Handling i Danmark

Lykkeliten

Glad i forumet
Hva lønner det seg å handle i Danmark? Enten om det er rimeligere eller ikke tilgjengelig i Norge.?

:)
 
Kjøtt, alkohol, tobakk, godteri, chips, meieriprodukter, juice, iste, klær, leker, barneutstyr. Ja, det meste egentlig :p
 
Var der for 4 år siden, da synest jeg ting var så dyrt.. Da må jeg ha tatt feil..

Noe du anbefaler og handle?

Hmm. Kommer kanskje an på hvor man handler da?

Når vi er på bilka møter vi alltid folk vi kjenner, veldig utbredt her å reise dit å handle.

Vi kjøper alltid marinerte kyllingspyd, kjøttdeig, nuggets og en del kjøttpålegg som vi ikke har i Norge. Også kjøper vi laktosefrie produkter, da disse er myyyye billigere og de har bedre utvalg. Ellers ser vi an hva vi kjøper når vi er der, ofte bra tilbud hver uke, så da blir det det som er på tilbud den uken vi er der :)
 
Det meste er billigere i Danmark. De har høy skatt på lønninger og mindre skatt på ting man kjøper. Om jeg ikke husker feil.
 
På Bilka handler vi :

brett med brus, capri sonne, vin, øl, vaskepulver/tabletter,sauser, pålegg, biff, stek, bacon, spare ribs,pølser, ketchup ,chips, snop

pluss jeg kjøper som regel joggesko til meg og kids (Nike til 199kr feks)
 
Vi kjøper endel frø til baking (ofte tilbud på det), hvetemel, kanskje litt andre typer mel når det er tilbud. Jeg kjøper rusbrus som jeg liker godt (bacardi breezer).
Mye å spare på forskjellig, men stod litt fast på hva som er standardkjøp her nå :p
 
Takk for tips.. Bilka er funnet på vei dit vi skal så må innom å se :)

Alltid spennende med nye varer og priser..
Vanilje stang husker jeg var billig :D
 
Etter å ha bodd her i seks år, så ingenting!
Utenom øl.

Ellers er prisene det samme, og mange ting er dyrere enn i Norge.
Husk du skal legge på 30 %.
 
Mye å spare hvis man kjøper de rette tingene :D jeg har noen knekkebrød jeg elsker. I norge koster en pakke rundt 45kr, i dk nede i 12danske :)

Rugsprø fx koster 24 dkk og 5 dkk i Norge...
 
Rugsprø fx koster 24 dkk og 5 dkk i Norge...
Ja, det vet jeg :) svigers er ofte i dk, og svigermor tar alltid med seg Rugsprø hjemmefra :)
Men disse knekkebrødene jeg nevner er wasa med havsalt, hadde aldri kjøpt dem i norge pga prisen :p poenget mitt er: de rette kjøpene og tilbudene kan gjøre at man sparer mye penger (så lenge det er produkter man bruker) :)
 
Etter å ha bodd her i seks år, så ingenting!
Utenom øl.

Ellers er prisene det samme, og mange ting er dyrere enn i Norge.
Husk du skal legge på 30 %.
(generelt alkohol)
Røyk også da, jeg kjøper alltid for mamma :p tror mamma nevnte at hun betalte 120-130kr for en røykpakke her i norge nettopp:nailbiting:
Og hvetemel. En gang iblant har de tilbud i norge, og da kan det NESTEN ligne prisen av standard i dk (av det merket vi kjøper der) :)
 
(generelt alkohol)
Røyk også da, jeg kjøper alltid for mamma :p tror mamma nevnte at hun betalte 120-130kr for en røykpakke her i norge nettopp:nailbiting:
Og hvetemel. En gang iblant har de tilbud i norge, og da kan det NESTEN ligne prisen av standard i dk (av det merket vi kjøper der) :)

Jeg har aldri røyka så det aner jeg ikke. Ingen i slekta eller i nærheten heller.

Når jeg ser på melet, så er det faktisk 5 kr billigere i Norge. Sammenligne to like merker (Møllerens og finax).
 
Jeg har aldri røyka så det aner jeg ikke. Ingen i slekta eller i nærheten heller.

Når jeg ser på melet, så er det faktisk 5 kr billigere i Norge. Sammenligne to like merker (Møllerens og finax).
Dk har mer alternativer til tingene vi bruker hvertfall :) vi bruker MYE mel, så for oss lønner det seg veldig å kjøpe i dk fremfor norge :)
Vi drar ofte til dk, og setter oss mye inn i tilbud de har i de forskjellige butikkene. Da ser vi hva som lønner seg å kjøpe og ikke :p
Så det har selvfølgelig med interesse å gjøre også.
 
Dk har mer alternativer til tingene vi bruker hvertfall :) vi bruker MYE mel, så for oss lønner det seg veldig å kjøpe i dk fremfor norge :)
Vi drar ofte til dk, og setter oss mye inn i tilbud de har i de forskjellige butikkene. Da ser vi hva som lønner seg å kjøpe og ikke :p
Så det har selvfølgelig med interesse å gjøre også.

Veldig morsomt :)
Vi handler når vi er i Norge, fordi det er større utvalg, bedre kvalitet og noe er billigere.
 
Ville kjøpt sykkelutstyr i Danmark. De har mye bedre utvalg på bysykkelting, fine sykkelkurver og sykkelvesker og alt mulig fint til sykler <3
 
Sist vi var der så var vi der på ferie så kjøpte en del vanlige matvarer. Men også alkohol, røyk og babymat som vi tok med hjem. Babymaten er det en del å spare på.
 
Back
Topp