DHEA - noen som har prøvd?

Palma12

Betatt av forumet
Jeg skal be om å få ta blodprøver før neste forsøk for å sjekke om jeg mangler dette.

Er det andre som har fått dette og fått ut flere egg?
Hvilken bivirkninger kan man regne med?

Dette blir mitt siste forsøk, så vil gjerne prøve det jeg kan. Det er tøft å måtte innse at babydrømmen nå henger i en tynn tråd :(

Hva er DHEA ? :sorry:

Jeg skal be om å få ta blodprøver før neste forsøk for å sjekke om jeg mangler dette.

Er det andre som har fått dette og fått ut flere egg?
Hvilken bivirkninger kan man regne med?

Dette blir mitt siste forsøk, så vil gjerne prøve det jeg kan. Det er tøft å måtte innse at babydrømmen nå henger i en tynn tråd :(

Jeg har prøvd dhea.J jeg skulle prøve det frem til mitt siste ivf-forsøk selv.

Jeg kom aldri i gang med det forsøket da vi valgte å sette i gang med eggdonasjon.

Jeg tok blodprøve og fikk påvist svært lave verdier av det. Jeg hadde mindre enn det en dame på 80 år skulle ha sammenlignet med referanseverdier.

Det å starte med dhea var for meg som å bli skrudd på igjen. Jeg hadde slitt mye med lite energi, hodepiner, orket lite.

Jeg var også ikke helt meg selv, der var tungt å få vite at jeg mest sannsynlig ikke kunne få barn. Gynekologen min satte meg på dhea i påvente av at jeg bestemte meg for nytt ivf forsøk eller som han mente at eggdonasjon var en løsning å vurdere.

Bivirkninger: jeg opplevde svært få/ingen negative bivirkninger.

Jeg fikk bedre humør, det hjelper på lette depresjoner
Jeg fikk finere hud
Jeg fikk høyere forbrenning, gikk ned en del i vekt ved omlegging av kosthold også. Ikke sikkert det hadde noe å si.
Jeg kunne yte bedre på trening og samtidig restituerte jeg bedre etter trening .

Det eneste som jeg kanskje kan trekke ned var at jeg ble lett fyllesyk når jeg drakk alkohol. Tre glass vin og det var gjort. Endte ofte med hodepine før kl 24 på kvelden når jeg drakk, mye grunnet rask forbrenning. Jeg hadde siste ivf i april og er var i oktober. Vi levde livet litt i mellom, måtte avreagere på at ting ikke gikk vår vei.

Ellers fantastisk. Om du ikke får dette av legen vil jeg råde deg til å ikke bestille det over nett. Det er registrert dopingmiddel i wada og det medfører politianmeldelse å kjøpe hjem uten resept.

Jeg fikk ikke gjort forsøket mitt som sagt. Klinikken jeg valgte å bruke i Spania var veldig usikker på om jeg ville oppnå noen effekt av dhea. Det var som de sa det var ett siste forsøk på å få til noe, men så hadde jeg allerede gjort alt annet skulle ha en effekt uten å få noen effekt. De mente at jeg ville ha bedre effekt ved eggdonasjon.

Her var eggkvalitet problemet. Jeg er usikker på om det vil ha noen effekt på antall egg du vil få ut i forsøk. Da tror jeg det ville blitt brukt oftere på folk med lav amh. Hvis amh er bra må man først se på stimuleringene dine og se hva kan gjøre annerledes der. Min amh var bra, fikk ut 9-16 egg og runde (8forsøk), men dårlig kvalitet Samme hva vi prøvde..

Jeg kom aldri i gang med det forsøket da vi valgte å sette i gang med eggdonasjon.

Jeg tok blodprøve og fikk påvist svært lave verdier av det. Jeg hadde mindre enn det en dame på 80 år skulle ha sammenlignet med referanseverdier.

Det å starte med dhea var for meg som å bli skrudd på igjen. Jeg hadde slitt mye med lite energi, hodepiner, orket lite.

