Hunder som står på verandaen og bjeffer

Nope! En bjeff og hun får tilsnakk, bjeffer hun en gang til da så må hun gå inn.
 
Vi fikk nye naboer for ett par år siden. De hadde hund som sto ute i alt for kort bånd (så vidt den kunne legge seg ned pga båndet), de satte den ut på formiddagen og tok den ikke inn før elleve-halv tolv på kvelden. Det var tydelig den hunden ikke var vant til tettbebygd strøk, bjeffet til alt og alle som gikk/syklet/kjørte forbi. Holdt på å bli gal! De var ute og kjeftet på hunden ett par ganger om dagen, ellers var de flinke til å ignorere den... Både vi og diverse andre naboer var og klagde flere ganger, spesielt etter kl elleve på kveldene, da er det virkelig på tide å slippe hunden inn. De omplasserte den etter hvert, heldigvis for både oss naboer men ikke minst for hunden sin del. Håper den fikk det bedre dit den kom! :)

Stakkars :/ Håper den fikk det bedre hos andre eiere!
 
Stakkars :/ Håper den fikk det bedre hos andre eiere!
Ja, håper virkelig det. Irriterte meg grønn pga den hunden den tiden den bodde der, men det var virkelig ikke hunden sin feil! De var nesten aldri ute og gikk tur med den, og den hadde null frihet i hagen, stod bundet fast til terrassen hele tiden med maks halvannen meter langt bånd. Og det var rett ved gjerdet mot strøkets mest trafikkerte gate. Den var urolig og skvetten mesteparten av tiden, og bjeffet konstant :(

Jeg liker egentlig ikke hunder, men den der fikk jeg så utrolig vondt av at jeg bare ville gi den en stor klem og trøste den, til tross for at den holdt meg våken stadig vekk :rolleyes:
 
Nope! En bjeff og hun får tilsnakk, bjeffer hun en gang til da så må hun gå inn.

Det der skjønner ikke en hund noe av. Alt hun lærer av det er at bjeffing noen ganger er lov og andre ganger får det konsekvenser, men da gir det jo ikke mening. Tips: vær konsekvent og ta inn hunden hver gang. "Advarsler" funker kun på de som kan norsk.
 
Er virkelig også lei av andre hundeeiere som ikke har snev av ansvarsfølelse. Lår hunden stå og bjeffe dagen lang. Ta inn hunden! Hvor vanskelig kan det være?!

Enda værre er det med de som ALDRI plukker opp dritten. Vi formelig vasser i møkk i nabolaget mitt, da det er 2 hundeeiere som tilsynelatende aldri plukker opp møkka. Den ene vet jeg hvem er, og det er en eldre damen med en liten tass. Den andre syndebukken er fortsatt ukjent, men det er en stor hund etter møkkadyngene å dømme. Og jeg er så lei! Kan gå og plukke opp en ekstra ruke på hver eneste tur ut med hundene, og dette er i tett begygd nabolag med masse hunder som tråkker i det, barn som tråkker i det, folk som tråkker i det, biler som kjører i det og griser det utover. Direkte herslig er det, og jeg er fly forbannet. Nåde den eieren om jeg får tak i han/henne.
 
Jeg oppfattet det som å si "nei!" og så ta hunden inn :p vil jo tro at hun ikke skambanker hunden, hvis det var det du tenkte på :shy:

Blir alltid litt mørkeredd når jeg hører sånt, har sett så mye vondt og fælt mot akkurat hunder som bjeffer ute fordi eierene blir så utålmodige og "tar litt ekstra hardt" i noen som er helt uskyldig og ikke forstår bæret av hva som foregår :Heartpink Men ja du har sikkert rett! Pfuuu så mye vondt i verden, har sett så mye fælt, man blir nok litt skada av det.
 
Blir alltid litt mørkeredd når jeg hører sånt, har sett så mye vondt og fælt mot akkurat hunder som bjeffer ute fordi eierene blir så utålmodige og "tar litt ekstra hardt" i noen som er helt uskyldig og ikke forstår bæret av hva som foregår :Heartpink Men ja du har sikkert rett! Pfuuu så mye vondt i verden, har sett så mye fælt, man blir nok litt skada av det.
Det kan jeg tenke meg at man gjør :sorry:
 
"sette henne på plass"? :bag:

Med det mener jeg altså å si strengt "nei" slik at hun stopper med bjeffingen :) Da har jeg satt henne på plass :)

Skjønner at det kan tolkes på en annen måte, men trist at du tror at jeg skambanker hunden for at den skal være stille. X)
 
Jeg oppfattet det som å si "nei!" og så ta hunden inn :p vil jo tro at hun ikke skambanker hunden, hvis det var det du tenkte på :shy:

Så etter at jeg hadde svart hun andre at du svarte det samme som meg omtrent :p Var helt klart et strengt "nei" jeg mener, og ikke at jeg skambanker hunden min.
 
