Tips til uvanlige navn :)

Det spørs kva du tenker på som sjeldan. Går jo an å laga seg nye namn også ved å sette saman element frå andre vanlege namn.

Her er nokre få eg kom på i farten. For har tenkt litt på namn i det siste. Åne er mitt favoritt-gutenamn, men vil aldri bli brukt fordi mannen mislikar det. :sorry:
Eg sjekka også opp i statistisk sentralbyrå kor mange som har namna. (www.ssb.no/navn)

Gutenamn:
Åne - 17 som første -, 14 som einaste fornamn.
Vilmund/Wilmund - under 4 stk. som heiter.

Jentenamn:
Malva - 7 stk. som heiter.
Malvine - 4 stk som heiter.
Doria - under 4.
 
Veldig mange fine der :) Navnet til barna mine står oppført der :Heartred
 
Debora er eit kjempefint namn som var vanleg før men lite brukt no.
Eldste dottera mi heitter det, oppkallt etter mi oldemor som heitte Inga Debora :)
 
Jeg har en tipp tipp oldefar som heter ananias og en oldemor som heter bolette har aldri hørt det verken før eller etterpå etterpå.
 
Jeg har en tipp tipp oldefar som heter ananias og en oldemor som heter bolette har aldri hørt det verken før eller etterpå etterpå.
Eg har også ein Ananias langt tilbake i slekta.:hilarious:
Minner meg om ananas.:joyful:
Har hørt om Bolette også. Veit ikkje om det er mitt slektstre eller ei anna liste eg har lest det på. Kanskje vi et i slekt langt uti?
Foreldra mine har mange slektsbøker heima. Er litt moro å sjå i dei for inspirasjon og kunnskap. Ellers er det litt inspirerande å gå tur på kyrkjegarden og sjå på namna på gravsteinane.
 
Bolette er navnet på ei dame som var i flere "vandrerhistorier" fra nordland. "Ho Bolætte" som min gode flotte naturfagslærer på ungdomsskolen alltid pleide å fortelle om :) Han var fra Steigen!
 
Eg har også ein Ananias langt tilbake i slekta.:hilarious:
Minner meg om ananas.:joyful:
Har hørt om Bolette også. Veit ikkje om det er mitt slektstre eller ei anna liste eg har lest det på. Kanskje vi et i slekt langt uti?
Foreldra mine har mange slektsbøker heima. Er litt moro å sjå i dei for inspirasjon og kunnskap. Ellers er det litt inspirerande å gå tur på kyrkjegarden og sjå på namna på gravsteinane.
Jeg fant Natalie som min første datter heter på en gravstein når jeg gikk gravid med henne for 13 år siden. Jeg hadde aldri tenkt over eller vurdert navnet engang. Så er litt sånn man kan finne "glemte" navn. Og det tenker jeg er fint. Hadde vert veldig morsomt om vi faktisk var i slekt hahaha
 
Jeg har en tipp tipp oldefar som heter ananias og en oldemor som heter bolette har aldri hørt det verken før eller etterpå etterpå.
Ananias er et bibelsk navn. Aldri hørt om folk som heter det nå tildags, men synes det er fint :)
 
Mye fint der. Har selv ei Otelie, som er nevnt i flere varianter på lista :)
 
Vet om
Kelian, Teoline, Astor :)
 
Bolette er navnet på ei dame som var i flere "vandrerhistorier" fra nordland. "Ho Bolætte" som min gode flotte naturfagslærer på ungdomsskolen alltid pleide å fortelle om :) Han var fra Steigen!

I Søgne også så er det en historie om Bolette som bodde i et hus der, bodde helt alene og isolert med mange historier om seg :p
 
Back
Topp