Kristiansund sjukehus

Dessverre vil det ta tid for Kristiansund og andre kommuner å søke og få godkjent søknad om å blir en del av Trøndelag. Om fødeavdelingen blir lagt ned i August er det ikke sikkert at vi får tilbake denne selv om vi blir en del av St. Olavs HF og HMN.
Det kan hende at vi får fart i sakene nå som alle politikerne er forbanna da. Jeg synes det er aller verst for de på Smøla og Aure som først må med båt og i tillegg over Furseth. Det er helt skandale. Jeg har vært så sint i dag! Jeg håper at alle sammen boikotter alt som har med hmr å gjøre, for da vil det svi enda mer og gjelden blir større.
 
Det kan hende at vi får fart i sakene nå som alle politikerne er forbanna da. Jeg synes det er aller verst for de på Smøla og Aure som først må med båt og i tillegg over Furseth. Det er helt skandale. Jeg har vært så sint i dag! Jeg håper at alle sammen boikotter alt som har med hmr å gjøre, for da vil det svi enda mer og gjelden blir større.

Helt enig. Bor på Smøla selv og kunne gjerne tenkt meg et barn til,men nå vet jeg ikke om jeg tørr. Hadde en veldig rask fødsel med førstefødte,så er veldig redd jeg ikke rekker frem til Molde med en eventuell nr. 2.
 
Det kan hende at vi får fart i sakene nå som alle politikerne er forbanna da. Jeg synes det er aller verst for de på Smøla og Aure som først må med båt og i tillegg over Furseth. Det er helt skandale. Jeg har vært så sint i dag! Jeg håper at alle sammen boikotter alt som har med hmr å gjøre, for da vil det svi enda mer og gjelden blir større.
Alle nordmørskommunene kutter alt samarbeid med HMR, og det vil koste de mye mer enn 17 usle millioner. I tillegg er det nå bare flere og flere som benytter seg av fritt sykehusvalg. Jeg kommer til å føde i Trondheim, selv om det er lengre.
 
Helt enig. Bor på Smøla selv og kunne gjerne tenkt meg et barn til,men nå vet jeg ikke om jeg tørr. Hadde en veldig rask fødsel med førstefødte,så er veldig redd jeg ikke rekker frem til Molde med en eventuell nr. 2.
Skjønner godt at du er redd for det! Jeg er redd nok her, men jeg er i det minste på fastlandet og har kun den timen. Jeg håper at ordførerne gjør så mye faenskap nå at styret kommer til å angre på at de fucka til så mye. Lite jævel i meg som kommer fram nå kjenner jeg:hilarious::smiley-angry019
 
Alle nordmørskommunene kutter alt samarbeid med HMR, og det vil koste de mye mer enn 17 usle millioner. I tillegg er det nå bare flere og flere som benytter seg av fritt sykehusvalg. Jeg kommer til å føde i Trondheim, selv om det er lengre.
Yes, dette vil koste dem dyrt. Jeg har også bestemt meg for Trondheim om jeg blir gravid. Skal ikke bidra til noe SNR.
 
Da ser det heldigvis ut til at fødeavdelingen er reddet i første omgang, så jeg gleder meg til å føde mitt 3.barn her i september
 
Telefon:71 12 18 05
Nettside: https://helse-mr.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodebarsel-kristiansund
Adresse: Herman Døhlens vei 1, 6508 Kristiansund (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og 12 senger på barsel. Vi har også et familierom.
Far og søsken kan komme på besøk hele dagen utenom i hviletiden som er kl. 12.00 – 14.00. Andre besøkende kan komme kl 14.00 – 19.00

Gjennomsnittlig liggetid: 3 dager.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i nattbordskuffen.

Parkering: Avgiftsbelagt parkering, men det er god plass
Antall fødsler i året ca 450. Fødende før uke 35 blir sendt videre til Ålesund eller St. Olav.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 71 12 00 00
Andre visittider for andre 18.00-19.00
 
Akkurat nå tror jeg at alt er så snudd på hodet at hvem vet hva som vil skje.
 
Ringte fødeavdelingen idag for å høre å der var det ingen endringer på noe, så like strengt enda:(
 
04 Mai :) Men kommer mest sannsynlig til å føde om ikke så mange dager :)
Kjedelig at det skjer oppi alt når det er så strengt:sorry:men far får vel være med fra aktiv fødsel?
 
Kjedelig at det skjer oppi alt når det er så strengt:sorry:men far får vel være med fra aktiv fødsel?
Ja det er kjempe kjipt da det er nr 2 for meg men første barnet for han:(Han får komme inn på 4 cm men riene måtte være regelmessige å hvert det en stund...
 
Ja det er kjempe kjipt da det er nr 2 for meg men første barnet for han:(Han får komme inn på 4 cm men riene måtte være regelmessige å hvert det en stund...
Off, jeg føler sånn med dere <3 Jeg har ikke termin før 7 juli, men man vet jo ikke hvordan det vil bli framover...
 
Nei muligheten er stor for att det er like strengt i juli om det plutselig blir forverring av koronan, slikt hvet man jo ikke :(
Det er akkurat det som er, man kan ikke vite på forhånd. Men forbereder meg på at det er slik det blir, så får alt annet være en positiv overraskelse.
 
Back
Topp