Kald mme

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
noen som har erfaring på å gi mme til baby kald?

Står jo i alle pakker etc at det SKAL varmes, men tror rett og slett det kan være letter for frøkna å like det om den er kald:) hun er jo 8 mnd og drikker jo kaldt vann rett fra krana, kan jeg bare blande mme pulver med kaldt vann? :)
 
Mme pulver MÅ varmes (pulveret løser seg ikke opp ellers), men den ferdigblandete kan gis som den er
 
Mme pulver MÅ varmes (pulveret løser seg ikke opp ellers), men den ferdigblandete kan gis som den er

Søren da, men den med pulver kan sikkert da varmes opp blandes og derretter kjøles ned? Peiling om det går?

Tenker det blir dyrt om hun skal ha 1-2 flasker ferdigblandet pr dag i pappapermen:-/
 
Søren da, men den med pulver kan sikkert da varmes opp blandes og derretter kjøles ned? Peiling om det går?

Tenker det blir dyrt om hun skal ha 1-2 flasker ferdigblandet pr dag i pappapermen:-/
Mener det er en begrensning på hvor lenge etter melka er ferdigblandet at den kan serveres. Husk at mme (og me) er upasteurisert melk, og må behandles på en annen måte enn vanlig melk. Les på bruksanvisningen. Men tipper hun neppe har noe mot å drikke varm melk egentlig.
 
Vann til mme skal KOKES før det blandes ut med mme-pulver. Om du kjøler ned vannet og setter det i kjøleskapet før du blander det ut så spiller det ingen rolle. Den må serveres to timer etter blanding eller en time etter babyen har drukket av den.
 
Mener det er en begrensning på hvor lenge etter melka er ferdigblandet at den kan serveres. Husk at mme (og me) er upasteurisert melk, og må behandles på en annen måte enn vanlig melk. Les på bruksanvisningen. Men tipper hun neppe har noe mot å drikke varm melk egentlig.
Vann til mme skal KOKES før det blandes ut med mme-pulver. Om du kjøler ned vannet og setter det i kjøleskapet før du blander det ut så spiller det ingen rolle. Den må serveres to timer etter blanding eller en time etter babyen har drukket av den.

Joda, jeg tenkte mer på at hun skulle evnt drikke den med en gang den var avkjølt i så tilfelle, ikke at vi skulle lage mengder stående klart.

Hun har kun vært ammet og gjør det enda men nå skal jeg snart starte å jobbe, får ikke ut noe sørlig med å pumpe og ser for oss at det kanskje blir lettere for pappa å få henne til å sove om hun hadde akseptert en flaske med mme:) Men hun likte ikke mme når vi har forsøkt å gi henne. Har forsøkt føere ganger både ferdigblandet og pulver og har da varmet det etter anvisning på pakken, men siste gangen vi prøvde ga jeg henne flasken, hun rynket på nesen og ville ikke ha den, lot den derretter stå litt og da ble den kaldere enn anvisningen men ikke kjøleskapskaldt, og da tok hun faktisk en sup. Og nå er hun jenta mi litt rar der, feks grøt nekter hun å spise varm, men etterhvert oppdaget vi at hun oikte den om den var kald, dermed var tanken at hun kanskje også kunne akseptere mme om den er kald. Altså dvs eventuelt varme den, blande den og kjøle den raskt ned før den gis til henne:):)
 
Er ikke sikkert det er jenta di som er rar, mme har en veldig annen smak enn morsmelk, så er ikke alltid så store barn godtar det overhodet :)

Her fant pappaen egen leggemåte heller enn å begynne med flaske når han la. Bæresele var knall på dagtid og fungerte ved krise på kvelden, ellers har å sitte i fanget og kose og synge vært effektivt :) jeg ammet i søvn i over 2 år til både dupp og natta, men pappa og besteforeldre kunne fint legge uten flaske :)
 
Er ikke sikkert det er jenta di som er rar, mme har en veldig annen smak enn morsmelk, så er ikke alltid så store barn godtar det overhodet :)

Her fant pappaen egen leggemåte heller enn å begynne med flaske når han la. Bæresele var knall på dagtid og fungerte ved krise på kvelden, ellers har å sitte i fanget og kose og synge vært effektivt :) jeg ammet i søvn i over 2 år til både dupp og natta, men pappa og besteforeldre kunne fint legge uten flaske :)

Hehe, joda forstår veldig godt at hun synes det ikke smakte noe særlig, og jeg prøver å gi det til henne flere ganger fordi det er jo slik med enkelte ting at de må smake det mye før de finner ut det er greit. Men hun er litt rar på dette med grøten. Har nektet grøt men fant ut at hun elsket grøt om den var kjøleskap kald, derfor var tanken på å prøvde det med mme også:)

Jeg har også fått til å legge henne uten pupp mange ganger men det ender altid opp med at hun sover lite. Har hun fått melk før hun sover sover hun lenger og er mer opplagt når hun vokner:). Har prøvd å gi henne anen mat før hun skal sove men da gråt hun bare og ville ikke spise.

Sta frøken:)

Regner med som alt annet at det blir endringer her etterhvert da så man får jo bare se hvordan ting blir:)
 
Vannet til mme skal kokes. Vi har en flaske med avkjølt kokt vann og termos med varmt vann som vi blander for å få den tempen hun liker. Om det blir for vamt kjøler vi det litt i vannbad.
 
Kan oppdatere at vi har nå prøvd med ferdig blandet kjøleskap kald mme, det drakk hun mye mer av enn hun har gjort når den har vært varmet, fremdeles ikke mange supene, men aksepterte den absolutt bedre:)
 
Back
Topp