Pco?

Summer

Flørter med forumet
Jeg var på riksen til samtale og gynekolog der sier at jeg har pco. Dette kunne hun med sikerhet si pga jeg hadde mange eggposer. Har ellers ingen symptomer, annet enn litt overvekt. Hun anbefalte kort protokoll for oss. Noe med pco som har blitt gravid ved ivf?
 
Jeg har blitt gravid begge innsetta med IVF til nå. Men dessverre abortet tidlig.
Ruger på ett egg nå, etter uttak på onsdag. Så det blir spennende nå.

Jeg hører også til Rikshospitalet :)
 
Så spennende, heier på gullegget. Har du også pco? Hun skremte meg litt med at man kunne bli over stimulert som innebærte flere ubehagelige symptomer, og jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut av hele ivf peosessen
 
Så spennende, heier på gullegget. Har du også pco? Hun skremte meg litt med at man kunne bli over stimulert som innebærte flere ubehagelige symptomer, og jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut av hele ivf peosessen
Jeg har PCOS, hatt diagnosen siden jeg var 14 år.

Det er mye som kan skje, men jeg synes det er verdt alt, det å kunne ende med baby.
Jeg gjør alt for drømmen :)
 
Jeg fikk samme beskjeden da jeg var på forsamtalen Ullevål, hadde da ingen tegn annet enn flere eggposer. Har nettopp gått gjennom vårt første IVF/ICSI forsøk hvor jeg ble satt på kort protokoll og lav dose. Jeg ble ikke overstimulert da de ga meg lav dose og ble gravid på første innsett. Er nå 6+6 :) Ble forespeilet mange kontroller, men hadde kun en kontroll etter sprøytestart. Håper det ordner seg :)
 
Last edited:
Jeg har også pco. Legen kunne lese det utifra en blodprøve hvor verdiene var veldig høye (amh) og nesten hundre eggpriser.
Jeg ble satt på kort protokoll: 112.5 ie menopur i 10 dager og orgalutran i 7 tror jeg. Jeg ble overstimulert ut av en annen verden, selv med lav dose. Jeg endte opp med å tappe væske fra lunger, ect og lå nesten 2 uker på sykehuset(kom akkurat hjem til julaften)
Vi fikk 25 egg ut og 7 blasto på frys.
* gjør det aldri igjen*
 
Jeg har også pco. Legen kunne lese det utifra en blodprøve hvor verdiene var veldig høye (amh) og nesten hundre eggpriser.
Jeg ble satt på kort protokoll: 112.5 ie menopur i 10 dager og orgalutran i 7 tror jeg. Jeg ble overstimulert ut av en annen verden, selv med lav dose. Jeg endte opp med å tappe væske fra lunger, ect og lå nesten 2 uker på sykehuset(kom akkurat hjem til julaften)
Vi fikk 25 egg ut og 7 blasto på frys.
* gjør det aldri igjen*
Ojj det var voldsomt? Hadde du 100 eggposer?hva lå din amh på? Hun kunne se st det var 16 eggposer på hver eggstok og jeg har en amh på 19. Vet ikke om det er mye.
 
Jeg har også PCO med lange sykluser, dog ingen overvekt, normal insulinfølsomhet og testosteron, men høy AMH på rundt 63. Fikk 112,5 IE Menopur i 9 dager og Cetrotide t.om. sprøytedag tom dagen før Otrivelle skulle settes. Ble gravid på første IVF forsøk og er nå 17+2. Fikk forøvrig 11 egg ut, men et var kun et skall, ikke overstimulert, fikk også en blasto på frys :) Det kan gå veldig bra også, umulig å vite før du har prøvd :love7
 
Pcos her også. Kun masse cyster og veldig uregelmessig syklus som symptomer. Amh på 120 med nr en, sunket til 70 ved nr 2. Sitter her gravid ned nr2 nå. Begge ivf. Reisen med nr 1 ble lang og kronglete, men denne gangen klaffet det på første forsøk.
Har hatt kort protokoll ved alle forsøk. Lave doser da deg har vært stor fare for overstimulering. Har derfor hstt noen avbrutte forsøk, både grunnet ALT for mange modne folikler og grunnet lite respons. Lykke til!
 
PCOS her. AMH på over 50. Ble overstimulert og hadde uttak mandagen. Fikk ut 18 egg, 8 av de har blitt befruktet og jeg får vite i morgen hvor mange av de som blir fryst.
Anbefaler ikke overstimulering. Vil ikke skremme deg, men si ifra hvis du vil ha detaljer :)
Skal ha innsett i juni i styrt syklus.
 
Jeg var på riksen til samtale og gynekolog der sier at jeg har pco. Dette kunne hun med sikerhet si pga jeg hadde mange eggposer. Har ellers ingen symptomer, annet enn litt overvekt. Hun anbefalte kort protokoll for oss. Noe med pco som har blitt gravid ved ivf?
Jeg har pcos, høy amh. Hadde kort protokoll i september, og fikk ut 27 egg. Fikk ikke sette inn da pga stor fare for overstimulering. Ble ikke dårlig, så totalfrys var nok fornuftig slik at kroppen fikk komme seg. Fikk satt inn fryst blastocyst i januar, og er nå gravid. Halvveis i svangerskapet om bare noen få dager! :)
 
Ojj det var voldsomt? Hadde du 100 eggposer?hva lå din amh på? Hun kunne se st det var 16 eggposer på hver eggstok og jeg har en amh på 19. Vet ikke om det er mye.
Ja, hadde i september en amh på 117. Har ingen mens/blødninger. Vi visste jo med så mange eggposer av det ble totalfrys med hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg å bli så overstimulert av så lite:/
 
Back
Topp