ikke vondt i puppene(de er fortsatt store), ikke stillinger i magen eller vont å ligge på magen mer, og ikke trøtt, så jeg er spent på om dette er svangerskapet mitt(da føler jeg meg heldig i forhold til sist) men også redd for at det ikke er liv i magen. Men bekkenet mitt er vanlig grusomt(men vært sånn siden sist svangerskap). Så ny tul på mandag. Mens syntes det er helt rart å spise og lukte på hva som helst og ikke bli kvalm. Jaja vi får se på mandag❤️
 
Så godt at formen er bedre! :)

Jeg er 7+4 idag, så ligger litt bak deg. Var på første TUL på mandag, og fikk se og høre ett lite hjerte :Heartred

Helt fantastisk, men enig i at det fortsatt føles uvirkelig. Gleder meg til neste TUL v/13 uker.

Jeg har vært mye slakk og uggen, men heldigvis ikke brekt meg eller kastet opp. Takknemmelig for ferie og at jeg kan ta det helt med ro :)
 
9+1 her i dag, fortsatt kvalm av å på, men heldigvis ikke oppkast. Har ferie og er på hytta så takknemlig for å kunne slappe av, da energien er på bånn. Håper det bedrer seg snart.. men er for noen uker, og såå verdt det❤️

Gleder meg til tul nr. 2 i uke 12+6, og håper alt er fint:happy:
 
Kjenner meg helt pyton de siste par dagene (7+5 nå), hadde tatt ut egenmelding eller no om det ikke var for at omtrent alle er borte på ferie.
 
Fortsatt kvalm og uggen. Har også ømme bryster som har blitt litt større. Er 8+2 i dag, og har heldigvis ferie de neste 3 ukene. Det skal bli veldig godt, da det har vært tungt å holde fokus på jobb i det siste.
 
Er uggen av og på gjennom dagen, spesielt når jeg ikke har spist på en stund. Føler meg også slapp, men vanskelig å si om det er graviditeten eller bare ferieslapphet. Uansett veldig glad for at jeg har ferie. Men begynner å jobbe igjen til uka. Jeg har også fått litt vondt i den ene hofta, var hos fysioterapeut som mente at det kunne ha med graviditeten å gjøre. Har fått noen styrke- og tøyeøvelser som forhåpentligvis fikser biffen. Er 9+6 i dag og synes også at tiden går veeeeldig sakte fram til 12 uker.
 
Var skikkelig dårlig fra uke 7 til 9, måtte dessverre sykemeldes en stund. Så ble jeg plutselig bedre da jeg nærmet meg 10 uker. Fremdeles kvalm i perioder, men har ikke kastet opp på over en uke. Matlysten har kommet tilbake noe som gjør at jeg får i meg bedre og mer næringsrik mat, samt mer smakfull. Levde på ferdigpizza, grønne epler og salt potetgull i noen uker :hilarious::hungover:. Av symptomer ellers har jeg fått mer ømme og større bryster, drømmer mye rart, føler meg oppblåst/kvapsete i mage-området. Gleder meg sånn til å få større og ordentlig gravidmage! ❤️
 
Jeg merker kvalmen har blitt noe bedre etter jeg kom forbi uke 10 :) Men er enda trøøøtt :sleep011

Så herlig at du fikk se bankende hjerte på tul ❤️
 
Så kjekt å høre fra alle :smug: å tror også gjerne det er helt normalt at enkle dager er bedre enn andre :) Jeg har ikke tenkt å gå 7 måneder til med kvalme:hilarious::hilarious:
 
Er på ferie, pg blir så sinnsykt bilsyk! Ulikt meg, som til vanlig kan både sitte på mobil og lese på biltur. Kan ikke ta postafen heller fordi jeg er trøtt nok fra før.

Ellers er jeg i ganske fin form. Veldig ømme bryster og mindre energi, har heldigvis ferie fortsatt!
 
Jeg føler meg også mer ok nå, det er som om graviditeten har «satt seg» mer, og jeg er merkbart mindre uvel. Det kommer mest på ettermiddagen og kvelden, da maten har en tendens til å stevle seg i magen, jeg blir sinnsykt oppblåst og spiser litt mer enn jeg burde. Ellers kjenner jeg meg mer og mer tilfreds.

Jeg har vært sjukemeldt sia jeg ble gravid (etter sjukdom og operasjon), og gikk deretter rett i ferie, så sjøl om jeg gikk inn i graviditeten veldig sliten, er jeg veldig heldig med masse mulighet til å sove og slappe av. Og må bare si at å få sove ut om morgenen gjør underverker! De siste dagene har mann og sønn vært borte på hytta og jeg alene hjemme - og jeg har ligget til både 8 og 9 - fantastisk. Alle gravide burde få lov til det!

Slik var det også sist graviditet, som også ble februarbarn - og det føles liksom som det eneste riktige, å få ha ferie i denne første trøtte, slitne og kvalme tida. Jeg føler meg heller ikke intellektuelt helt «med», og lurer virkelig på hva jeg hadde hatt å bidra med på jobb om jeg hadde jobba nå.. tror det blir mye bedre om noen få uker.

Puppene er ikke ømme men jeg merker at de vokser.

Vi var på ultralyd i uke 8+6 og så både hjerte og liv, så de fleste verstefallstankene er borte hos meg nå og jeg kjenner meg ganske rolig. Men fordi jeg er 39 skal jeg på KUB-test snart, og det er på mange måter en betryggelse sjøl om jeg ikke går rundt og tenker så mye på mulige trisomier til daglig.

Jeg kjenner noen som måtte føde barnet sitt dødt halvveis i svangerskapet pga en alvorlig trisomi, og som ikke har fått noe barn etter det, så den harde virkeligheten og sorgen over det fins der et sted i bakhodet hos meg. Men jeg har liksom innstilt meg på at dette går bra inntil det motsatte er bevist. Etter to års prøving synes jeg vi har fortjent det.
 
Jeg begynner endelig å komme til overflaten eller tre uker med masse oppkast. Har heldigvis hatt fri de to siste ukene og første uka var ettåringen i barnehagen så det var fantastisk :shy: det er slitsomt med ferie med barn altså:hungover: nå reiser vi en uke på hytta og så skal vi ha noen dager ferie med min familie - jeg ser såååå fram til avlastning! Er ca 10+1 idag og skulle egentlig vært på TUL, men så utsatte vi fordi mannen ville vente til uke 12 :shifty:
 
Back
Topp