Blomst_95 sin dagbok.

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Hei!

Egentlig veldig i tvil på om jeg skulle starte den her så tidlig, men må ha et sted å skrive ned tankene mine.

Er 23 år gammel, vært sammen med min fantastiske mann i 4 år nå. Vi har ei jente på 2 år, født juni 2017. Gikk igjennom en ma i oktober 2018, uke 13. Håper vi kan få en liten lillebror eller lillesøster i februar 2020. ❤️

Viktige datoer:
TUL 1: 1.juli (7+2)
Første jordmortime: 25.juli (10+5)
Første legetime: 30. Juli (11+3)
TUL 2: 7.august (12+4)

Andre jordmortime: 29.August (15+5)
OUL: 19. September (18+5)
Glukosebelastning: 1.November (24+6)
Termin: 18.februar 2020


Milepæler:
01.07.19 - Høre hjertelyden for første gang
03.08.19 - Uke 12
Spark/bevegelse
Finne ut kjønn
19.10.19 - Passere uke 23

Terminer:
Menstermin: 18.02.20
1 tul: 20.02.20
Jordmor termin: 22.02.20
2 tul: 16.02.2020

Skriver opp disse for morro skyld, varierer jo en del :hilarious:
 
Last edited:
7+0

Mye tanker før tul.

Mye tanker om dagen. Begynner og glede meg og få litt troen på at dette skal gå fint, snakker en del med mannen om ting som skal ordnes for å gjøre huset klart for 2 små og merker mye til graviditeten pga utmattelse, blodtrykksfall, kvalme og lukt/smakssans.

Så kommer kveldene/natta og tankekjøret er i gang med en del positive tanker som navn og innkjøp, andre mer negative tanker med dårlig beskjed på tul, blødninger, mindre murringer. Og så "helt" urealistiske tanker som tvillinger, ingenting der osv.

Og nå som tul mildt sagt nærmer seg med så blir det mer og mer, håper så inderlig på gode nyheter. ❤️

Sjansen for at det går bra når jeg har kommet meg til 7+0 er 92.3% så det lover jo godt.
 
7+0

Mye tanker før tul.

Mye tanker om dagen. Begynner og glede meg og få litt troen på at dette skal gå fint, snakker en del med mannen om ting som skal ordnes for å gjøre huset klart for 2 små og merker mye til graviditeten pga utmattelse, blodtrykksfall, kvalme og lukt/smakssans.

Så kommer kveldene/natta og tankekjøret er i gang med en del positive tanker som navn og innkjøp, andre mer negative tanker med dårlig beskjed på tul, blødninger, mindre murringer. Og så "helt" urealistiske tanker som tvillinger, ingenting der osv.

Og nå som tul mildt sagt nærmer seg med så blir det mer og mer, håper så inderlig på gode nyheter. ❤️

Sjansen for at det går bra når jeg har kommet meg til 7+0 er 92.3% så det lover jo godt.
Det tankekjøret hvor man tenker gode og dårlige ting om hverandre, er innom "hvordan pokker skal dette gå?" Og "Jeg håper alt er bra på tul" er liksom denne fasen i ett nøtteskall. Første trimester er ikkeno å spøke med!
 
Det tankekjøret hvor man tenker gode og dårlige ting om hverandre, er innom "hvordan pokker skal dette gå?" Og "Jeg håper alt er bra på tul" er liksom denne fasen i ett nøtteskall. Første trimester er ikkeno å spøke med!

Godt oppsummert! :hilarious: Man føler seg litt mentalt ustabil der humørsvingningene herjer vilt!
Prøver å minne meg selv på at man bare får henge med og håpe på det beste, får ikke gjort så mye fra eller til ❤️
 
7+2

TUL - Alt fint! :joyful:

IMG_20190701_093339.jpg

Så et hjerte som slo med en gang, fikk ikke målt hjertelyden men gammelt utstyr og liten som kun er 7-8mm så tror jeg det er ok for det.
Skal tilbake 07.August, er da 12+4 ❤️
Må bare prøve og håpe på at dette går helt fint! ❤️
 
7+2

TUL - Alt fint! :joyful:

Vis vedlegget 302467

Så et hjerte som slo med en gang, fikk ikke målt hjertelyden men gammelt utstyr og liten som kun er 7-8mm så tror jeg det er ok for det.
Skal tilbake 07.August, er da 12+4 ❤️
Må bare prøve og håpe på at dette går helt fint! ❤️
Så deilig å se hjertet. Fantastisk følelse :):Heartred
 
7+3

Stor lettelse.

