Krysser fingrene for detEg håpar at eg kan bruka sommaren på den nye sjefen som skal bli født i staden for å bekymra meg for vêret og fôret til dyra dette året.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Krysser fingrene for detEg håpar at eg kan bruka sommaren på den nye sjefen som skal bli født i staden for å bekymra meg for vêret og fôret til dyra dette året.
Hadde det finh i fjor , håper på nesten like bra sommerJeg syns det ble for mye av "det gode" ifjor, og hvertfall når jeg hadde en 6mnd gammel baby
Så for min del kan det gjerne regne endel mer iår![]()
TakkGratulererr

Jeg hadde det også fint for all del. Men ble sittende mye inne med minsten (kjøligere inne enn ute)Hadde det finh i fjor , håper på nesten like bra sommer

Syns du drar alle bønder under en kam her. Greit at du ikke er enig i jakt osv, men du kan da ikke være likegyldig i fht om bønder klarer å skaffe mat til dyrene sine eller ikke?![]()
Det ble slaktet flere dyr ifjor, nettopp pga lite mat og bøndene ikke så det forsvarlig å ha dem.Nja, det er vel noe med at begeret blir fullt, og når noen er så full av hat så møter man til slutt motstand. Som man sår, reder man. Hvis de ikke har mat til dyrene sine kan man også slakte dyrene. Og det finnes nok av tilfeller langt utenfor sesongen hvor de uansett sulter dyrene sine, såeh. Nei. Jeg er ikke imponert, og jeg er sur og lei av hatefulle mennesker. Hat dyrker hat, burde antakeligvis holde meg bedre enn å være den som lar seg provosere - men det har gått for langt.... De hater for mye. Og det hjelper ikke hva man sier til de, de blir bare mer og mer ekstrem. Fra null til hundre har senterpartiet gått, og det som skrives i kommentarfelt på facebook er direkte grusomt. Det er bønder som ønsker at ulver skal bli flådd levende, at det skal spres sykdommer som piner dyrene, at det er flott å legge ut rottegift for mest mulig smertefull død for alle rovdyr.. AltsåJeg kan ikke mer. Med mennesker som man ikke en gang kan snakke fornuft til, så gjenstår egentlig bare å være likegyldig til deres eksistens?
Vel, med "bøndene" så mener jeg landbruket og naturen som står for MAT til OSS og MAT til DYRA, og det henger jo også helt sammen med skog og annet. Hele naturen.
Nja, det er vel noe med at begeret blir fullt, og når noen er så full av hat så møter man til slutt motstand. Som man sår, reder man. Hvis de ikke har mat til dyrene sine kan man også slakte dyrene. Og det finnes nok av tilfeller langt utenfor sesongen hvor de uansett sulter dyrene sine, såeh. Nei. Jeg er ikke imponert, og jeg er sur og lei av hatefulle mennesker. Hat dyrker hat, burde antakeligvis holde meg bedre enn å være den som lar seg provosere - men det har gått for langt.... De hater for mye. Og det hjelper ikke hva man sier til de, de blir bare mer og mer ekstrem. Fra null til hundre har senterpartiet gått, og det som skrives i kommentarfelt på facebook er direkte grusomt. Det er bønder som ønsker at ulver skal bli flådd levende, at det skal spres sykdommer som piner dyrene, at det er flott å legge ut rottegift for mest mulig smertefull død for alle rovdyr.. AltsåJeg kan ikke mer. Med mennesker som man ikke en gang kan snakke fornuft til, så gjenstår egentlig bare å være likegyldig til deres eksistens?
I og med at jeg bor i en EU-stat, så er det fri handel og man kan handle inn mat fra steder som ikke er berørt av tørkeMen ja. Som jeg skrev ovenfor, jeg er dritlei av det hatet som bønder driver med mot dyr. Begeret mitt har runnet over, og jeg som før var senterpartistemmer ville heller både stemt Rødt og FrP før jeg hadde stemt senterpartiet som har gått tilbake til ca 1940 i sitt "rasehat". Klarer. Ikke. Orker. Ikke. Det er fullstendig konspirasjonsteori og Donald Trump-tilstander. Det er pelsdyrfarmer og "skogen kun for bønder".... Utryddelse av økosystemer, og inn med monokultur. Sorry, men de har ødelagt så for seg selv at jeg driter i hvordan det går for dem. Faktisk unner jeg de litt motstand, i all den møkka de har spredt om seg - bokstavelig og billedlig talt.
Samme her (jeg er selv oppvokst på gård der bestefar drev, deretter pappa og nå har min bror overtatt).Sånn er i alle fall ikke de bøndene jeg kjenner.
Det ble slaktet flere dyr ifjor, nettopp pga lite mat og bøndene ikke så det forsvarlig å ha dem.
Jeg liker fortsatt ikke at du drar alle bønder under en kam fordi om (jeg er bondedatter selv, hvis jeg kan kalle det det)...man finner ekstreme ting overalt, og hvertfall i slike kommentarfelt du henviser til! Da gjelder det alle saker, noen spyr ut ekle kommentarer uansett hvilke saker de kommenterer på.
Faktisk har du nå tippet over i "rant" som jeg ikke klarer ta alvorlig er jeg redd. Joda, jeg skljønner hva du mener, og tildels litt enig, men du drar det så langt, alle over en kam, tar kommentarfelttroll til inntekt for alle, og da.... da vippet du over i "usaklig" på linje med dem. Sorry.
Det er klart at man ikke ønsker å presentere seg som bonde og si noe slikt som du tenker, i et slikt kommentarfelt. Det sier jo seg selv.Jeg har selv onkel og søskenebarn og egentlig en hel pappaside - som alle driver med sau. Man må ikke være bysfjomp for å være sur på bønder, man kan "nesten" være bonde selv. Selvsagt finnes det unntak - men jeg baserer meg på det som presenteres på vg.no og nrk.no. Det bildet de maler av seg selv, det de de velger som representanter for seg selv - det er bare MØL. Det er hatefull propaganda og konspirasjonsteorier og miljøfiendtlig hets. De nærmer seg flat earthers hvor alle som kritiserer de "bare er bysfolk" og isolerer seg til en gruppe som ingen kan kritisere fordi de er "hellige".... Jeg har fått nok. De har kokt meg en kaffe som er så sur, at jeg ikke glemmer den sure kaffen på noen gode måneder - om ikke år - med mindre noe drasisk endrer seg.
Om man har idioter til å representere seg så har man også lov å skrive "hei jeg er bonde og synes dette er grusomt". Det skjer nesten ikke....

Vi har basseng så gjerne så varmt for min delJeg hadde det også fint for all del. Men ble sittende mye inne med minsten (kjøligere inne enn ute)
Men vil ikke ha så heftig gjentakelse![]()
Ikke de eg kjenner hellerSånn er i alle fall ikke de bøndene jeg kjenner.
Vi har også et basseng (et som monteres og demonteres), som ble flittig brukt. Det hadde mye å si at vi hadde minsten, når de er så små skal man unngå sola så godt det lar seg gjøreVi har basseng så gjerne så varmt for min del
Det vet jrg men man kan jo sette opp så det blir skyggeVi har også et basseng (et som monteres og demonteres), som ble flittig brukt. Det hadde mye å si at vi hadde minsten, når de er så små skal man unngå sola så godt det lar seg gjøre![]()
Kommer ann på tomtaDet vet jrg men man kan jo sette opp så det blir skygge
Det gjorde vi det året min var nyfødt