Svar på blodprøver

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hei,
Dere som har tatt rutineblodprøvene, hvor lang tid tok det å få svar? Tok en del ekstra prøver jeg aldri har sjekket, så spent på om noe er galt.

Fikk beskjed om at om jeg ikke hørte noe var alt bra. Lurer på når jeg er «trygg»? Er 9 dager siden jeg tok prøvene. Er i Oslo og sendes vel til laberatoriet på Ullevål tror jeg.

:)

Jeg tok tirsdag på sykehuset, og legen ringte med svarene på fredagen. Noen hadde de allerede svar på da jeg var på timen 1 time senere på sykehuset (tirsdag)

Jeg tok tirsdag på sykehuset, og legen ringte med svarene på fredagen. Noen hadde de allerede svar på da jeg var på timen 1 time senere på sykehuset (tirsdag)

Ok, takk for svar:)

Jeg tipper det går raskere for deg som tok prøvene på sykehuset. Jeg tok på helsestasjonen i bydelen. Vet ikke om de sender svar pr post. Da tar det jo fort en del dager

Jeg fikk svar på neste legetime, men siden jeg ikke hørte noe regnet jeg med at alt var ok. Var kanskje en måned i mellom timene. Men det tar fort en uke før legen å få svar. Evt. Kan du jo ringe og høre.

Jeg fikk svar dagen etter, og mitt legekontor sender prøvene til Fürst. Tenker at om du ikke har hørt noe på 2 uker så er det ikke noe unormalt med de:)

Er en del nye ting son var med i den førstepakken denne gangen kontra når jeg gikk gravid i 2016/17.
Men kom svar her ila 4 dager.
Fikk svar inne på pasientsky.

Jeg har ikke hørt noe angående blodprøven, så antar at alt er ok. Er 6,5 uke siden jeg tok de.

Jeg fikk brev i posten med resultatene etter et par uker, det tok litt lengre tid å få svar på blodtypen min og rhesus (?) -testen..

Bruker man å få svar på blodprøver?
Jeg hører aldri noe fra min lege med mindre det er noe galt. Intet nytt er godt nytt.
Mulig jeg har en litt naiv holdning til det og risikerer å miste oppfølging ved å ikke følge opp bedre sjøl :P

Jeg fikk beskjed om å komme innom legekontoret og hente svarene i papirformat når jeg får sms om at de er klare, fordi jordmor ønsker at jeg skal ha det med på hver kontroll sammen med helsekortet.

Tok prøver på mandagen og fikk melding på fredagen. Tidligere har jeg måtte ringe for å få svar, men nå ba jeg han sende direkt i «lege-appen».

Tok mine prøver på torsdag og i dag fikk jeg melding om at prøvene var inne og at jeg kunne komme og hente resultatet i papirformat for å ha med sammen med helsekort til jordmor :)

jeg spurte om svarene etter en uke og fikk de skrevet ned i pasientsky app melding. Men ikke noen forklaring på noen av de? Jeg spurte tilbake om det betydde at jeg burde ha en oppfølgingsamtale med lege, men da skrev de type standard svar at ja jeg burde ta en prat med lege.. Men det virker jo helt tullete... Ikke fikk jeg god oppfølging på min første kontroll og jeg syns jo ikke dette er blitt noe bedre!

jeg spurte om svarene etter en uke og fikk de skrevet ned i pasientsky app melding. Men ikke noen forklaring på noen av de? Jeg spurte tilbake om det betydde at jeg burde ha en oppfølgingsamtale med lege, men da skrev de type standard svar at ja jeg burde ta en prat med lege.. Men det virker jo helt tullete... Ikke fikk jeg god oppfølging på min første kontroll og jeg syns jo ikke dette er blitt noe bedre!

Kanskje prøve å ringe de? Er ofte standardsvar i pasientsky. Var det noe som tilsa at det var noe unormalt med prøvene dine? Ville også tatt kontakt med jordmor og fått mer oppfølgning der hvis du føler oppfølgningen er dårlig hos legen. Er jo greit å føle seg trygg på at man er ivaretatt.. :)

Noen av dere som har tatt i Oslo hvor prøvene har blitt sendt Ullevål? Jeg tok prøvene på bydelens helsestasjon og vet de sendes Ullevål. Ikke hørt noe enda, 2 uker siden i dag.

Back
Topp