Beltestoler i Skoda octavia 2014

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Da ble det brått ny bil på oss. Får den fredag håper jeg.

Spm da er beltestoler. Det er jo litt brattere seter i den kontra s-maxen..

Vi har to seter i hus. En cybex solution x2-fix etter eldste, og Frøkna bruker nå britax kidfix ii xp sict.
Jeg er spent på om en av dem passer, og da helst britax sin.

Hva har dere andre som passer?
Altså at isofixen passer, at setet står godt i bilens seter og at beltet ruller tilbake som det skal.

Vi har to seter i hus. En cybex solution x2-fix etter eldste, og Frøkna bruker nå britax kidfix ii xp sict.

Altså at isofixen passer, at setet står godt i bilens seter og at beltet ruller tilbake som det skal.

Jeg har Skoda octavia :) og jeg har 3 bakorvendte seter i den. Tror de fleste beltestoler vil passe

Jeg har riktignok 2012-modellen og ikke 2014, så vet ikke om baksetene er like, men jeg har et cybex-beltesete som er festet med isofix. Testet en periode det nye fra Besafe også. Begge passer, men guttungen likte ikke den mellom-bena hempa på besafen så sparer det til nestemann, for synes beltet ligger bra i cybexen.

Jeg har riktignok 2012-modellen og ikke 2014, så vet ikke om baksetene er like, men jeg har et cybex-beltesete som er festet med isofix. Testet en periode det nye fra Besafe også. Begge passer, men guttungen likte ikke den mellom-bena hempa på besafen så sparer det til nestemann, for synes beltet ligger bra i cybexen.
Ok, så da kan vi i verste fall bruke cybexen vi har.

Jeg bare syntes det virka som om setene skånet med bak, og at isofixen lå høyere opp, men det er jo ikke så lett å se sånn med det blotte øyet hvordan det blir.

Og så kommer jo beltet ut av seteryggen på Skoda kontra oppe på stolpen på S-max, så hvordan blir belteføringen der?
Drar beltet seg fort inn hvis barnet bøyer seg frem? For det må det jo gjøre sånn at det strammes...

Hyggelig å se deg igjen :) hvordan går det ?

Jeg har Skoda octavia :) og jeg har 3 bakorvendte seter i den. Tror de fleste beltestoler vil passe
Hvordan får du plass til 3 bakovervendte seter? Vi har også Skoda Octavia og per i dag 2 Besafe seter. Hvis det mot all formodning skulle bli et barn til forstår jeg ikke hvordan vi skulle få plass til enda et...

Hvordan får du plass til 3 bakovervendte seter? Vi har også Skoda Octavia og per i dag 2 Besafe seter. Hvis det mot all formodning skulle bli et barn til forstår jeg ikke hvordan vi skulle få plass til enda et...
Besafe får man ikke plass til 3 av :)
Men vi har maxway, minikid og twoway ( går også med maxway x2 og minikid :)hadde også på et punkt to babystoler og en beltemontert bakorvendt

BeSafe tar jo gedigen plass da. Har man maxway-minikid-maxway for eksempel så tar det ikke like stor plass.

Vi får plass til minikid, maxway og cabriofix montert med isofixbase. Har bare to barn så til vanlig har vi minikid på ene siden og cabriofix på andre og da kan jeg fint sitte i midten :)

Hei!

Joda, det går bra. Store barn blitt her da.
Jeg husker ikke helt deg :oops:, men jeg har nok skravlet med deg før, skjønte du hadde hatt pause en stund :)

Så bra :) ja hvor stort har det blitt ?

Jeg tror du husker det gamle navnet mitt ? Hope91 :) meg med tvillingene vettu ;) ja har hatt pause en stund

Så bra :) ja hvor stort har det blitt ?

Jeg tror du husker det gamle navnet mitt ? Hope91 :) meg med tvillingene vettu ;) ja har hatt pause en stund
Eldste ble 10 nå i april, og yngste blir 7 i begynnelsen av juni :o
Så tida flyr!

Ja jeg måtte inn og se på profilen din, og da kjente jeg igjen det gamle nicket. :)

Hyggelig å se deg igjen :)

Back
Topp