Er jeg gravid?

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Dumt spørsmål altså men er i 8 uke (7+2)og kjenner liksom ikke så mye på kroppen? Er kvalm dagen lang og lite energi, men ellers lite tegn. Prøver å kjenne på magen men er ikke noe der enda..

Altså alle disse bekymringene, men er det noen som kjenner det på samme måte ?

Jeg skal på tidlig ultralyd på tirsdag for å sjekke status. På den ene side føler jeg meg sikker på at jeg er gravid (er 7+5 i dag) men samtidig føler jeg at jeg burde vært mer kvalm, mer sliten, hatt mer cravings og aversjoner. Så må bare inn og sjekke om det er liv eller ikke.

Dumt spørsmål altså men er i 8 uke (7+2)og kjenner liksom ikke så mye på kroppen? Er kvalm dagen lang og lite energi, men ellers lite tegn. Prøver å kjenne på magen men er ikke noe der enda..

Har det ganske likt...har ømme bryster og holdt på å kaste opp under middagen idag, men føler meg ikke gravid:wideyed: det er vel i akkurat denne tiden mange føler det slik tror jeg...
Bekymrer meg hver dag, vil bare at tiden skal gå raskere:wtf:

Haha... Du er iallefall kvalm da:hilarious:. Jeg får bare litt sånn uggenhet som kommer iblant (typ en liten periode om dagen), ellers litt ligamentsmerter og tett nese, utover det pent lite. Skulle gjort masse for kvalme, for det er så tydelig symptom. Jeg er jo 11+1, men har absolutt ikke mage, kjenner ikke noe... Så ja, man kan jo begynne å lure... Er man gravid:facepalm:??

Ja har glemt hvor mentalt strevsom denne første tiden er! Så jeg gleder meg til kontroll om litt over en uke for å se hva som skjer...

Jeg føler meg heller ikke særlig gravid. Lite merkbare symptomer :) man blir litt mentalt utslitt av denne første tiden ja

Kvalme og lite energi er vel ganske typiske tegn? ;) Men kjenner meg igjen i å samle på symptomer, så jeg nesten glemmer de jeg faktisk har. Blir fort opphengt i hvordan andre her inne har det, også tenker jeg ikke på at alle graviditeter er forskjellige, eller at jeg sammenligner meg med de som har kommet to uker lengre enn meg :p

Kvalme og lite energi er vel ganske typiske tegn? ;) Men kjenner meg igjen i å samle på symptomer, så jeg nesten glemmer de jeg faktisk har. Blir fort opphengt i hvordan andre her inne har det, også tenker jeg ikke på at alle graviditeter er forskjellige, eller at jeg sammenligner meg med de som har kommet to uker lengre enn meg :p
Hehe ja ikke sant? Skulle tro det var nok de symptomene jeg har men blir bekymra likevel.. jaja man må bare være tålmodig å vente å se..

Stilte nettopp det samme spm her inne:)
Kvalme og null energi er vel så tydelig tegn som det kan få blitt egentlig, jeg er sykt sliten hele dagen lang, har jo heller aldri fått mensen (riiiimelig tydelig tegn haha), større og vonde pupper, pluss skyhøy hcg hos legen for en uke siden. Men neida, ikke overbevist...:) Håper veldig jeg kan få time til TUL tirsdag morgen... evt neste tirsdag.

Stilte nettopp det samme spm her inne:)
Kvalme og null energi er vel så tydelig tegn som det kan få blitt egentlig, jeg er sykt sliten hele dagen lang, har jo heller aldri fått mensen (riiiimelig tydelig tegn haha), større og vonde pupper, pluss skyhøy hcg hos legen for en uke siden. Men neida, ikke overbevist...:) Håper veldig jeg kan få time til TUL tirsdag morgen... evt neste tirsdag.
Haha så rare vi er når vi er gravide ! Men det hører vel med å være bekymret selv om det er slitsomt. Håper du får time til å sjekke så du får bevisene du trenger ;)

Haha litt godt jeg ikke er alene med slike tanker ;) har mye mindre og mildere symptomer denne gangen enn de to forrige.. stefaren min ler at jeg blir bare mer og mer dreven i det der. Men sånn seriøst, jeg skylder på at hcg nivå begynner å synke i disse tider og morkaken begynner å overta mer og mer funksjoner, blant annet ernæring av babyen og det er ganske vanlig å kjenne på mindre symptomer nå.. men selv om jeg er klar over det så får jeg skikkelige panikkanfall av og til :( jeg kan ikke skjønne at jeg har det ganske greit sammenlignet med forrige svangerskap for litt over et år siden o_O

Skjønner hva du mener. Har ømme pupper og er sliten/trøtt. Men føler meg ikke gravid, tør ikke tro på det heller.

Håper den følelsen går over og jeg erkjenner graviditeten pluss at den varer fram til januar !

Haha litt godt jeg ikke er alene med slike tanker ;) har mye mindre og mildere symptomer denne gangen enn de to forrige.. stefaren min ler at jeg blir bare mer og mer dreven i det der. Men sånn seriøst, jeg skylder på at hcg nivå begynner å synke i disse tider og morkaken begynner å overta mer og mer funksjoner, blant annet ernæring av babyen og det er ganske vanlig å kjenne på mindre symptomer nå.. men selv om jeg er klar over det så får jeg skikkelige panikkanfall av og til :( jeg kan ikke skjønne at jeg har det ganske greit sammenlignet med forrige svangerskap for litt over et år siden o_O
ja hvem vet, hehe ;) Jeg er faktisk i dårligere form denne gangen, sammenlignet med forrige, men det er hele følelsen med at jeg ikke merker noe i livmor/mageregionen utenom en sjelden smerte i ligamentene. MEn det kommer jo ikke før litt senere uansett. Ikke så lett å være rolig på at dette er helt normalt.

Jeg føler meg iallefall ikke spesielt gravid som jeg skrev men fikk jo se hjertet slå inni der idag så det er håp hehe:happy:

Jeg tenker at det faktisk ikke nødvendig å føle seg gravid for å være det ;)

Har du testa postivt og ikke blødd etterpå, så må man nesten gå ut fra at man er gravid.
Jeg tenkte på det på jobb i dag. At jeg snart er i fjerde måned, og iom den tyngste trøttheten, kvalmen og brystsprengen har gitt seg, så føler jeg meg per nå egentlig mindre gravid enn på lenge. Ingen mage, ingen andre tegn.
Jeg tenker å nyte disse ukene med normalitet. Det blir tidsnok tungt - med ødemer og trangt i magen, og vanskelig å ligge ordentlig.. Så det er bare å tenke at sånn man har det nå - det er luksusperiode! <3

Eneste er at jeg ser frem til den sympatien som følger med magen - som man ikke automatisk får på nåværende stadium.
Synes det var ganske kjipt en periode. Med dårlig første-trimester-form og absolutt null sympati fra de rundt deg.. Har hatt bedre perioder av livet mitt. Men er som sagt gjennom det nå, så nå bare nyter jeg hemmelighetsholdet med en relativt god form og lite plager.

Kjenner på det selv. Har en dårlig følelse denne gang:bag: var veldig dårlig i fra uke 6-8. Å etter det har det kun vert litt ekstra trøtt. Ellers ingenting. Var på TUL 9+4 og da var alt fint. Men har hatt litt (bittelitt) blod i utfloden av og til. Husker jeg blødde lett etter sex sist svangerskap men nå er det utenom det. Jeg er såå redd for jeg har en MA.

Back
Topp