Tilskudd til medisiner i Danmark:-)

Stemmer:) prisen kan ikke sammenlignes. Jo mer du kjøper jo billigere blir det, uansett så er maksprisen på ca 5.500 NOK. Jeg hentet medisiner for godt over 20.000 og betalte kun maks egenandel. På regningen vises en utregning over ulike prosenter man får, når man kommer over et viss beløp så står prisen som kr 0.
Hmm. Kanskje det er håp allikevel...

Satser på lottogevinst i helga, vellykket laparoskopi og kort ventetid på den.. hadde vært fint om lykken snudde snart.

Hei. Lurer på det med medisiner som kjøpes billig i Danmark .. Sendte mail ang dette men fikk svar at det gjelder bare danske statsborgere .. Men så sendte jeg mail til apotek i Hjørring, og de skriver at dette gjelder alle andre også....

Hei. Lurer på det med medisiner som kjøpes billig i Danmark .. Sendte mail ang dette men fikk svar at det gjelder bare danske statsborgere .. Men så sendte jeg mail til apotek i Hjørring, og de skriver at dette gjelder alle andre også....
Så på den linken som ligger tidligere i tråden. Der står det "borgere". Regner med at det kun er flaks hvis man får kjøpt..?

I hjørring svarer de ja på dette! Jeg var og hentet medisiner der i oktober, betalte egenandel på 4500, deretter blir det gratis medisiner det neste året:-)

Sendte mail til medisin tilskudd i Danmark og fikk svar at dette gjelder bare danske beboere. Men sendte email til svane apotek, og de sier at det gjelder alle EU medlemmene ..

Jeg har hentet i Hjørring flere ganger uten problem, sist gang i desember 2018. Ikke noe problem (har benyttet norske resepter, men vet ikke hva det har å si)

Takk for svar. Bor i Oslo, er det billigst å komme dit med båt ?
Jeg bor også i Oslo. Tok fly til Ålborg og tog til hjørring. Er sikkert billigere å ta speedbåten fra Larvik til Danmark og tog derfra!

Vi reiser alltid med colorline fra Larvik. Meldt deg inn i color club (koster 160kr) så er billettene mye billigere. Jeg har evt en gratis kode du kan få, mener den gjelder i hele januar (evt feb) - send meg evt PM. Mye enklere å frakte medisinene korrekt når man reiser med bil.

Hvis noen skulle trenger menopur så har jeg mange jeg ikke får brukt. Siste forsøk denne gangen og de ville bytte til Gonal F.

Vi reiser alltid med colorline fra Larvik. Meldt deg inn i color club (koster 160kr) så er billettene mye billigere. Jeg har evt en gratis kode du kan få, mener den gjelder i hele januar (evt feb) - send meg evt PM. Mye enklere å frakte medisinene korrekt når man reiser med bil.

Hvis noen skulle trenger menopur så har jeg mange jeg ikke får brukt. Siste forsøk denne gangen og de ville bytte til Gonal F.
Har sendt deg pm

Er det sånn at medisinene I Hjørring må bestilles på forhånd
Det er ikke alltid de har alt inne, men de pleier å kunne skaffe på en dag eller to. Ring gjerne på forhånd så ordner de nok det. De er veldig snille og hjelpsomme der

Hm. . Skal nok kjøpe medisiner i Danmark om 2 uker. Men hvis jeg skal kjøpe medisiner for 8000 kr... Betaler jeg bare litt over 4000? Eller må jeg betale hele summen og får resten tilbake??

Du betaler kun opp til maks egenandel, når jeg hentet i februar hentet jeg for ca 22’ og betalte ca 4.000 DKK. Egenandelen har sikkert økt litt, men ikke nevneverdig mye. Kursen er fryktelig dårlig Ifht nok nå, men blir uansett mye billigere enn å kjøpe her. Jeg pleier å ta ut maks på reseptene så har jeg...

Hm... Har spray, så det ser ut som at trenger medisiner til litt over 6000 nok... Så tror ikke det er noe vits å reise til Danmark da...

Du bruker kanskje litt mindre doser enn det jeg har gjort. Lønner seg kanskje ikke hvis du bare skal dit for å hente medisiner for 6000 NOK. Vi har familie der så pleier å kombinere det.

Hvis du skal ha flere forsøk så kan det lønne seg... man betaler bare en egenandel per år, så hvis du hentet for over 4xxx DKK nå så er det «gratis» neste gang.

Sendte Mail til svaneapoteket i hjørring for å bestille medisiner igjen, men fikk til svar at de nå hadde skjerpet inn reglene og at nordmenn ikke lenger fikk medisiner på tilskuddsordningen.....

Sendte Mail til svaneapoteket i hjørring for å bestille medisiner igjen, men fikk til svar at de nå hadde skjerpet inn reglene og at nordmenn ikke lenger fikk medisiner på tilskuddsordningen.....

Jeg forstår absolutt hvorfor, men satan.. Det var dumt :confused:

Jeg forstår absolutt hvorfor, men satan.. Det var dumt :confused:
Jeg forstår det godt jeg også, men det var skikkelig dumt... Hadde regnet med gratis medisiner, nå må vi ut med ca 12-15000..

Back
Topp