18. Mai, dagen derpå?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Altså, helt edruelig feiring her, men sånn dagen derpå likevel.

Penklær må henges på plass.
Noe må vaskes. Noe for hånd.

Slitne ben med gnagsår. Et par vannblemmer.

Ei tverrfløyte med behov for omsorg, puss og stell etter en aktiv dag.

Flagg og søljer skal pakkes bort, bunadssko tørkes av og settes vekk.

Føles som hvilken som helst lørdag her i hus. Her danses det til musikk fra morgen allerede i full lek med valpen, frokost inntatt. 13 åringen skal straks på jobb i kiosken :p Ingen gnagsår og eneste finstas som måtte henges på plass skikkelig er strengt talt mannens dress. Vi har ikke bunader vi jenter. Selv om jeg ønsker meg sårt en fantasistakk da :)

Litt sliten, men ellers en helt vanlig lørdag her :)

Dager som 17.mai hvor det er en del ekstra merkes ekstra godt når man er kronisk syk. Det er en tung dag, med en del smerter og ufattelig sliten. Men har da fått hengt opp bunader og dress, søljer er pakka ned, alt av skjorter er vaska og henger til tørk :p men ellers blir det litt så som så :p

Jeg har vannblemmer. Jeg som aldri får vannblemmer!!!

Jeg har vannblemmer. Jeg som aldri får vannblemmer!!!
Jeg har alltid vannblemmer på utsiden av lilletåen på begge beina etter 17.mai

Så jeg sier hvert år at jeg skal ha meg nye sko. Så er det jo slutt på sesongen også kommer det en barnedåp eller konf da som går helt fint så jeg tenker ikke på det til neste 17.mai.

En konf eller dåp innebærer slett ikke like mye gåing som å gå i 17. Mai tog nemlig.

Har ryddet bort penklærne , ellers bare ligger i senga u dag , har heldigvis en mann som ordner hus

Dager som 17.mai hvor det er en del ekstra merkes ekstra godt når man er kronisk syk. Det er en tung dag, med en del smerter og ufattelig sliten. Men har da fått hengt opp bunader og dress, søljer er pakka ned, alt av skjorter er vaska og henger til tørk :p men ellers blir det litt så som så :p

Hadde så urolige bein i går kveld, litt i dag og. Er og kronisk sjuk. Eg var så sliten. Eg har gangsperr i dag.

Helt vanlig lørdag her.

Ikke så mye å rydde vekk her, siden det var vanlige penklær.

Men vi jentene har vært på fotballcup, så vi måtte like tidlig opp som en vanlig hverdag, og det var tøft etter en dag i går med mange km i føttene og sen legging.

Men men. Det har gått seg til utover dagen

Vanlig lørdag her, eller jeg tok ukeshandelen i dag istedenfor på torsdag og mini sov litt lengre enn vanlig siden han var senere i seng i går.
Bunaden ryddet jeg vekk i går, må bare skylle skjorta og forkleet. Strikkebunaden til mini må ha en vask før den pakkes vekk siden den nok ikke passer til neste år, men den hiver jeg på ullprogram i maskinen. Mannen ryddet dressen vekk selv i går.

Jeg har hAtt meg en dupp, og småen trur jeg har tatt kvelden her i stua. Han har hvert ekstra sliten og derfor litt pjusk i dag... ellers en rolig lørdag her i huset.

Jeg har alltid vannblemmer på utsiden av lilletåen på begge beina etter 17.mai

Så jeg sier hvert år at jeg skal ha meg nye sko. Så er det jo slutt på sesongen også kommer det en barnedåp eller konf da som går helt fint så jeg tenker ikke på det til neste 17.mai.

En konf eller dåp innebærer slett ikke like mye gåing som å gå i 17. Mai tog nemlig.

Jeg har hatt mine sko i flere år, og har gått langt nok med dem. Skulle ikke fått vannblemmer da :P

Jeg har hatt mine sko i flere år, og har gått langt nok med dem. Skulle ikke fått vannblemmer da :p
Jeg har også hatt mine i mange år jeg brukte den rett nok ikke noen år. Jeg brukte flate sko som er litt for store, men gikk lei av det og gikk tilbake til de med hæl, som passer meg og lengden på bunaden min bedre.

Nå skal bunaden min uansett tilpasses på nytt i løpet av det neste året så jeg bør ta valget på sko med eller uten hæl.

Skoene jeg får vannblemmer av har jeg gått noen mil i, uten at det hjelper. Jeg har beviselig vannblemmer på utsiden av lilletåen bå begge bein, og sånn ca halvveis i toget kom jeg på at.... Ja, sånn er det ja.

Back
Topp