Junitråden!

Hmm, vi er beviselig ganske langt fra veganske.

Vi har.... Brød som kan inneholde spor av melk, men der er godkjent. Og appensinjus.

Mannen var igang med å bake en kake og den var fra en pose med både melk og egg. (for han hadde lyst på kake. Så det bestemte han seg for å bake. Før midsag, åpenbart. Jadda.) Vi har sjokolade med melkefett og potetgull med melk. Men tror vi har et som er vegansk også.

Men min svigerinne har sagt til min mann at han ikke trenger tenke på det, så hun har sikkert med seg mat på tur. Det er nok lurt når man har såpass spesifikke hensyn å ta. For ja, vi får besøk av den veganske søsteren til min mann. Og hennes kjøttetende samboer :)

Vi skal spise kjøtt til middag men de kommer ikke før i kveld så vi får handle litt dersom de blir til middag tirsdag, og være glad for at den dagen er det fakrisk ikke noen ettermiddagsaktivitet...
.onsdag er det sommeravslutning i bhg (ta med grillmat til egen familie) og bursdagen til kun svigerinne (en annen, min brors kone)
Torsdag er det bare ordinært med fotballtrening og evt disk-golf.

Fredag har min far bursdag men er kanskje bortreist, min datter skal uansett i selskap til ei i klassen. Lørdag spiller hun fotballturnering på morgenen og synger i kor på ettermiddag, guttungen spiller fløyte. Så crap, han har spilletime på onsdag ja. Midt i den sommerfesten i bhg.

Problemet er altså ikke for meg eller ham at han går glipp av den avslutningen. Men den er fra 1730. Ta med grillmat. Altså er det der vi spiser middag den dagen. Han har spilling i 25 minutter, 10-15 min med bil fra bhg. Fra kl 1810.

Det blir knapt med middag på ham. Og den som skal kjøre ham.

Søndag er ser en dobbelt bursdag på formiddagen men så er det slutt. Heldigvis

Last edited:
På middagsplanen stod det biffsnadder.
Gidder ikke lage.
Går i kjøleskapet og finner pølser som går ut om 2 dager, sjekker dem, de er fine.
Roper "unger, mamma gidder ikke lage middag så det blir grilling" til alles jubel

På middagsplanen stod det biffsnadder.
Gidder ikke lage.
Går i kjøleskapet og finner pølser som går ut om 2 dager, sjekker dem, de er fine.
Roper "unger, mamma gidder ikke lage middag så det blir grilling" til alles jubel

Herlig det.

Her har mannen kokkelert, helt enkelt men godt. Grillværet uteble så maten ble tilberedt inne.

Herlig det.

Her har mannen kokkelert, helt enkelt men godt. Grillværet uteble så maten ble tilberedt inne.
Jeg tenker at det er deilig å grille, og disse pølsene var ved å gå ut på dato, er jo bedre at de spises enn hives :rolleyes:
Kjøttet jeg hadde tenkt å lage biffsnadder av holder en stund til, og kan egentlig bare kastes i frysen, er ikke så glad å kaste mat i frysen like før utløpsdato så de pølene ville nok ha blitt hevet om de ikke ble spist i dag.

Med andre ord: Mindre jobb på hu mor, mindre matsvin og ungene jublet - alle vinner.

IMG_20190610_181334.jpg en annen gjest vi visst har... Våken uvanlig tidlig på kvelden men etter å ha fulgt med den en stund, matet den litt (kattungemat. Jepp. Det har vi. Katt har vi ikke.),og gitt tilgang på vann ser den ut til å være i grei form.

Mannen lærte en del om hva han skal se etter av pinnsvinhjelpen i fjor, vi hadde jo et pinnsvin i pleie for et års tid siden. (derav kattematen)

Så da lar vi det være i fred men vi se til at det er tilgang på vann og trolig litt mat og se etter det.

Vis vedlegget 300634 en annen gjest vi visst har... Våken uvanlig tidlig på kvelden men etter å ha fulgt med den en stund, matet den litt (kattungemat. Jepp. Det har vi. Katt har vi ikke.),og gitt tilgang på vann ser den ut til å være i grei form.

Mannen lærte en del om hva han skal se etter av pinnsvinhjelpen i fjor, vi hadde jo et pinnsvin i pleie for et års tid siden. (derav kattematen)

Så da lar vi det være i fred men vi se til at det er tilgang på vann og trolig litt mat og se etter det.
Den største feilen flok gjør er vel å gi dem melk, det tåler de ikke og i verste tilfelle vil det drepe dem :(

Den største feilen flok gjør er vel å gi dem melk, det tåler de ikke og i verste tilfelle vil det drepe dem :(
Vet det... Hagen tyder på at den kan ha litt løs avføring så det er mulig den har fått melk. Vi gir derfor vann og tørrfôr.

Vis vedlegget 300634 en annen gjest vi visst har... Våken uvanlig tidlig på kvelden men etter å ha fulgt med den en stund, matet den litt (kattungemat. Jepp. Det har vi. Katt har vi ikke.),og gitt tilgang på vann ser den ut til å være i grei form.

Å så fin da ❤️

Min svigerinne er hakket mer spontan enn sin bror.

Kunne de stikke innom om de var i nabolaget? Ja, klart det? Men, de bor på Lillehammer.

Tenkt seg på en roadtrip. Bruke uka, telt og madrass i bilen. Men kan evt låne gjestesenga her når de stopper her da.

Ja. For en sånn ferie er ikke noe min mann ville lagt ut på, da han. På en søndag ettermiddag... Jaja. Det er mandag, svarte jeg ;)

Men, de dumper kanskje innom i kveld da.
Spontane ja :)

Ja. Nå hadde vi jo besøk sist helg og starten av denne. Men tar alltid mot flere.

Gjesterommet er ikke ryddig, ikke resten av huset heller. Men velkommen er de. Alltid
Her ser det ikke ut nå , men satser på det er ryddig til gjester i sommer

Kan selvsagt være at de har planlagt der lenger enn vi vet. Men ja, de kommer trolig i kveld en gang. Overnatter. Planen vet vi ellers lite om

Back
Topp