Kaffe/Te ved IVF

20190422_115259.jpg

Jeg tenker at det meste er greit i moderate mengder. Jeg må bli flinkere til å drikke vann i ukedagene, men jeg ser ikke problemet med å kose seg med et glass eller to med cola zero i helgene.
Hvor mye er en enhet koffein mtp kaffe? Jeg drikker nok 2 kopper i løpet av en arbeidsdag. en om morningen og en i lunchen.

På fhi sine sider står det at pr dl inneholder
- kaffe: 50-60 mg
- te: ca. 26 mg
- cola: ca. 15 mg

Men det vil jo variere ift om det er filter- eller kapselkaffe.

Til mitt forsvar :p Jeg har 5dl Disney tekopper som jeg bruker ;) Bruker kun 1 tepose om gangen da :p

Da blir det jo mindre konsentrert :) Slik som jeg med kaffen nå om dagene..

Er jo veldig forskjell fra te til te, så sikkert noen du kan drikke helt uten problem.

Da blir det jo mindre konsentrert :) Slik som jeg med kaffen nå om dagene..

Er jo veldig forskjell fra te til te, så sikkert noen du kan drikke helt uten problem.

Ja, regner med at grønn te er helt innafor. Selv om jeg foretrekker sort :P

Jeg tenker at det meste er greit i moderate mengder. Jeg må bli flinkere til å drikke vann i ukedagene, men jeg ser ikke problemet med å kose seg med et glass eller to med cola zero i helgene.
Hvor mye er en enhet koffein mtp kaffe? Jeg drikker nok 2 kopper i løpet av en arbeidsdag. en om morningen og en i lunchen.
2kopper ala ca 2dl er omtrentlig 200mg koffein, det som er anbefalt som maksgrense for gravide :bag:
Er jeg på besøk hos mamma kan jeg sikkert drikke minst 8 kopper kaffe på den tiden :bag::bag:

Normal dag hos meg er
1 kopp kaffe eller en energidrikk når jeg kjører til jobb.
En kopp kaffe til lunsj.
En energidrikk eller kapselkaffe kl 14.30, eventuelt når jeg er ferdig 13.30.

Hender jeg tar en kopp te på kvelden, men det er mest på høst og vinter, ellers når jeg er forkjølet.
Energidrikkene jeg drikker har 80mg i seg pr boks, så jeg regnet meg fram til ca tre bokser dagen, helst bare to da jeg var gravid med frøkna :p
Pendling og gravidtrøtthet på vintern er ikke gøy :banghead:

2kopper ala ca 2dl er omtrentlig 200mg koffein, det som er anbefalt som maksgrense for gravide :bag:
Er jeg på besøk hos mamma kan jeg sikkert drikke minst 8 kopper kaffe på den tiden :bag::bag:

Normal dag hos meg er
1 kopp kaffe eller en energidrikk når jeg kjører til jobb.
En kopp kaffe til lunsj.
En energidrikk eller kapselkaffe kl 14.30, eventuelt når jeg er ferdig 13.30.

Hender jeg tar en kopp te på kvelden, men det er mest på høst og vinter, ellers når jeg er forkjølet.
Energidrikkene jeg drikker har 80mg i seg pr boks, så jeg regnet meg fram til ca tre bokser dagen, helst bare to da jeg var gravid med frøkna :p
Pendling og gravidtrøtthet på vintern er ikke gøy :banghead:

Vi skulle gjort som bjørnemamma og gått i hi..

Vi skulle gjort som bjørnemamma og gått i hi..
Oooh yes!
Da hadde det kanskje vært sånn at alle gravidkiloene forsvant med ungen også :hilarious:

Nå er jeg heldigvis snart ferdig med pendling, så tenker å trappe ned i hverdagen. Jeg blir forhåpentlivis bedre på å få nok søvn, skal få opp nivået på hverdagsaktiviteten min, også blir det nok bedre til slutt :happy:
Og når jeg forhåpentligvis blir gravid så er det så kort vei mellom hjemme og jobb (kan gå, ingen bil eller sykkel nødvendig), at jeg kan legge meg en halvtime etter jobb i stedet for å ta en kopp kaffe :)

Oooh yes!
Da hadde det kanskje vært sånn at alle gravidkiloene forsvant med ungen også :hilarious:

Nå er jeg heldigvis snart ferdig med pendling, så tenker å trappe ned i hverdagen. Jeg blir forhåpentlivis bedre på å få nok søvn, skal få opp nivået på hverdagsaktiviteten min, også blir det nok bedre til slutt :happy:
Og når jeg forhåpentligvis blir gravid så er det så kort vei mellom hjemme og jobb (kan gå, ingen bil eller sykkel nødvendig), at jeg kan legge meg en halvtime etter jobb i stedet for å ta en kopp kaffe :)

Det høres veldig lurt ut :D
Jeg ønsker meg sykkel, så jeg kan sykle til jobb. Tar tog til vanlig

Det høres veldig lurt ut :D
Jeg ønsker meg sykkel, så jeg kan sykle til jobb. Tar tog til vanlig
Sykkel til nåværende jobb skal ta 4t og 38min, jeg står over :hilarious::hilarious:
Ny jobb tar 3min å gå til:smiley-bounce016
Ønsket meg egentlig litt mer avstand til jobb så jeg fikk litt trim på reiseveien, men da får jeg tid før eller etter da :p
Får sykle rundt istedet for rett bort til jobb:hilarious:

Sykkel til nåværende jobb skal ta 4t og 38min, jeg står over :hilarious::hilarious:
Ny jobb tar 3min å gå til:smiley-bounce016
Ønsket meg egentlig litt mer avstand til jobb så jeg fikk litt trim på reiseveien, men da får jeg tid før eller etter da :p
Får sykle rundt istedet for rett bort til jobb:hilarious:

Hehehe, du får gjøre det da ;)

Jeg ha aldri fått en eneste beskjed om å ikke drikke kaffe. Men jeg ville nok ha redusert mengden i et forsøk.

Jeg ha aldri fått en eneste beskjed om å ikke drikke kaffe. Men jeg ville nok ha redusert mengden i et forsøk.

Hvor mye kaffe drakk du under dete forsøket?

Ikke fått beskjed om dette fra riksen men kuttet vanlig kaffe helt under det siste forsøket og frem til ca 14 uker. Drakk koffeinfri kanskje tre dager i uken frem til da men etter at alt så bra ut på ul uke 14 begynte jeg å følge normale retningslinjer for gravide

Mener det stod maks 2-3 kopper kaffe/te i et skriv jeg fikk fra Hausken.
Gjelder dette etter uttak og innsett? Ingen har nevnt dette til meg. Men er ikke så ellevill på kaffe/tea snarere cola zero :P

Gjelder dette etter uttak og innsett? Ingen har nevnt dette til meg. Men er ikke så ellevill på kaffe/tea snarere cola zero :p
Mener det var fra sprøytestart.... Har lest en artikkel for lenge siden at hvis man drakk mer enn 5 kopper kaffe per dag så reduserte det sjansen for at det skulle feste seg.

Mener det var fra sprøytestart.... Har lest en artikkel for lenge siden at hvis man drakk mer enn 5 kopper kaffe per dag så reduserte det sjansen for at det skulle feste seg.
Åneeeei, dette har ikke jeg hørt noe om :( jeg som drikker flere kopper kaffe om dagen, gjerne også Pepsi Max. Hadde innsett for 3 dager siden, er løpet kjørt :(?

Back
Topp