Blødning/rensele etter fødesel

L

Lykkeliten2019

Guest
Er det forskjellig hvor mye man blør? Fikk vite at etter en stund kunne det komme en litt kratigere blødning
når pleier den å komme? Blødde en del de dagene jeg var på sykehuset og med litt klumper. men ga seg føre
jeg dro hjem dag 3. Men i går dag 6 og idag syntes jeg det er en god del igjen.

oppdattering!
på dag 9 nå å blør forsatt mye. Må tørke meg tre ganger etter dobesøk og papiret er rødt og slimete. Ringte fødden på fredag. De sa så lenge det var slimete skulle det ikke være noe fare. Men ble det bare blod og klumper skulle jeg ringe igjen.

Oppdattering!
Blødde ganske mye en ukes tid. Føre to dager med minimalt blod. Føre jeg plutselig blødde kjempe masse med store klumper. Ringte inn til fødden igjen. Denne gangen måtte jeg ha store magesmerter og feber for de ønsket jeg at jeg kom på undersøkelse. Men heldigvis så ble jeg blødningsfri dagen etter :)
 
Last edited by a moderator:
Er det forskjellig hvor mye man blør? Fikk vite at etter en stund kunne det komme en litt kratigere blødning
når pleier den å komme? Blødde en del de dagene jeg var på sykehuset og med litt klumper. men ga seg føre
jeg dro hjem dag 3. Men i går dag 6 og idag syntes jeg det er en god del igjen.
Kan blø opptil 6 uker. Rundt dag 7-14 så kan skorpen løsne (etter morkaken i livmoren) og du kan blø mer. Men det varierer fra person til person.
 
Det er veldig individuell hvor mye man blør.

Og som Maddieh sier løsner skorpa rundt dag 10 +/-. Da kan du oppleve en kraftigere blødning.
 
På mandag (7 dager etter fødsel) var jeg på trilletur. Trodde seriøst jeg tissa på meg like etter jeg gikk hjemmefra. Kunne ikke heilt skjønne det for var på toalettet rett før jeg dro. Men kjente noe som rant ut av meg. Da jeg kom hjem igjen fant jeg ut det var blod. Da hadde jeg hatt mindre
Blødning dagene før. Samme skjedde da jeg satt å ammet i dag, men i dag kom det mer enn på mandag. Har vært litt heile ettermiddagen. På
Mandag var det bare den ene ganga..

Husker ikke heilt tilbake til fødselen for over 4 år siden men mener jeg blødde mer der. Denne ganga brukte jeg små bind på sykehuset allerede. Sist mener jeg det var de deilige store bleiene heile tida :p
 
På mandag (7 dager etter fødsel) var jeg på trilletur. Trodde seriøst jeg tissa på meg like etter jeg gikk hjemmefra. Kunne ikke heilt skjønne det for var på toalettet rett før jeg dro. Men kjente noe som rant ut av meg. Da jeg kom hjem igjen fant jeg ut det var blod. Da hadde jeg hatt mindre
Blødning dagene før. Samme skjedde da jeg satt å ammet i dag, men i dag kom det mer enn på mandag. Har vært litt heile ettermiddagen. På
Mandag var det bare den ene ganga..

Husker ikke heilt tilbake til fødselen for over 4 år siden men mener jeg blødde mer der. Denne ganga brukte jeg små bind på sykehuset allerede. Sist mener jeg det var de deilige store bleiene heile tida :p
Hehe, husker jeg følte meg så bra i de gedigene binda og nettingtrusene!:laughing001
 
Må være skorpa som løsner... beklager litt mye info, men mer slingsete i dag og også kommet noen «klumper»....
 
Atte jeg blør lite, men jeg hatet de trusene ble skuffa jeg :hilarious:kan være pga ks vanskelig å bøye seg å kløne de på.
 
Magevondt i dag... snart tre uker siden fødsel. Fremdeles litt friskt/lett brunt blod. Følte egentlig økt blødning kom rundt dag 10 tror jeg men. Usikker på om magevondten er luft eller har sammenheng med fødsel. Ikke noen symptomer ellers ☺️
 
Her er jeg ferdig, 5uker etter fødsel :)
 
Trodde det nærmet seg slutten da det ikke Lom noe i går ettermiddag og i natt. Men neida, bare lureri og på an igjen i dag :p
 
Jeg blødde i rett under 5 uker denne gangen.
 
3 uker og 1 dag
fikk en dag med sikkelig blødning og klumper å neste dag var det slutt :)
Men blødde gaske mye i 14 dager
 
Back
Topp