Jeg skal be om å få ta blodprøver før neste forsøk for å sjekke om jeg mangler dette.
Er det andre som har fått dette og fått ut flere egg?
Hvilken bivirkninger kan man regne med?
Dette blir mitt siste forsøk, så vil gjerne prøve det jeg kan. Det er tøft å måtte innse at babydrømmen nå henger i en tynn tråd
Jeg har prøvd dhea.J jeg skulle prøve det frem til mitt siste ivf-forsøk selv.
Jeg kom aldri i gang med det forsøket da vi valgte å sette i gang med eggdonasjon.
Jeg tok blodprøve og fikk påvist svært lave verdier av det. Jeg hadde mindre enn det en dame på 80 år skulle ha sammenlignet med referanseverdier.
Det å starte med dhea var for meg som å bli skrudd på igjen. Jeg hadde slitt mye med lite energi, hodepiner, orket lite.
Jeg var også ikke helt meg selv, der var tungt å få vite at jeg mest sannsynlig ikke kunne få barn. Gynekologen min satte meg på dhea i påvente av at jeg bestemte meg for nytt ivf forsøk eller som han mente at eggdonasjon var en løsning å vurdere.
Bivirkninger: jeg opplevde svært få/ingen negative bivirkninger.
Jeg fikk bedre humør, det hjelper på lette depresjoner
Jeg fikk finere hud
Jeg fikk høyere forbrenning, gikk ned en del i vekt ved omlegging av kosthold også. Ikke sikkert det hadde noe å si.
Jeg kunne yte bedre på trening og samtidig restituerte jeg bedre etter trening .
Det eneste som jeg kanskje kan trekke ned var at jeg ble lett fyllesyk når jeg drakk alkohol. Tre glass vin og det var gjort. Endte ofte med hodepine før kl 24 på kvelden når jeg drakk, mye grunnet rask forbrenning. Jeg hadde siste ivf i april og er var i oktober. Vi levde livet litt i mellom, måtte avreagere på at ting ikke gikk vår vei.
Ellers fantastisk. Om du ikke får dette av legen vil jeg råde deg til å ikke bestille det over nett. Det er registrert dopingmiddel i wada og det medfører politianmeldelse å kjøpe hjem uten resept.
Jeg fikk ikke gjort forsøket mitt som sagt. Klinikken jeg valgte å bruke i Spania var veldig usikker på om jeg ville oppnå noen effekt av dhea. Det var som de sa det var ett siste forsøk på å få til noe, men så hadde jeg allerede gjort alt annet skulle ha en effekt uten å få noen effekt. De mente at jeg ville ha bedre effekt ved eggdonasjon.
Her var eggkvalitet problemet. Jeg er usikker på om det vil ha noen effekt på antall egg du vil få ut i forsøk. Da tror jeg det ville blitt brukt oftere på folk med lav amh. Hvis amh er bra må man først se på stimuleringene dine og se hva kan gjøre annerledes der. Min amh var bra, fikk ut 9-16 egg og runde (8forsøk), men dårlig kvalitet Samme hva vi prøvde..