Dette er tull.Må ellers skyte inn at vegetarianere eller veganere faktisk kan bli dårlige av å spise kjøtt når kroppen har vendt seg av med det. Og ettersom ingen jeg vet om blir dårlige av å spise vegansk mat (minus allergier så klart), så er vegansk mat faktisk «tilpasset» alle. Hva slags hensyn veganere da ikke viser til kjøttetere i selskap, aner jeg ikke. Kan kjøttetere liksom ikke spise vegansk mat nå plutselig? Må de kun ha rent kjøtt for å overleve? Unnskyld meg, men for noe vas. Vegansk kosthold er helt fremragende godt for helsa også, så om noen skulle finne på å servere det i selskap ville jeg bare vært glad og fornøyd. Har aldri opplevd så bra utvalg i mat som jeg kan spise, som etter at jeg ble kjent med en gjeng veganere. Tåler ikke laktose, og i nesten alle andre sammenhenger er det lite eller ingenting jeg kan spise. Er ikke veganer selv, men føler meg langt mer inkludert og tatt hensyn til i måltidet hos veganeren enn jeg er hos den typiske kjøtteteren.
Det er en del som lever på et lavkarbo kosthold, meg inkludert. Et vegansk/vegiteriansk kosthold inneholder mye karbohydrater.
Personer som ikke spiser det til vanlig og brått spiser mye under et måltid vil fort få mageproblemer i form av store magesmerter dagen etter i tillegg til å være slapp og føle seg syk.
En annen ting er at karbohydrater gir en raskere endringer i blodsukkeret og flere med migrene har fått en positiv effekt av å kutte det ut, men det er det mange veganer som ikke tror på siden deres kosthold er så himle sunt.
En person som ikke er vant med et slikt kosthold vil heller ikke bli ordentlig mett og fort sulten igjen siden de er vant med mat som er tyngre i magen.