Jeg var også ikke helt meg selv, der var tungt å få vite at jeg mest sannsynlig ikke kunne få barn. Gynekologen min satte meg på dhea i påvente av at jeg bestemte meg for nytt ivf forsøk eller som han mente at eggdonasjon var en løsning å vurdere.

Jeg fikk finere hud
Jeg fikk høyere forbrenning, gikk ned en del i vekt ved omlegging av kosthold også. Ikke sikkert det hadde noe å si.
Jeg kunne yte bedre på trening og samtidig restituerte jeg bedre etter trening .

Det eneste som jeg kanskje kan trekke ned var at jeg ble lett fyllesyk når jeg drakk alkohol. Tre glass vin og det var gjort. Endte ofte med hodepine før kl 24 på kvelden når jeg drakk, mye grunnet rask forbrenning. Jeg hadde siste ivf i april og er var i oktober. Vi levde livet litt i mellom, måtte avreagere på at ting ikke gikk vår vei.

Ellers fantastisk. Om du ikke får dette av legen vil jeg råde deg til å ikke bestille det over nett. Det er registrert dopingmiddel i wada og det medfører politianmeldelse å kjøpe hjem uten resept.

Jeg fikk ikke gjort forsøket mitt som sagt. Klinikken jeg valgte å bruke i Spania var veldig usikker på om jeg ville oppnå noen effekt av dhea. Det var som de sa det var ett siste forsøk på å få til noe, men så hadde jeg allerede gjort alt annet skulle ha en effekt uten å få noen effekt. De mente at jeg ville ha bedre effekt ved eggdonasjon.

Her var eggkvalitet problemet. Jeg er usikker på om det vil ha noen effekt på antall egg du vil få ut i forsøk. Da tror jeg det ville blitt brukt oftere på folk med lav amh. Hvis amh er bra må man først se på stimuleringene dine og se hva kan gjøre annerledes der. Min amh var bra, fikk ut 9-16 egg og runde (8forsøk), men dårlig kvalitet Samme hva vi prøvde..

Takk for at du tok deg tid til å fortelle om dine erfaringer. Jeg har lav amh og mest sannsynlig ikke verdens beste kvalitet siden det er få egg som utvikler seg etter befruktning. Jeg har lest forskjellige studier der de mener at det også kan hjelpe for oss som ikke reagerer tilstrekkelig på hormonene med å få frem litt flere egg. Kjenner litt på desperasjonen nå, og er klar for å prøve det meste. Det blir i tilfelle i samråd med legen :)

Etter samtale med behandler så får jeg ikke prøve DHEA via klinikken. Jeg hadde i grunn slått meg til ro med det, men er nå begynt å lese boken «It starts with the egg» og her kommer det tydelig frem at DHEA kan være positivt for de i min situasjon. Vurderer nå å få time hos fastlegen min og prøve å få resept allikevel.
Rart at det skal være så vanskelig å få tak i her, når man kan kjøpe det i butikk i andre land :banghead:

Jeg fikk finere hud

Var det klinikken som tok blodprøver for å sjekke DHEA nivået ditt? :)

Etter samtale med behandler så får jeg ikke prøve DHEA via klinikken. Jeg hadde i grunn slått meg til ro med det, men er nå begynt å lese boken «It starts with the egg» og her kommer det tydelig frem at DHEA kan være positivt for de i min situasjon. Vurderer nå å få time hos fastlegen min og prøve å få resept allikevel.
Rart at det skal være så vanskelig å få tak i her, når man kan kjøpe det i butikk i andre land :banghead:

Jeg var under behandling hos Medicus da jeg fikk tilbud om dhea. De testet meg på siste forsøket for å se mine verdier generelt . Snakket med de etter det siste negative forsøket og testresultatene. De sa jeg hadde veldig lave verdier, Jeg var 39 år og hadde lavere dhea enn det en 85 år gammel dame skulle ha.( så ei liste etter eller annet sted i etterkant med referanseverdier .) De mente at der var en mulighet for at der kunne hjelpe meg om jeg valgte et 9. Forsøk .klinikken i Spania sa også at der kunne hjelpe, men høyst usikkert pga alt annet jeg hadde prøvd.

