Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det var veldig lurt! Kanskje jeg ringer på mandag..Sniker
Hovedregelen er vel at det kun er i Oslo-området det ikke bare er en formalitet, men i ditt tilfelle ville jeg kanskje bare fått gjort det.
Det er jo gjerne på sykehuset man skal føde man får fødeplass også, men kan jo være litt annerledes rundt hos deg pga avstander... ville ringt dit du ønsker føde og høre der om det «holder» at JM hjelper deg på kontroll etter OUL eller hva
Legen min spurte meg om hvilken sykehus jeg ønsket å føde på, og så fikk jeg bekreftelse på fødeplass i posten sammen med innkallelse til OUL. Men igjen, dette er Oslo.Hmm nå fikk du meg til å lure på et par ting her. Får man noe brev eller skriftlig på en eller annen måte ang hvor man får fødeplass? Jeg husker ikke noe av dette fra hva som ble gjort med nummer 1 og 2, men mener jeg ikke fikk noe brev altså.
Nå er jeg jo i en litt usikker situasjon som jeg nevnte i min tråd HER og har muligens bare ikke fått høre noe om hvor jeg har fått plass enda, men er det vanlig å få noe svar på dette? Jeg har jo fått OUL ved det lokale sykehuset så kanskje dette henger litt sammen. Men om det sykehuset eksisterer innen termin er jo usikkert nå så begynner å lure..
Hvordan er dette med "fritt sykehusvalg"? Kan jeg be legen søke meg til en annen by nå og evt få opphold der før termindatoen pga reisetiden?
Edit.
Kom på at fødeplass ble aldri nevnt med ord med de første to. Det var bare antatt at jeg skulle på lokal sykehuset siden det neste og nærmeste var 1 time unna og mindre enn vårt lokale. Så legen spurte meg aldri om HVOR jeg ville. Er dette noe de egentlig skal spørre gravide om? Hvor de selv vil søkes til altså.