Her er det bjeffing når andre hunder går forbi, naboen går ut eller kråkene erter.
Litt bjeffing er greit, om man ikke tåler det så kan man ikke bo i et område med andre folk. Men om det blir helt krise så henter jeg dem inn.
Om sommerennstår døren åpen og da er det utetid så og si halve døgnet, de styrer selv. Om vinteren er de sjelden ute mer enn 2-3 minutter, men veldig hyppig, minst annenhver time de dagene det er for kaldt til vanlig tur.
 
Her er det bjeffing når andre hunder går forbi, naboen går ut eller kråkene erter.
Litt bjeffing er greit, om man ikke tåler det så kan man ikke bo i et område med andre folk. Men om det blir helt krise så henter jeg dem inn.
Om sommerennstår døren åpen og da er det utetid så og si halve døgnet, de styrer selv. Om vinteren er de sjelden ute mer enn 2-3 minutter, men veldig hyppig, minst annenhver time de dagene det er for kaldt til vanlig tur.
Vi går turer selv om det er minus 20. Må bare kle på den minste hunden, og så blir det kortere turer. Hva er «for kaldt»?
 
Så etter at jeg hadde svart hun andre at du svarte det samme som meg omtrent :p Var helt klart et strengt "nei" jeg mener, og ikke at jeg skambanker hunden min.

Hehe, neida jeg trodde ikke det direkte, men måtte spørre. Har sett og hørt så mye i området rundt oss (det mar mye fuglehund der hvor jeg bodde en gang) - det var ingen grenser for hvor mye de hundene ble "satt på plass". Ofte bjeffa disse fuglehundene når jeg gikk forbi med egen hund - 2 minutter etterpå kunne jeg høre hvordan fuglehunden hylte og skrek i smerte bak oss. Fullstendig misplassert, elendig timing og ingen effekt av slik vold mot hund. Jeg sa alltid i fra, og de sa alltid "jeg må sette hunden på plass så den vet sin plass" :yuck:
 
Vi har to og de står ute hele dagen om været er fint. Vi har flere hunder rundt oss som bjeffer og da kan de svare. Ellers kan de bjeffe når det går folk forbi nede på vegen eller kommer opp i tunet. Syns det er greit at de varsler men de får kjeft om de bare prøver å stå å digge sin egen stemme. Nå bor vi landlig, tenker de ikke kunne stått ute slikt i et byggefelt
 
Vi går turer selv om det er minus 20. Må bare kle på den minste hunden, og så blir det kortere turer. Hva er «for kaldt»?

For kaldt er når de fryser til, faller over på siden og ikke klarer å bevege seg fordi væsken i leddene fryser. For kaldt er når de får bronkitt selv om de har ullgenser med varmedekken over.
For kaldt er når de får frostbitt på øretuppene.
For kaldt er når hundene selv tydelig viser at de mistrives ute.

For kaldt er individuelt, og bør tilpasses hver hund.
 
Hehe, neida jeg trodde ikke det direkte, men måtte spørre. Har sett og hørt så mye i området rundt oss (det mar mye fuglehund der hvor jeg bodde en gang) - det var ingen grenser for hvor mye de hundene ble "satt på plass". Ofte bjeffa disse fuglehundene når jeg gikk forbi med egen hund - 2 minutter etterpå kunne jeg høre hvordan fuglehunden hylte og skrek i smerte bak oss. Fullstendig misplassert, elendig timing og ingen effekt av slik vold mot hund. Jeg sa alltid i fra, og de sa alltid "jeg må sette hunden på plass så den vet sin plass" :yuck:

Usj ja :( Det er forferdelig når sånt skjer. Har hørt det flere ganger selv. Synes også det er fælt med de hundene som er i halsbånd og blir røsket i med båndet. Får jo skikkelig nakkesleng :(
 
Hehe, neida jeg trodde ikke det direkte, men måtte spørre. Har sett og hørt så mye i området rundt oss (det mar mye fuglehund der hvor jeg bodde en gang) - det var ingen grenser for hvor mye de hundene ble "satt på plass". Ofte bjeffa disse fuglehundene når jeg gikk forbi med egen hund - 2 minutter etterpå kunne jeg høre hvordan fuglehunden hylte og skrek i smerte bak oss. Fullstendig misplassert, elendig timing og ingen effekt av slik vold mot hund. Jeg sa alltid i fra, og de sa alltid "jeg må sette hunden på plass så den vet sin plass" :yuck:
Problemet med bjeffing er at det ikke er som annen atferd og vanskeligere å få bort. Både er det selvforsterkende og stress forsterker også bjeffing. De som tok hardt i hundene for bjeffing var jo med å forsterke bjeffingen da, gjennom at hver gang en hund gikk forbi ble de stresset for å få fysisk straff,og dermed bjeffer de for å få ut stress.... Det er jo en veldig ond sirkel.
 
Back
Topp