Hvordan var deres forløp?

Marthe<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
MayDay2021
September To Remember 2022
Hei!:cat:

Jeg er interessert i å vite hvordan deres ivf forløp er/ var!

Vi sendte henvisning den 07.02 og er kalt inn til forsamtale den 19 mars på Rikshospitalet/Ullevål :rolleyes:

Hvor lang var deres ventetid fra henvisning var sendt til forsamtale? Og måtte dere vente mange sykluser på oppstart? Hvor er deres behandling, privat eller offentlig?

Håper så klart at det skal være en fortgang i det her, og drømmer smått om å begynne allerede i april :happy093

Last edited:
Lurer på det samme egentlig:)
Vi fikk henvisning til IVF i sept (ca), trodde vi. Men den hadde ikke blitt sendt, så ny legetime før jul og fikk da henvisning sendt første uken i januar. Hadde nok fått forsamtale i feb/mars hadde det ikke vært for celleforandringer, så må vente på å løse dette problemet skrev St.Olavs før vi fikk komme inn. Men alle blodprøver er i orden og alt er klart, må sikkert bare opereres først.

Vi ble henvist til St. Olavs uken før påske i fjor (mars) fikk oppstart i begynnelsen av Juni, men kunne fått før, hvis det ikke var for at jeg måtte ta en vaksine hvor jeg ikke kunne starte før 4 uker etter vaksinen. Så jeg opplevde at det gikk veldig raskt på St. Olav. Vi ble aldri innkalt til noen forsamtale. Fikke en svær blekke med info og skjemaer i posten, og så vare det bare å ringe inn mens, og kjøre igang med sprøyter.
Syntes det var litt rart at vi ikke hadde noen forsamtale av noe slag egentlig. Ikke på telefon en gang. Men samtidig greit å slippe reisingen Oslo-Trondheim kun for samtalen.

Vet ikke om det hjelper, men tror det kan være lurt å meldte fra ved mens i tiden mellom forsamtale og oppstart. Kan være man har flaks! Ellers trir jeg helsenorges estimat pleier å være presis. For mange år siden jeg var på riksen til at det nå er relevant :wtf:

Håper dere kommer fort i gang :)

Hos oss gikk det ganske fort, egentlig! Fra henvisningen til vi ble kalt inn til samtale/UL på St. Olav, altså. Henvisningen ble sendt i mai/juni og vi kom inn rett etter sommerferien, altså i august.

Pga. at jeg måtte operere ut en eggleder så kom vi ikke i gang med én gang, måtte stå litt i operasjonskø - men kom fort i gang med behandling etter jeg fikk første mens etter operasjonen.

Nå på søskenforsøket ringte jeg før jul, og da sa de at januar var fullt men at vi kunne komme i gang i februar. Kjapt det og, synes jeg!

Vi ble henvist i juli, fikk time i oktober og oppstart lang protokoll i november på Riksen. Innsett i desember, ca 5 måneder etter henvisning. Syns det var lenge å vente på toppen av nesten to år med prøving først. Jeg ville gå privat, men mannen syns ikke det var så hast. Der kan man få oppstart veldig raskt. Men er fornøyd med behandlingen på Riksen og ble gravid på første forsøk :)

Jeg tror det varierer veldig fra både perioder og sykehus i forhold til hvor travelt de har de på de ulike tidene. Du kan være heldig eller uheldig i forhold til venting :)

Vi fikk henvisning i slutten av juni 2017, rett før fellesferien. Forsamtale i midten av oktober, og oppstart noen uker etterpå på første mens.

Hei!:cat:

Jeg er interessert i å vite hvordan deres ivf forløp er/ var!

