Elektrisk bil

Ganske sikker på at mellomste, hun på 8,5 år, kan finne på å ønske seg en oppblåsbar enhjørning eller noe sånn så iherdig at enten de hun en eller så går noe av de pengene hun nesten helt sikkert får av svigers til å "kjøpe seg noe hun har lyst på" muligens i den retning.

Vi drar i dyreparken etter at vi har vært hos svigers og i suvenirburikkene der får vel feriepengene deres ben å gå på...

De to eldste har hver sin løve fra sist vi var der. Dengang drev de ikke med penger selv....

Jeg er heller ikke så veldig positiv til disse passive tingene. Mye fedme blant barn og likevel pøser man på med elektriske ting til unger slik at de ikke trenger å bruke én kalori på å forflytte seg. :P
Jaja, hver sin smak. :P

Kjøp det du har lyst til og råd til til barnet ditt. Det er kun du som bestemmer hva du vil prioritere.

Det er mulig å kjøpe brukt på Finn etc om du ønsker å kjøpe, men ikke føler du har råd.

Nei, stol på deg selv og ikke la deg påvirkes av press

Jeg er heller ikke så veldig positiv til disse passive tingene. Mye fedme blant barn og likevel pøser man på med elektriske ting til unger slik at de ikke trenger å bruke én kalori på å forflytte seg. :p
Jaja, hver sin smak. :p

Jeg er enig i det du skriver, til en viss grad. Elektrisk bil er ett leketøy og ikke ett fremkomstmiddel. Mer skeptisk til at små barn kjører på elektriske sparkesykler og ståbrett alle steder de skal..

Jeg er enig i det du skriver, til en viss grad. Elektrisk bil er ett leketøy og ikke ett fremkomstmiddel. Mer skeptisk til at små barn kjører på elektriske sparkesykler og ståbrett alle steder de skal..

Bedre at de hopper på trampolina enn å sitte i en elektrisk bil :P
Tar elektrisk bil og disse tingene du nevner litt under en kam fordi det går i en retning jeg ikke er fan av. Alt handler om balanse, da.

Jeg er heller ikke så veldig positiv til disse passive tingene. Mye fedme blant barn og likevel pøser man på med elektriske ting til unger slik at de ikke trenger å bruke én kalori på å forflytte seg. :p
Jaja, hver sin smak. :p
Forflytter deg ikke veldig langt med en sånn bil så det er nok ikke der fedmen oppstår

Nå var det mannen som kjøpte sånn bil i bursdagsgave til han men jeg husker selv hvor mye jeg hadde lyst på en sånn når jeg var liten og skuffelsen var like stor hver gang jeg ikke fikk. Sånn som du skriver der kan man jo si om alle barneleker. Det er vel få leken som er nødvendige, men vi gir de til barna, for å glede de. Trampoline er jo ingen nødvendighet det heller, men halvparten av husene i gata har en. Så det er nok smak og behag. Sønnen min er hvertfall veldig stolt over sin bil:)

Off ja. Det synes jeg heller ikke noe om.

Nå var det mannen som kjøpte sånn bil i bursdagsgave til han men jeg husker selv hvor mye jeg hadde lyst på en sånn når jeg var liten og skuffelsen var like stor hver gang jeg ikke fikk. Sånn som du skriver der kan man jo si om alle barneleker. Det er vel få leken som er nødvendige, men vi gir de til barna, for å glede de. Trampoline er jo ingen nødvendighet det heller, men halvparten av husene i gata har en. Så det er nok smak og behag. Sønnen min er hvertfall veldig stolt over sin bil:)

Trampoline fremmer jo fysisk aktivitet i alle høyeste grad. Noe en elektrisk bil ikke gjør.

Trampoline fremmer jo fysisk aktivitet i alle høyeste grad. Noe en elektrisk bil ikke gjør.
Nei men hos oss er det hvertfall ikke mangel på fysisk aktivitet:) og det er strengt tatt ikke snakk om å bruke denne bilen hele tiden, hver dag. Her er det snakk om å bruke den 3-4 ganger i måneden. Og om han bruker den er det feks til en lekeplass hvor han er i fysisk aktivitet. Denne bilen bruker man hvertfall ute, syns det er mye verre med barn som sitter inne, uansett vær, klistra i en skjerm. Og det er nok der mye av problemet med mangel på fysisk aktivitet starter. Så lenge ungen vil ut å leke syns jeg ikke det skader at han tar seg en tur i bilen i ny og ned.

Jeg kunne sikkert funnet noe hjem til deg jeg ikke hadde kjøpt :happy:

Sønnen min hadde en liten elektrisk politiscooter da han var litt mindre. Han elsket den! Den har vi spart på tilfelle nestemannn synes den er like gøy.

Skulle ønske jeg selv hadde en når jeg var mindre ;)

Vi kjøper en slik leke på lik linje som andre leker; fordi barna synes det er gøy, på samme grunnlag som barbie, brannmann sam, lego etc.

Jeg kunne sikkert funnet noe hjem til deg jeg ikke hadde kjøpt :happy:

Sønnen min hadde en liten elektrisk politiscooter da han var litt mindre. Han elsket den! Den har vi spart på tilfelle nestemannn synes den er like gøy.

Skulle ønske jeg selv hadde en når jeg var mindre ;)

Vi kjøper en slik leke på lik linje som andre leker; fordi barna synes det er gøy, på samme grunnlag som barbie, brannmann sam, lego etc.

Bra for dere! Bra det er ulike meninger rundt om ;)

Når jeg leste overskriften var jeg helt inn på at denne tråden handlet om elbiler....
Så når jeg leste første setningen var første bildet i hodet et barn som kjørte rundt på en nissan leaf
Jeg bare HÆÆÆ :laughing001:laughing005:laughing021

Når jeg leste overskriften var jeg helt inn på at denne tråden handlet om elbiler....
Så når jeg leste første setningen var første bildet i hodet et barn som kjørte rundt på en nissan leaf
Jeg bare HÆÆÆ :laughing001:laughing005:laughing021
Meget mulig våre barn gjør det om 10 år...

Eller, min eldste kan begynne å øvekjørebom bare litt over 5 år! Hallo, hvor ble babyen min av?

Back
Topp