Mose i plenen

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Noen med gode råd for å fjerne mose i plenen?

Ikke klipp gresset for kort, da blir det godt med lys til mosen.

Bruke plenen. Da blir mosen slitt bort.

Mener jeg leste at å dra opp elle rake det bort bare fører til mer sporer som svever av sted og finner seg nye steder å vokse.

Jeg har nettopp gått til kampen mot mose selv. Stod å raket vekk mose i sånn ca 2 timer :eek:. Har nå tatt ett lag med toppdressing og nye gressfrø over. Så da håper jeg det funker. :bookworm:

Har fjernet mose nå i år,kjøpte mosefjerner på Felleskjøpet faktisk. En sånn sekk med granulat som du strør over. Det fungerer som gjødsel for gresset,men mose tåler ikke det. Så blir det svart og dør, og det kan rakes bort med en jernrive. Har strødd nye gressfrø etter det igjen, så får vi se. Tok i alle fall mye mose,så det ser bra ut så langt.

Bruk av plenen er det beste. Etter at vi satt opp to fotballmål er plenen penere enn noen gang. Vanskelig om du har helling da :p

Har fjernet mose nå i år,kjøpte mosefjerner på Felleskjøpet faktisk. En sånn sekk med granulat som du strør over. Det fungerer som gjødsel for gresset,men mose tåler ikke det. Så blir det svart og dør, og det kan rakes bort med en jernrive. Har strødd nye gressfrø etter det igjen, så får vi se. Tok i alle fall mye mose,så det ser bra ut så langt.
Hmm, det tror jeg må sjekkes ut :D

Back
Topp