Vi sendte henvisning den 07.02 og er kalt inn til forsamtale den 19 mars på Rikshospitalet/Ullevål :rolleyes:
Henvisning sendt Juni - forsamtale Februar

Hvor lang var deres ventetid fra henvisning var sendt til forsamtale? Og måtte dere vente mange sykluser på oppstart? Hvor er deres behandling, privat eller offentlig?
Hører til offentlig, ventet bare en uke etter for samtale pga ledig kapasitet,så måtte ikke vente en syklus. Fikk og fremskynde det en uke iløa behandlingen pga ledig kapasitet. :happy: (når jeg ringte inn mens)

Du ringte inn mens? Til sekretæren da eller? Jeg skal ha mens 7 Mars og tenkte å melde inn den i et håp å starte i april :rolleyes:

Last edited:
Henvist sept 2017, forsamtale nov2017, første forsøk feb 2018 - neg og ingen frys, pause pga skole til aug 2018 - overstimulert og derfor totalfrys, innsett okt2018 - graviditet endte med MA i slutten av nov 2018 og måtte vente en naturlig mens før jeg kunne settes opp, nytt fryseforsøk i feb2019 og foreløpig gravid

Henvist i august 2018 og kom inn til forsamtale desember 2018. :)
Haugesund :) Måtte vente noen mnd pga jeg måtte ned noen kg i vekt.
Startet på progynova 13/04, skal starte opp med gonal-f den 01/05. Skal inn for kontroll den 09/05 og forhåpentligvis uttak ikke lenge etter det :)

(Mener å huske det var august)

Last edited:
Utredet okt/nov 2016, henvist til St.Olavs nov 16, første forsøk jan/feb 17- negativt, 5 egg på frys! Fryseforsøk april/mai 17- MA uke 6! Tre fryseforsøk høsten 17- negative og kjemisk! Ny runde med ferskforsøk jan/feb 18 og fikk en sønn ut av det i nov 18❤️ Fikk også 5 egg på frys fra siste forsøket som vi håper vi kan få et søsken av❤️

Ble henvist i september, fikk forsamtale starten av desember. Skulle hatt oppstart i slutten av februar, men på siste sjanse klarte vi det selv (eller, letrozol hjalp oss da). Dette var St.Olavs :)

Her ble vi henvist i august-18(trodde vi), men måtte purre etter 5 uker uten brev i posten .Da ble ny henvisning sendt, ventetid ca 3 mnd og vi fikk tid i januar til forsamtale. Iom at syklusen min er spikret ble uttak bestemt i uke 14.
Fikk tid til spyling av egglederne i februar og måtte deretter vente på neste mens for å kunne begynne på Suprecur i dag18. Etter to uker begynte jeg på 11 dager med Gonal-F dose 225ml. Igår tok jeg Ovitrelle og skal tilbake til Sahlgrenska i Göteborg for förste uttak i morgen.
Det som tok dritlang(föltes sånn da) tid for oss var å vente på spermieprövene og å bli sendt videre til Reproduksjonsmedisinske.
Fra förste samtale til uttak har det gått rasende fort:)

Gynekolog november 2015
Lapraskopi februar 2016
Henvisning mai 2016 (måtte vente pga vaksine)
Forsamtale august 2016
Rett på inseminasjon
Første IVF oktober 2016 (avbrutt/gjort inseminasjon)
Forsøk november/desember 2016
Nytt uttak februar 2017 (SA)
Nytt uttak august 2017 (OHHS og avbrutt tross 22 egg)
Nytt uttak november 2017 - gravid ❤️
Liten jente født mai 2018, 3 måneder før tiden :)

Henvist i august 2018 og kom inn til forsamtale desember 2018. :)
Haugesund :) Måtte vente noen mnd pga jeg måtte ned noen kg i vekt.
Startet på progynova 13/04, skal starte opp med gonal-f den 01/05. Skal inn for kontroll den 09/05 og forhåpentligvis uttak ikke lenge etter det :)

(Mener å huske det var august)
Sprøtt egentlig. Du tenkte på ivf før meg :eek:
jeg ringte Medicus i aug/sept. Fikk time 4 dager etter jeg ringte. Hadde uttredning i september. Oppstart i oktober (uttak), frysforsøk i november. Pause i desember pga jul og dette forsøket i januar.
Går en smule raskere privat ja.

Sprøtt egentlig. Du tenkte på ivf før meg :eek:
jeg ringte Medicus i aug/sept. Fikk time 4 dager etter jeg ringte. Hadde uttredning i september. Oppstart i oktober (uttak), frysforsøk i november. Pause i desember pga jul og dette forsøket i januar.
Går en smule raskere privat ja.

Jepp, det går mye raskere privat. Men det hadde vi ikke råd til :(

Back
Topp