Dere flinke husmødre

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Tips til fjerning av flekker på tøy. Sliter mye med å få tøyet ordentlig rent. Bruker og ha zalo på flekken samt legge det som er veldig flekkete i vanish. Mange klær nå spesielt om sommeren er veldig tynt stoff og suger til seg flekker. De er vanskelige å bli kvitt, noen gode tips? Etter vask har gjerne klærne litt svake flekker. Sitronsåpe funker det på sånt?

Bruker sitronsåpe på alle flekker på klær. Fungerer kjempe bra. Gnir såpe godt inn i flekken, lar det virke før jeg putter det i vaskemaskin. På gamle flekker er det en fordel å bløtlegge tøyet litt først og så påføre såpe. Finnes også flytende sitronsåpe til bløttlegging.

Jeg fikk en helt magisk såpe av søstra mi som hun hadde kjøpt på babyshop.. bløter der flekken er-gnir på såpa-putter i maskinen! Funka bra.. er et såpestykke

Sitronsåpe er nok det beste jeg har prøvd!
I tillegg vil jeg anbefale solbleking på flekker, utrolig effektivt!

Sitronsåpe tar 99 % av alle flekker. Væt plagget, mariner det med sitronsåpe, la det ligge til plagget har tørket, vask så i maskina med litt rasp av sitronsåpa + vanlig vaskemiddel.

Siteonsåpe er bra, ellers legger jeg ofte klær i vanish løsning, Noen ganger må det ligge lenger enn det som står i «bruksanvisningen» før flekkene forsvinner.

Jeg sprayer flekkene med vanish. Mye mer effektivt enn å bløtlegge i vanish. Nesten alle flekker forsvinner hvis det er første vask etter at flekken oppsto.

Tips til fjerning av flekker på tøy. Sliter mye med å få tøyet ordentlig rent. Bruker og ha zalo på flekken samt legge det som er veldig flekkete i vanish. Mange klær nå spesielt om sommeren er veldig tynt stoff og suger til seg flekker. De er vanskelige å bli kvitt, noen gode tips? Etter vask har gjerne klærne litt svake flekker. Sitronsåpe funker det på sånt?
Kjøpe bare mørke klær?

Jeg sprayer flekkene med vanish. Mye mer effektivt enn å bløtlegge i vanish. Nesten alle flekker forsvinner hvis det er første vask etter at flekken oppsto.

Jeg synes ikke sprayen er så effektiv, Men så er ikke jeg flink til å ta flekkene med en gang heller så de får gjerne tid til å sette seg:wtf: og da synes jeg det eneste som funker er å bløtlegge det en stund:happy:

Blåbærflekker/evt andre bærflekker tas av kulturmelk eller rømme! Selv etter flere dager og det er tørre flekker. Gni det inn, skyll ut og gni inn igjen - la det ligge natten over. Selv på hvitt blir det borte.. Annet legger jeg i vanish-bløtlegging over natten (feks tørr babybæsj som ingenting annet tar). Spray er fint, men noen ganger må bløtlegging til. Tar man ting med en gang, er håndsåpe (pumpe) faktisk sterkt også! Tar det meste..

Sitronsåo
Bruker sitronsåpe på alle flekker på klær. Fungerer kjempe bra. Gnir såpe godt inn i flekken, lar det virke før jeg putter det i vaskemaskin. På gamle flekker er det en fordel å bløtlegge tøyet litt først og så påføre såpe. Finnes også flytende sitronsåpe til bløttlegging.
Husk at den skal skylles ut av klærne før de puttes i maskina:) Bruker også på stell såpa på alt av flekker, den er suveren!

Sitronsåpe, på stell heter den. Helt genial, tar alt av flekker:D Kjøpt på Jernia:)

Back
Topp