Store barn og nett. Pass på!

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Her er det ikke knyttet noe kort opp til kontoen på felles iPad, eldste sin mobil eller skole iPad så det er heldigvis ikke ett problem.

PlayStation vet jeg ikke men vi fikk fra Google
Nyttig å vite..
hadde det vært 60 kr, men når det blir tusenvis er det jo krise..
naboen til svigers tømte kortet til faren for 35.000
Han visste det ikke selv, var bare guttunge, men han jobbet hele sommeren med plenklipping.. ikke høy i hatten

Nyttig å vite..
hadde det vært 60 kr, men når det blir tusenvis er det jo krise..
naboen til svigers tømte kortet til faren for 35.000
Han visste det ikke selv, var bare guttunge, men han jobbet hele sommeren med plenklipping.. ikke høy i hatten
En bekjent sitt barn kjøpte fir 30 000 , de fikk igjen alt

En bekjent sitt barn kjøpte fir 30 000 , de fikk igjen alt

Fy sørn.. greit å vite at en kan få igjen tilfelle det kan skje igjen.. ikke lett for barna å skjønne at de faktisk bruker ekte penger

Burde virkelig ikke være et problem, er bare til å fjerne kortet fra kontoen. Og syns ærlig talt at dette er de voksne sitt ansvar å passe på, og derav deres ansvar å betale hvis de ikke har gjort det.

Burde virkelig ikke være et problem, er bare til å fjerne kortet fra kontoen. Og syns ærlig talt at dette er de voksne sitt ansvar å passe på, og derav deres ansvar å betale hvis de ikke har gjort det.

Jeg er grunnleggende enig, men om det er noen eldre foreldre som ikke er helt savvy så er det lett å havne i uføre pga det... :/

Jeg er litt enig i det. :P Og hvis en unge ikke skjønner at det er ekte penger de bruker så har de ikke fått opplæring av foreldrene sine... Det er jo noe av det første jeg kommer til å lære ungene mine. :P Men det vet de egentlig allerede når de spør om jeg kan låse opp resten av et spill, da sier jeg ja eller nei fordi det er en ok pris eller at det er dyrt/er penger jeg ikke vil bruke på akkurat det.
Men så er det sikkert nok av foreldre som ikke engasjerer seg ikke har peiling på hva ungene spiller og derfor ikke har kontroll.

Å slle kan altså glemme å fjerne kortet
Jeg har stort barn og vet feil kan gjøres

Jeg er litt enig i det. :p Og hvis en unge ikke skjønner at det er ekte penger de bruker så har de ikke fått opplæring av foreldrene sine... Det er jo noe av det første jeg kommer til å lære ungene mine. :p Men det vet de egentlig allerede når de spør om jeg kan låse opp resten av et spill, da sier jeg ja eller nei fordi det er en ok pris eller at det er dyrt/er penger jeg ikke vil bruke på akkurat det.
Men så er det sikkert nok av foreldre som ikke engasjerer seg ikke har peiling på hva ungene spiller og derfor ikke har kontroll.
Vi engasjerer oss og hsr kontroll , men kortet glemtevi engang , det handlet ikke om at min ikke visste det var ekte penger men det var ikke lett å skjønne st msn kjøpte noe

Fy sørn.. greit å vite at en kan få igjen tilfelle det kan skje igjen.. ikke lett for barna å skjønne at de faktisk bruker ekte penger
Det kommer jo sn på alder på barnet også når det skjer , men nei ikke alltid like lett å skjønne

Aldri vært et problem her. Vi har snakket en del om det. Så har aldri opplevd et kjøp uten min godkjennelse først. Jeg får uansett alltid mail hvis et kjøp blir utført.

Back
Topp