De mente begge at det beste var ED og at jeg ville få mer ut av det.

For meg var det en utrolig opplevelse å begynne på dhea. Jeg hadde mye hodepiner, mye sliten og opplagt hele tiden. Følte jeg bare eksisterte. Det var som om noen skrudde på en knapp den dagen jeg begynte på dhea. Jeg fikk mer av meg selv tilbake gradvis. Sakte men sikkert fikk jeg bygget meg opp igjen til å bli meg igjen. Det hjalp meg veldig generelt med min helse.

Jeg skulle gå på det til jeg hadde bestemt om for nytt forsøk eller ei. Sluttet da det ble bestemt at jeg skulle i gang med ED.

Skjønner det er frustrerende å få nei.

Hva sa de om problemene dine? Hva tenkte de årsaken lå i?

Hei,

Ville spurt froggc86. Hun satte seg på en cocktail av ulike vitaminer og ble gravid. :-)

Jeg brukte det under et forsøk hos hausken. Ble ikke sjekket hvilke verdier jeg hadde i forkant, men har bikket 40 og vært gjennom mange forsøk. Det ga liten effekt på mitt forsøk. Forsøket etter fikk jeg tostran i syklusen før forsøk og det ga litt flere egg:-)

Hva sa de om problemene dine? Hva tenkte de årsaken lå i?

Har egentlig ikke fått noe svar foruten lav amh, men jeg får jo ut 5-6 egg så det er ikke helt katastrofalt. Min mann er sterilisert, og sperm hentes ut via TESA. Det kan gå ut over kvaliteten, men vi har ikke fått beskjed om det er et problem heller.

Hei,

Ville spurt froggc86. Hun satte seg på en cocktail av ulike vitaminer og ble gravid. :)

Så snill du er som søker opp for meg :) Jeg har googlet meg til omtrent samme vitaminene og tar nå: 600mg Q10, 350mg E-vitamin, Omega-3, D3, Sink, Selen, kalsium, Magnesium, Mangan og B-vitamin. Begynner på Melatonin når det er 3 mnd til neste forsøk. Tenker jeg da kun trenger DHEA for å muligens få frem litt flere egg :D

Jeg brukte det under et forsøk hos hausken. Ble ikke sjekket hvilke verdier jeg hadde i forkant, men har bikket 40 og vært gjennom mange forsøk. Det ga liten effekt på mitt forsøk. Forsøket etter fikk jeg tostran i syklusen før forsøk og det ga litt flere egg:)

Tostran har jeg ikke hørt om.. hvordan fungerer det? :)

Tostran har jeg ikke hørt om.. hvordan fungerer det? :)
Det er en testosteronkrem man smører på magen annenhver dag fra Syklusdag 1-28 i syklusen før forsøk. Skal gi flere egg og det funket for meg:-) Vi holder til hos hausken!

Så snill du er som søker opp for meg :) Jeg har googlet meg til omtrent samme vitaminene og tar nå: 600mg Q10, 350mg E-vitamin, Omega-3, D3, Sink, Selen, kalsium, Magnesium, Mangan og B-vitamin. Begynner på Melatonin når det er 3 mnd til neste forsøk. Tenker jeg da kun trenger DHEA for å muligens få frem litt flere egg :D
Ta gjerne Melatonin på kvelden før du legger deg.. du kan bli trett av det. Jeg ble veldig trett..

Ta gjerne Melatonin på kvelden før du legger deg.. du kan bli trett av det. Jeg ble veldig trett..

Jeg tok Melatonin forrige forsøk også og har aldri vært så tidlig i seng noen gang :D Jeg kommer meg ellers aldri i seng i fornuftig tid og er skikkelig trøtt om morgenen når jeg skal på jobb. Det var ikke et problem det to månedene jeg rakk før forsøket ;)

Back
Topp