Føles ut som om jeg ble 1000kg lettere i går, lettere å puste og tørre å tenke på at dette kan gå bra!

Det blir spennende i juli/august nå, mye som skal spikres med tanke på fremtidsplaner. Første vår begynner i barnehagen, jeg venter på å høre om jeg har kommet inn på den skolen jeg ønsker, og mannen håper på å få vite om det blir ny jobb. Og alt dette til sammen gjør at vi har mye å finne ut av med tanke på å få hverdagen til å gå opp. :hilarious:
Godt med en fantastisk støttende mann, gode besteforeldre og generelt løsningsorienterte mennesker. ❤️
 
7+0

Mye tanker før tul.

Mye tanker om dagen. Begynner og glede meg og få litt troen på at dette skal gå fint, snakker en del med mannen om ting som skal ordnes for å gjøre huset klart for 2 små og merker mye til graviditeten pga utmattelse, blodtrykksfall, kvalme og lukt/smakssans.

Så kommer kveldene/natta og tankekjøret er i gang med en del positive tanker som navn og innkjøp, andre mer negative tanker med dårlig beskjed på tul, blødninger, mindre murringer. Og så "helt" urealistiske tanker som tvillinger, ingenting der osv.

Og nå som tul mildt sagt nærmer seg med så blir det mer og mer, håper så inderlig på gode nyheter. ❤️

Sjansen for at det går bra når jeg har kommet meg til 7+0 er 92.3% så det lover jo godt.
Jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsene dine! Selv etter å ha sett bankende hjerte på TUL 7+2 så er bekymringene mine der. Skulle så gjerne hatt mulighet til å se den lille hver dag for å sjekke at alt er bra :Heartred
Så godt at du også fikk se bankende hjerte på TUL :):Heartred
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsene dine! Selv etter å ha sett bankende hjerte på TUL 7+2 så er bekymringene mine der. Skulle så gjerne hatt mulighet til å se den lille hver dag for å sjekke at alt er bra :Heartred
Så godt at du også fikk se bankende hjerte på TUL :):Heartred

Enig i det! Men man får prøve å minne seg selv på at mange graviditeter går helt fint ❤️ og veldig gode utsikter når man har sett hjerte slå ❤️ så glad jeg skal tilbake igjen i starten av august og får bare håpe alt går bra der i mellom :)
 
Enig i det! Men man får prøve å minne seg selv på at mange graviditeter går helt fint ❤️ og veldig gode utsikter når man har sett hjerte slå ❤️ så glad jeg skal tilbake igjen i starten av august og får bare håpe alt går bra der i mellom :)
Ja, jeg skal tilbake igjen 25.7 :p
 
9+1

Da var vi kommet til 9 fullgåtte uker, egentlig følt en veldig stor ro og følelse av at dette går bra meeen så slo det meg plutselig at nå er jeg i den uka hvor utviklingen stoppet sist. Endte i panikkanfall med oppkast, fantastisk.
Føler plutselig at det er lenge å vente 11 dager til før vi muligens kan høre hjertelyden hos jordmor. Spørs om jeg må prøve hjemme når vi kommer fra ferie, prøver å slappe av og ikke tenke på det nå, lettere sagt enn gjort..

Synes dagene går fort men fortsatt så sakte, 2 uker til bhg start for lillemor ihvertfall så håper de dagene fra 1-7 august flyr avgårde ❤️

Formen har vært relativt fin siste dagene, mye trøtt og dårlig matlyst.
 
