Solskinnshistorier

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
Har begynt å skjønne at det å lese innlegg i forumet for en fersk førstegangsgravid ofte fører til mer bekymringer enn beroligende tanker.. Synes jeg leser urovekkende ofte om sa/ma eller annet som går galt. Kunne derfor tenke meg å høre noen solskinnshistorier fra dere hvor ting har gått fint også:)
 
Har begynt å skjønne at det å lese innlegg i forumet for en fersk førstegangsgravid ofte fører til mer bekymringer enn beroligende tanker.. Synes jeg leser urovekkende ofte om sa/ma eller annet som går galt. Kunne derfor tenke meg å høre noen solskinnshistorier fra dere hvor ting har gått fint også:)
Det blir ofte slik på forum, de som ofte samler seg og blir hengende er de med dårlig erfaring som trenger å prosessere det. Oftere er det slik at de som går gjennom relativt smertefritt lettere løsriver seg og blir "ferdig" med forum, om de i det hele tatt blir med
 
Det blir ofte slik på forum, de som ofte samler seg og blir hengende er de med dårlig erfaring som trenger å prosessere det. Oftere er det slik at de som går gjennom relativt smertefritt lettere løsriver seg og blir "ferdig" med forum, om de i det hele tatt blir med

Og misforstå meg rett altså...har absolutt ikke noe imot noe som skrives her inne.. Vil tro du har et poeng også i forhold til hvem som samles her inne! Og skal selvfølgelig ikke se bort fra ting som kan gå galt.. Hadde bare vært morsomt å høre noen som har gått gjennom greie svangerskap også liksom :)
 
Svangerskapet jeg hadde med jenta mi var helt fantastisk. Aldri noe stress, ikke noe uro. :)
 
Bare sjekk statistikken, det går som regel bra.

Men de få gangene det gjør det sitter man jo igjen med noe å bearbeide, og mange lufter det anonymt på forum.
Når alt er som vanlig er det ikke like mye å skrive om. Så forum er IKKE representativt som et tverrsnitt av gravidopplevelsene der ute.
 
Bare sjekk statistikken, det går som regel bra.

Men de få gangene det gjør det sitter man jo igjen med noe å bearbeide, og mange lufter det anonymt på forum.
Når alt er som vanlig er det ikke like mye å skrive om. Så forum er IKKE representativt som et tverrsnitt av gravidopplevelsene der ute.

Jeg innser at dere har gode poeng altså! Har selv følt det har vært interessant å lese/høre om andres erfaringer..kanskje spesielt både siden dette er første gangen for min del slik at alt er nytt, men også fordi vi har valgt å ikke fortelle andre om det før vi har vært på ul og evt vet at ting virker ok. Dermed har det vært et fint sted å kunne forhøre seg litt med andre i lignende situasjoner..for man føler seg ofte rådvill og usikker oppi alt dette nye! ;)
 
Vet ikke hva jeg skulle gjort uten forumet som fikk meg til å føle at det som skjedde oss var "normalt" til tross for hvor vondt det er. Jeg hadde NULL peiling på svangerskap eller noe som helst før jeg kom hit, virkelig NULL. Så på den andre side, det er noe godt ved "normalisering" av at flere opplever det samme. Da føler man seg ikke å alene, så "rar", så "mislykka". Man ser at det er slik naturen er.

(Når jeg først kom hit tenkte jeg også "jøssenavn så mye vondt og så mye nervøsitet som er her a....". Little did I know, jaja :) ).
 
Sniker fra juni :) Følte det akkurat som deg først når jeg ble gravid. Syns jeg leste om SA og MA overalt. Som om det var noe av det mest normale som kunne skje under svangerskapet. Jeg klarte ikke nyte at jeg var gravid de første ukene. Jeg var redd og bekymret. Så begynte jeg å rive meg litt løs fra alt det negative på forumet. Klikket bevisst ikke inn på «sånne» tråder. Snakket kun med jordmor og fastlege om ting. Og det gikk kjempefint!! :happy: Prøv å ikke lese så mye av andres negative opplevelser. Ikke la det gå inn på deg, om du gjør det :Heartred
 
Sniker fra desember :)

Jeg har merket det samme. Derfor har jeg valgt november og desember som «fulgte forum» og sjekker kun de, ikke «nye innlegg» som jeg sjekket hele tiden i starten. Det syns jeg hjelper :)
 
Sniker fra juni :) Følte det akkurat som deg først når jeg ble gravid. Syns jeg leste om SA og MA overalt. Som om det var noe av det mest normale som kunne skje under svangerskapet. Jeg klarte ikke nyte at jeg var gravid de første ukene. Jeg var redd og bekymret. Så begynte jeg å rive meg litt løs fra alt det negative på forumet. Klikket bevisst ikke inn på «sånne» tråder. Snakket kun med jordmor og fastlege om ting. Og det gikk kjempefint!! :happy: Prøv å ikke lese så mye av andres negative opplevelser. Ikke la det gå inn på deg, om du gjør det :Heartred

Takk for godt råd! Godt å høre at fler har følt det litt på samme måte.. Er jammen mye nytt og nervepirrende med alt dette..krysser fingrer for at alt går bra:)
 
Hei. :cat: Jeg er gravid for tredje gang. Jeg har to fine friske barn fra før, og hadde problemfri svangerskap med dem. Har med andre ord aldri opplevd SA eller MA. Så langt har også dette svangerskapet gått utmerket, utenom den vanlige kvalmen. Prøv å kos deg med at du er gravid og se fram til milepæler som euke 12,ordinær UL osv. Som regel går det bra!
 
Sniker fra desember :)

Jeg har merket det samme. Derfor har jeg valgt november og desember som «fulgte forum» og sjekker kun de, ikke «nye innlegg» som jeg sjekket hele tiden i starten. Det syns jeg hjelper :)

Takk for tips! Er liksom så greit å ha et sted hvor en kan høre andres erfaringer også..bare det ikke ender i mer bekymring enn betryggelse liksom:p Føler jo at alt er nytt og at det er tusen ting jeg ikke vet noe om..
 
Hei. :cat: Jeg er gravid for tredje gang. Jeg har to fine friske barn fra før, og hadde problemfri svangerskap med dem. Har med andre ord aldri opplevd SA eller MA. Så langt har også dette svangerskapet gått utmerket, utenom den vanlige kvalmen. Prøv å kos deg med at du er gravid og se fram til milepæler som euke 12,ordinær UL osv. Som regel går det bra!

Så godt å høre! :) Innser at du har et godt poeng..og vet jo innerst inne at det ikke hjelper å bekymre seg for ting man evt ikke får gjort noe med. Håper skuldrene senkes litt etter tul og uke 12!
 
Det går stort sett bra :)
Jeg var kvalm, stor og følte meg tidvis forferdelig. Men jeg fikk verdens fineste lille gave på slutten :)
Jeg mener at man ikke skal ta sorgene på forskudd. Kos deg med magen så godt det lar seg gjøre. Også får man ta det som kan komme når det eventuelt kommer :Heartred
 
Back
Topp