Hunder som står på verandaen og bjeffer

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Lar du hunden din stå å bjeffe på alt og alle som rører seg? Jeg har en gneldrebikkje selv, men hun får ikke stå ute dagen lang og bjeffe på ALT, noe hun hadde gjort om vi ikke tok henne inn. Men det er litt for mange av de i nabolaget, både store og små hunder, som bjeffer til alle døgnets tider.
 
Lar du hunden din stå å bjeffe på alt og alle som rører seg? Jeg har en gneldrebikkje selv, men hun får ikke stå ute dagen lang og bjeffe på ALT, noe hun hadde gjort om vi ikke tok henne inn. Men det er litt for mange av de i nabolaget, både store og små hunder, som bjeffer til alle døgnets tider.

Skjønner så godt hva du mener! Vår hund gråter uansett om han er inne eller ute for tiden! Er bare stille om han får sitte rett ved beina mine. Skjønner ikke hvorfor han er slik nå:nailbiting:
 
Nei, dvs. Han har på sine «eldre dager» plutselig BEGYNT etter å aldri ha bjeffet på noen ting så langt i 8 år (frisk og fin, har årlig veterinær- og synssjekk), så vi jobber med å få det vekk igjen. Så nå hender det, men han tas inn igjen med en gang. Får ikke stå ute hele dagen og gneldre nei, da klikker det for meg :p
 
Nå bjeffer ikke vår men om vi hadde vært ute og den bjeffet så måtte den fortsatt vært ute
 
Nå har vi ikke hund lengre, men hun fikk ikke lov å stå og bjeffe, lærte henne fra hun var liten at det ikke var ok.

Men naboene sine hunder bjeffer, hører de selvom de er inne også.
Plager meg ikke at hunder bjeffer men jeg ville ikke la vår hund vær til plage for andre :)
 
Skjønner så godt hva du mener! Vår hund gråter uansett om han er inne eller ute for tiden! Er bare stille om han får sitte rett ved beina mine. Skjønner ikke hvorfor han er slik nå:nailbiting:
Tispe i nabolaget som har løpetid?:rolleyes:
 
Vår bjeffer hvis det gpr hunder forbi. Ikke ellers.. det syns jeg går helt greit.
 
Hunden vår bjeffer på katter, og ukjente folk som kommer inn på plassen vår. Bjeffer også på løse hunder...:rolleyes: Når det gjelder folk/dyr som kommer inn på territoriet hennes, så er hun jo en vakthund som reagerer instinktivt. Men jeg tar hunden inn når hun bjeffer...

Er selvsagt noen ganger som kunne vært unngått hvis folk ikke hadde rotet rundt på eiendommen vår, og tråkket gjennom hagen (hva er greia med det, egentlig?).
 
Er det bare vi som aldri har hunden stående ute? :p Jeg synes det er helt fånyttes å ha en hund som står ute og kjeder seg og bjeffer på folk :p Om jeg sitter ute på verandaen eller hunden ellers tar seg en liten rundtur på verandaen for å tisse så er det én ting, men sånn der hund ute i bånd som står og bjeffer, før det kommer en surkete eier og kauker på hunden som ikke forstår noe.. Det er mest leit :( Enten går jeg tur ute med hunden, sitter ute med hunden, eller så er vi inne sammen :)

(At polarhunder av og til vil være ute er ok, de er jo avlet for det :) ).
 
Hos mine foreldre som bor i boligfelt har flere blitt anmeldt pga de lar hunden stå å bjeffe og bjeffe. De har selvfølgelig fått mange muntlige klager over tid før de blir anmeldt. Skjønner ikke hvordan folk kan la hunden stå sånn, så respektløst, viser virkelig at du gir F i alle dine naboer!
 
Er det bare vi som aldri har hunden stående ute? :p Jeg synes det er helt fånyttes å ha en hund som står ute og kjeder seg og bjeffer på folk :p Om jeg sitter ute på verandaen eller hunden ellers tar seg en liten rundtur på verandaen for å tisse så er det én ting, men sånn der hund ute i bånd som står og bjeffer, før det kommer en surkete eier og kauker på hunden som ikke forstår noe.. Det er mest leit :( Enten går jeg tur ute med hunden, sitter ute med hunden, eller så er vi inne sammen :)

(At polarhunder av og til vil være ute er ok, de er jo avlet for det :) ).
Min hund elsket å stå i hundegård. På sommeren ville hu gjerne være ute fra vi sto opp til vi la oss. Kommer vel an på hunden, men vår kjedet seg ikke ute. Hu lå rett ut og nøt hvert sekund hun var ute :p
 
Er det bare vi som aldri har hunden stående ute? :p Jeg synes det er helt fånyttes å ha en hund som står ute og kjeder seg og bjeffer på folk :p Om jeg sitter ute på verandaen eller hunden ellers tar seg en liten rundtur på verandaen for å tisse så er det én ting, men sånn der hund ute i bånd som står og bjeffer, før det kommer en surkete eier og kauker på hunden som ikke forstår noe.. Det er mest leit :( Enten går jeg tur ute med hunden, sitter ute med hunden, eller så er vi inne sammen :)

(At polarhunder av og til vil være ute er ok, de er jo avlet for det :) ).
Hunden vår elsker å følge med på hva som skjer i nabolaget :) Kan også bli ganske varmt inne hos oss når det er sol, og hun har MYE pels. Så da liker hun seg bedre på terrassen. Har til og med sovnet på "vakt" ute i snøen noen ganger.

Men jeg forstår hva du mener. Har en nabohund som står ute i hagen i mange timer, der hun bjeffer, knurrer og piper. Nå vet jeg jo ikke hvor mye de går på tur med hun, men jeg har mine mistanker om at det burde vært flere og lengre turer... Er snakk om en rase med stort aktivitetsbehov.
 
Vi tar han inn når han begynner å bjeffe. Vi hører på bjeffinga hvorfor han bjeffer. Nå framover kommer vi til å være mye ute, så da har han selskap også.
 
Er det bare vi som aldri har hunden stående ute? :p
Vi gjør heller aldri det. Nå er vår hund flokkdyr deluxe da og hadde ikke slappet av alene ute. Hun er forsåvidt også av den kjeftete typen så tar ikke sjansen på det heller :rolleyes:
 
Hunden min er vaktbikkje på avstand. Kan stå på verandaen og hyle når det går hunder forbi på fortauet. Da er jeg rask med å sette henne på plass og ta henne inn. Lærer aldri, men..
 
Hunden vr står i bånd ute kun nr vi er hjemme, og da ligger han bare på plattingen. Hadde aldri utsatt naboene mine for bjeffing om hunden sto alene og vi var ute på tur.. det er fryktelig irriterende og en ødelegger utetiden og hygge for naboene.
 
Vi fikk nye naboer for ett par år siden. De hadde hund som sto ute i alt for kort bånd (så vidt den kunne legge seg ned pga båndet), de satte den ut på formiddagen og tok den ikke inn før elleve-halv tolv på kvelden. Det var tydelig den hunden ikke var vant til tettbebygd strøk, bjeffet til alt og alle som gikk/syklet/kjørte forbi. Holdt på å bli gal! De var ute og kjeftet på hunden ett par ganger om dagen, ellers var de flinke til å ignorere den... Både vi og diverse andre naboer var og klagde flere ganger, spesielt etter kl elleve på kveldene, da er det virkelig på tide å slippe hunden inn. De omplasserte den etter hvert, heldigvis for både oss naboer men ikke minst for hunden sin del. Håper den fikk det bedre dit den kom! :)
 
Back
Topp