9+2

Må bare inn og skrive, det å skjønne at jeg plutselig var i uke 9 og så og si uten symptomer gjør meg helt paranoid. Mest lyst til å bare legge meg ned å gråte men vet at det ikke hjelper i det heletatt. Prøve å finne ro i statistikken da.

23% av svangerskapet har gått allerede.
I dag er det 97,2% sjanse for at alt går bra.
Sjansen for spontanabort er ca 2,8% som vil si at sjansen for ny MA er ca 0,7%. (med tanke på at 25% av alle spontanaborter er ma, blir ikke helt korrekt men korrekt nok akkurat i dag)

Med første kjente jeg bevegelse på kveldstid allerede 12+2 som er 21 dager til, med morkaken foran.
Jeg går inn i uke 12 (11+0-11+6) om 12 dager.
Og 10 dager igjen til første jordmor time.

Skulle ønske jeg hadde en doppler som faktisk viser antall hjerteslag.. ❤️
 
9+5

Babyens hjertelyd?

Er 90% sikker på at det var lille sin hjertelyd, og jeg greier ikke å slutte å gråte. For en fantastisk lyd og lettelse.
Absolutt ikke lett å finne noe så tidlig, men kjappere enn min puls og "forsvant" uten at jeg rørte på noe. Åh krysser så fingrene for at vi får lillebror eller lillesøster denne gangen ❤️

Lurer på hvor fort svangerskapet blir å gå forover, nå er det snart klart for barnehage på lillemor og skole på meg. Gleder meg masse til tiden forover, kommer til å bli ekstremt slitsomt men også ekstremt givende. Og ting føles så riktig ❤️ Jeg er klar for å gi alt!
 
10+5

Første jordmor time

Åh det der gjorde så godt! Fikk høre en frisk og rask puls på 176 ❤️ fantastisk!
Og enda en ny termin da, selvfølgelig haha.
Så nå har vi 18 menstermin regnet med syklus lengde.
20 tul 1 termin.
22 jm sin menstermin. Men hun innrømte at jeg nok var lenger etter at hun fant hjertelyden.
 
11+0

Inne i uke 12!

For en glede det er om dagen, skuldrene har senket seg skikkelig. Og gleder meg nå til ultralyd 07.August, føle de første små bevegelsene og snart kunne snakke litt mer åpent om det. ❤️
Og skal i dag tørre og begynne på et babyteppe!

Babyen er nå ca på størrelsen med en lime. ❤️
Sjansen for at alt går fint nå er på 98.2% ❤️
Symptomene har roet seg en god del, fortsatt var på lukter og tidvis kvalm men får i meg mer mat og sover generelt mindre så det er godt.

Begynt å planlegge så smått innkjøp, vi har en del fra første men tøybleier til nyfødt og vogn med liggedel står på lista.
 
11 + 6

200 dager igjen :eek:

Jeg har ikke helt ord, samtidig som jeg bare vil skrike ut av glede :hilarious: Akkurat hørt på den nydelige hjertelyden som dukket opp med en gang på venstre side ❤️ Så klar for å se lille igjen på onsdag 12+4!

Hatt første kontroll hos legen og blir ikke å gå dit mer enn nødvendig, altså glukosetesten 1 nov.. Også håper jeg på å ikke være der noe mer :hilarious:

Screenshot_20190802_102131_com.gravid.gravid.jpg
 
12+4

Tul 2

Alt fint med lille bebis ❤️ Morkaken bak denne gangen så nå blir det bare å vente på å kjenne bevegelsene til den lille i mage. Veldig aktiv på ul.
Fortsatt så er morkaken for langt ned, samme som sist så da er det bare å håpe den har flyttet seg til oul (eller ikke så blir det en ul til :hilarious:). Fortsatt ikke en anelse om kjønn, magefølelsen/håpet sier gutt men flere tegn som jeg synes tyder på jente, dette blir spennende. :shy:

Nå skal vi begynne å se på navn! :D En større oppgave denne gangen, så godt med god tid ❤️
IMG_20190807_091350.jpg
Snudde seg med ryggen til så fort vi skulle prøve å ta bilde, men har virkelig vokst seg til med sine 6,5cm. ❤️
 
Back
Topp