Luktesansen er helt på bærtur

Goldenticket

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Uansett hvor mye jeg vasker meg i dusjen, føler jeg at det lukter skikkelig rart av meg. Hadde ikke det problemet før jeg ble gravid :P

Og nå forsvant putene i sengen inn i vaskemaskinen fordi jeg synes de også lukter rart... :P

Noen som har fått en rar luktesans?

Jepp! Både denne ganga og sist svangerskap syns jeg kaffi lukter helt ekstremt rart! Det lukter ikke direkte vondt, men det har en skikkelig kvalmende, merkelig lukt :p Kommer ikke på noe annet i farta, men det er spesielt kaffi jeg reagerer på. Det smaker helt likt da :p

Helt normalt som gravid. Syns rett i koppen lukter urin, brekker meg av lukta av kjøleskapet på jobb (som er nyvaska), og skulle virkelig ønske jeg ikke jobba med mennesker om dagen. Er helt forferdelig hvordan enkelte lukter.

Ja så til de grader... Stekt mat (når det stekes) neglelakkfjerner, røyk lukt av en person etter de har tatt en røyk. Barnefar sin parfyme, generelt parfyme, munnen til katta ++ brekker meg og lire helt satt ut haha :yuck::wtf:

Ikke rar luktesans, men sterk! For eksempel parfyme lukter så sterkt at det er til å spy av.

I forrige svangerskap derimot begynte kaffe å lukte som salami (det gjør det forøvrig fortsatt) og kjellerlukt var det beste! Elsket lukta:p

Ja, luktesansen er virkelig forsterket. Særlig når jeg åpner kjøleskapet, eller skal ordne søppelet synes jeg det lukter rart, ekkelt og sterkt. Uansett hvor rent det er og hvor ofte jeg ordner :hilarious::hungover:

Godt å høre man ikke er alene :P

Vis det fortsetter sånn tror jeg vaskemaskinen får kjørt seg hardt fremover :P hihi

Jeg klarer knapt å hjelpe 2 og 5 åringen på do:hilarious: blir også uvell av å gå forbi parfymebutikker blant annet

Vet ikke om jeg er på bærtur, men jeg har fått for meg at det lukter mugg på vaskerommet, og soverommet vårt er helt krise. Der lukter det så innestengt, gubbe og treverk, så jeg fikk vaskehjelpen til å ta en skikkelig runde der inne, uten at det hjalp...

Ikke på bærtur, men lukter alt og nesten alt lukter vondt . Menneskelukt og gammel mat er værst. Og i går fant jeg ut at løk lukt takler jeg ikke nå.

Håper det snart snur, blir gal.. :yuck:

Skal på cruise om noen dager og ser for meg mange rare lukter der..

Har veldig sensitiv nese for tiden, plages endel av luktesansen på jobb:hilarious: Veldig ekkelt når kunder lukter en blanding av svette og intens parfyme, jobber så tett på så blir veldig intenst:dead:

Huff, ja! Jeg brekker meg av lukta når jeg steker kjøtt, og plutselig syntes jeg at tacolefsene lukta helt motbydelig :yuck::yuck: Håper det går over etterhvert.. laughing6

Back
Topp