Andre som tar crinone og klexane??

Jeg har i mine to forrige svangerskap tatt tilskudd fram til uke 10-12. Jeg har hatt flere SA, så derfor tar jeg tilskudd:)
 
Jeg går på klexane, lutinus og prednisolon da vi har mistet veldig mange spirer. Er uke 7+6 i dag :)

Sniker litt fra januar 2020
 
Sniker fra januar 2020. Jeg bruker crinone og fragmin. Brukte klexane i mitt forrige svangerskap.
 
Hva er årsaken til at dere tar lutinus? Hvem er det som har bestemt det? Gynekolog, fastlege eller?
 
Hva er årsaken til at dere tar lutinus? Hvem er det som har bestemt det? Gynekolog, fastlege eller?
Jeg tok lutinus grunnet prøverør. Det var vel for at det skulle være optimale forhold i livmora slik at egget skulle feste seg :) Så det var legen på fertilitetsklinikken som bestemte det :)
 
Jeg tok lutinus grunnet prøverør. Det var vel for at det skulle være optimale forhold i livmora slik at egget skulle feste seg :) Så det var legen på fertilitetsklinikken som bestemte det :)

Skjønner. Jeg har nemlig to gynekologer som er uenig i dette. Han ene (privat) har bedt meg starte med lutinus fra positiv test, hun andre (offentlig) mener at det er unødvendig. Hvordan kan de være så uenig? Han mente også at jeg burde starte med blodfortynnende fra positiv test, mens hun mener at jeg skal starte med det i uke 12.
 
Skjønner. Jeg har nemlig to gynekologer som er uenig i dette. Han ene (privat) har bedt meg starte med lutinus fra positiv test, hun andre (offentlig) mener at det er unødvendig. Hvordan kan de være så uenig? Han mente også at jeg burde starte med blodfortynnende fra positiv test, mens hun mener at jeg skal starte med det i uke 12.
Merkelig at de er så uenige... Jeg startet med lutinus før innsett og har holdt på frem til i dag (5+0). Blodfortynnende er jeg litt usikker på, men trodde det var for å øke blodgjennomstrømningen til livmora..Vil jo tro at det er bedre fra start, enn fra uke 12, for da "henger" det jo fast likevell.. Men jeg er ingen ekspert :)
 
Skjønner. Jeg har nemlig to gynekologer som er uenig i dette. Han ene (privat) har bedt meg starte med lutinus fra positiv test, hun andre (offentlig) mener at det er unødvendig. Hvordan kan de være så uenig? Han mente også at jeg burde starte med blodfortynnende fra positiv test, mens hun mener at jeg skal starte med det i uke 12.
Sniiiiker :p
Nå vet jeg ikke hvorfor legen din (privat) mener at du skal starte med lutinus og blodfortynnende, men vi har mistet 6 ganger og har fortsatt ingen barn, denne gangen bruker jeg lutinus + fragmin og har gjort det siden positiv test, for første gang har vi sett et bankende hjerte på ultralyd og vi har kommet mye lengre enn tidligere<3 nå kan jeg jo ikke si sikkert at fragmin + lutinus er det som har gjort at vi har kommet lengre denne gangen, men placebo eller ikke, jeg føler meg i alle fall bittelitt tryggere <3 så jeg ville i alle fall ha fulgt rådene fra den private om årsaken er at dere har mistet flere ganger tidligere, masse lykke til<3
 
Sniiiiker :p
Nå vet jeg ikke hvorfor legen din (privat) mener at du skal starte med lutinus og blodfortynnende, men vi har mistet 6 ganger og har fortsatt ingen barn, denne gangen bruker jeg lutinus + fragmin og har gjort det siden positiv test, for første gang har vi sett et bankende hjerte på ultralyd og vi har kommet mye lengre enn tidligere<3 nå kan jeg jo ikke si sikkert at fragmin + lutinus er det som har gjort at vi har kommet lengre denne gangen, men placebo eller ikke, jeg føler meg i alle fall bittelitt tryggere <3 så jeg ville i alle fall ha fulgt rådene fra den private om årsaken er at dere har mistet flere ganger tidligere, masse lykke til<3

Fikk beskjed av offentlig gynekolog om at lutinus bare blir gitt til de med svak livmorhals, noe legen mener jeg ikke har. I tillegg kunne fragmin føre til morkakeløsning, så det skulle jeg i hvertfall ikke bruke. Mye forskjellig som er sagt, skal til gynekolog nr. 3 på tidlig ultralyd, da får jeg en tredje mening om saken, så får jeg se hva jeg skal gjøre.
 
Jeg går på Klexane og Album E, pga habituell abort. Testet positivt for lupus, pluss diverse andre antistoffer. Blant annet har jeg anlegg for blodpropp.
 
Back
Topp