Alle gode ting er 3..? Eller 4?

Sofie4

Blir kjent med forumet
Fler som venter nr 3 eller 4? Eller..5? ;)

Jeg er spent på om barn nummer fire gjør kaoset komplett. Om man gir seg når man har fått et barn mer enn man egentlig orker?

Neida, jeg tror dette blir koselig :) for en lykke :Heartred
Nok en permisjon, nok en deilig baby-tid. Skal ikke ta det for gitt :)
 
Bare nr2 her. Trodde jeg ville ha fire, men permisjonen (og egentlig hele første året med førstemann) er det jævligste jeg noen sinne har vært med på. Nr to ble laget på trass, fordi vi ville ha søsken, men jeg er over på én av gangen altså :smiley-ashamed004 All ære til dere som klarer å nyte baby-tida:hug007
 
Bare nr2 her. Trodde jeg ville ha fire, men permisjonen (og egentlig hele første året med førstemann) er det jævligste jeg noen sinne har vært med på. Nr to ble laget på trass, fordi vi ville ha søsken, men jeg er over på én av gangen altså :smiley-ashamed004 All ære til dere som klarer å nyte baby-tida:hug007
Helt enig. Følte meg veldig alene om å ikke elske baby-tiden og permisjonslivet med første, føltes veldig tabu.

Veldig spent på hvordan det blir denne gang, var knapt fylt 20 når jeg fikk første og følte jeg hadde mye jeg måtte bevise for alle. Nå som jeg er sikker på meg selv og min rolle som mor, føler jeg ikke at jeg trenger å bevise noe for noen. Tror og håper jeg kanskje kan nyte det litt mer denne gang:)
 
Ja, venter nr 3. Jeg er også spent, mange sier at det var unge nr 3 som velta lasset, da foreldrene ble undertallige:wacky:
 
Venter nr 3. Liker ikke så godt permisjonstiden, men tror det blir veldig annerledes denne gang med to store barn som er veldig aktive :smug: dessuten blir det ikke hele dagen alene:smug:
 
Ja, venter nr 3. Jeg er også spent, mange sier at det var unge nr 3 som velta lasset, da foreldrene ble undertallige:wacky:

Da kan jeg trøste deg med at jeg bare opplevde det som at lykken ble komplett, og familiens samlingspunkt og solstråle ble født! Alle gode ting var tre ;) og nå sitter jeg her igjen, gravid.. hehe.. uansett; det er ikke stor forskjell på å ha 2 eller 3 barn ☺️ Mer kjærleik!
 
Bare nr2 her. Trodde jeg ville ha fire, men permisjonen (og egentlig hele første året med førstemann) er det jævligste jeg noen sinne har vært med på. Nr to ble laget på trass, fordi vi ville ha søsken, men jeg er over på én av gangen altså :smiley-ashamed004 All ære til dere som klarer å nyte baby-tida:hug007

Noen liker små mennesker best, andre tenåringer ;) jeg er definitivt mest på de små ;)
Altså jeg liker mennesker uavhengig av aldre, men små mennesker er så fantastisk helt uansett..
jeg har tenåring i hus også, og det er helt andre bekymringer og utfordringer. Babytiden opplever jeg som en boble med lykke som går sakte men sikkert over når permisjonen er over og hverdagen begynner.. så OH YES, det skal nytes hehe..
 
Helt enig. Følte meg veldig alene om å ikke elske baby-tiden og permisjonslivet med første, føltes veldig tabu.

Veldig spent på hvordan det blir denne gang, var knapt fylt 20 når jeg fikk første og følte jeg hadde mye jeg måtte bevise for alle. Nå som jeg er sikker på meg selv og min rolle som mor, føler jeg ikke at jeg trenger å bevise noe for noen. Tror og håper jeg kanskje kan nyte det litt mer denne gang:)
Krysser fingre for at vi får en fin permisjonstid denne gangen begge to :) men hvis det ikke blir fantastisk så har jeg iallefall lært at det går over :shy:
 
Vi venter også nr4. De andre er 3,5 og snart 9 år. Det gikk raskere enn ventet å bli gravid, så jeg er fortsatt i sjokk. Glad det er sommer og vi skal være mye på farten. Greier forhåpentligvis å holde det skjult til august :p
 
Jeg venter nr 3, og gleder meg masse! I første permisjon var jeg mye ensom fordi jeg ikke kjente noen andre i permisjon og fikk barselsgruppe veldig sent osv. Koste meg likevel altså, misforstå meg rett, men særlig de første månedene der man ammer døgnet rundt, følte jeg meg isolert og syntes dagene ble veldig lange mens samboeren min var på jobb. Kombiner det med at alt var nytt og ukjent, så var det rett og slett litt opp og ned følelsesmessig selv om det ble mye bedre etter hvert når vi kom oss mer ut (gikk blant annet mye trilletur med DNT som var helt topp!)

Med nummer to, derimot, visste jeg mye mer hva jeg gikk til, og var mye tryggere på meg selv som mor. I tillegg ble jeg kjent med flere mødre fra barnehagen som også var hjemme i permisjon, så vi dannet vår egen uoffisielle trillegruppe i tillegg til den vanlige barselsgruppen, så da hadde jeg det supersosialt og koste meg skikkelig! I tillegg føltes dagene mye kortere når jeg både hentet og leverte i barnehagen, så det ble mye hyggeligere på alle måter.

Denne gangen blir det forhåpentligvis mye av det samme som sist. Jeg vet om i hvert fall én, muligens to naboer som venter barn bare noen måneder før meg, og jeg har en kollega som bor i nærheten og som skal være hjemme i perm til august 2020, så litt overlapp blir det i hvert fall der også. Og ellers så satser jeg på å treffe noen mødre i permisjon gjennom barnehagen også slik som sist. Så jeg ser lyst på permisjonstiden og tror den blir veldig hyggelig denne gangen også :)
 
Venter nr 3 som var en kjempe uventet og gledelig overraskelse siden jeg ikke trodde jeg kunne få fler ♥️
 
Nr 3, to gutter fra før. En som nettopp har fylt fire og en blir snart to som er veeeldig aktiv og krevende. Litt usikker på hva vi har begitt oss ut på. :p
 
To store gutter fra før på 10 og 12... så blir på en måte på nytt her i huset... drømmer om å få litt hjelp da av de store brødrene men vi får se på det
 
Back
Topp