Hvor ofte vasker dere hus?

Wow, imponerende at så mange av dere vasker og styrer så og si daglig!

Hos oss blir det støvsuget 2-3 ganger i uka og vasket gulv 1-2 ganger i uka. Badet tørkes over ca annen hver dag og vaskes skikkelig 1 gang i uka. Ellers tørker jeg støv kanskje hver 10. dag og vinduene kan det gå flere måneder imellom før jeg tar.

Er langt ifra plettfritt hos oss, men ikke skittent. Tar det jeg klarer!

Varierer etter årstid. Har robotstøvsuger som går over gulvene fra hver dag til annenhver dag. Nå på våren så blir det vasking oftere pga hunder som drar inn mye sand og skit (gleder meg til vi får vaskerom med egen inngang så hundene kan spyles og tørkes av der!). Er det snø og frost ute kan det fort gå to uker mellom gulvvask, nå blir det flere ganger i uka.

3 barn støvsuger hver dag. Tar kjøkkenskap 1 gang i uken. Bad storvask 1 gang i uken + litt vid behov

Vasker ned hele huset en gang i uka og prøver å holde det rent resten av uka. Vasker stue og kjøkken sikkert 3 ganger om dagen og støvsuger sånn annenhver dag

Støvsuger en gang i uka. Mye søle/møkk fra hunden på denne tiden av året, så jeg gidder ikke være for ivrig på gulvvasken. Tar alltid en runde med tørrmopp når han kommer inn fra hagen, og så tar jeg skikkelig gulvvask når jeg synes det blir for ille her :P
Badet (do og vask) vaskes også ukentlig, dusjen må jeg bli flinkere til å ta regelmessig (men det er så kjedelig og knotete å vaske dusj!!). Kjøkkenet stort sett hver dag etter middag. Støvtørking når jeg ser det trengs. Vinduer vaskes sjelden, til min mors store fortvilelse :hilarious: Blir et skippertak på våren ;)

Støvsuger en gang i uka. Mye søle/møkk fra hunden på denne tiden av året, så jeg gidder ikke være for ivrig på gulvvasken. Tar alltid en runde med tørrmopp når han kommer inn fra hagen, og så tar jeg skikkelig gulvvask når jeg synes det blir for ille her :p
Badet (do og vask) vaskes også ukentlig, dusjen må jeg bli flinkere til å ta regelmessig (men det er så kjedelig og knotete å vaske dusj!!). Kjøkkenet stort sett hver dag etter middag. Støvtørking når jeg ser det trengs. Vinduer vaskes sjelden, til min mors store fortvilelse :hilarious: Blir et skippertak på våren ;)
Her er det svigermor som blir fortvilet over vinduene våre :hilarious: men altså, nederste deler av alle vinduene blir skitne veldig fort etter vask. Vi har tross alt en 1åring i hus som går og klasser og slikker på vinduene :rolleyes:

Til dere som støvsuger f.eks hver dag, er det hele huset dere støvsuger da? :) vi støvsuger en gang i uka (ca) der vi tar hele huset. Så går vi fort over 1.etasje (stue, kjøkken, bad, vaskerom og yttergang) kanskje 2ganger ellers:)

Last edited:
Vasker ikke i nærheten så mye som mange over her. Hvordan får dere tid til det?

Vasker og tørker støv når det er behov, holder det ryddig ca hele tiden. Har ikke husdyr. Roboten kjører noen ganger i uka, også støvsuger jeg litt ekstra steder det trengs.

Her er det svigermor som blir fortvilet over vinduene våre :hilarious: men altså, nederste deler av alle vinduene blir skitne veldig fort etter vask. Vi har tross alt en 1åring i hus som går og klasser og slikker på vinduene :rolleyes:
Her er det både bikkje og unge (2-åring) som klasser og slikker på vinduene. Gidder rett og slett ikke å vaske så ofte da, for det er jo like møkkete etter kort tid. Nå skal det snart graves rundt huset også, og da vet jeg at det blir mye støv og skit, så drøyer denne vindusvasken enda en stund til :P :hilarious:

Her er det både bikkje og unge (2-åring) som klasser og slikker på vinduene. Gidder rett og slett ikke å vaske så ofte da, for det er jo like møkkete etter kort tid. Nå skal det snart graves rundt huset også, og da vet jeg at det blir mye støv og skit, så drøyer denne vindusvasken enda en stund til :p :hilarious:
Haha, det forstår jeg at du gjør :hilarious:

Vi har vaskedag hver Lørdag/Søndag, men vi har to dyr så det blir ofte vask av gulvet utenom disse dagene.

Hver fredag stort sett.. dør ikke på meg om det går flere dager over heller.. det er aldri møkkete her uansett, tar uansett litt ettersom det trengs her og der. Reint nok!

Støvsuger hver dag.
Vasker 1 gang i uka.

Vasker gulvet ca en gang i uka, støv tørking noe sjeldnere .. støvsuger hver 2.-3. Dag. Katta drar inn mye møkk så må vaske hyppigere nå om dagen..

Til dere som støvsuger f.eks hver dag, er det hele huset dere støvsuger da? :) vi støvsuger en gang i uka (ca) der vi tar hele huset. Så går vi fort over 1.etasje (stue, kjøkken, bad, vaskerom og yttergang) kanskje 2ganger ellers:)

Vi støvsuger stue, kjøkken og gang hver dag. Har en dyson ledningsfri støvsuger som jeg bruker. Tar maks 5 min :)

Jeg skjønner heller ikke at dere rekker så mye hver dag... Jobb eller hjemmeværende??

Jeg er sykmeldt selv jeg, men går absolutt ikke rundt og vasker hver dag. Det orker jeg ikke.

Vi tar det grundigere i helga, da går det fort når vi er 2.
Ellers så skal ungene støvsuge noen ganger hver i løpet av uka, men ikke alltid vi får det til med alt annet som skjer.

Men vi dør absolutt ikke, selv om yngste har astma.

Vasker da det er behov, roboten støvsuger hver dag, men vi støvsuger nøye sånn kanskje 1 gang i uken, vasker hver 14 dag :p
Orker ikke å styre sånn jeg, har nok med å bare komme gjennom skittentøyet til tider :D
Akkurat slik er det her også :p (minus roboten da, vi koster litt hver dag istedet)

Støvsuger og mopper kjøkken/stue/bad hver dag. Resten blir støvsugd og moppet et par ganger i uka.
Vinduer ca en gang i mnd.
Vasker doene og dusjen 3-4 ganger i uka.
Tørker støv når jeg ser det trengs

DA har du støv på hjernen.. vaske vindu en gang i mnd?

Jeg vasker ved behov, men drar over med støvsugeren hver dag, dette fordi vi har hund..
vasker vindu en gang i halvåret kanskje? Alt ettersom hvordan de ser ut.. prøver å holde huset någen Lunde ryddig, og vasker gulvene og tørker støv en gang i uka ca. Klesvasken går jevnt og trutt..
Er i full jobb og har 2 aktive barn/ ungdommer.. så her kommer ikke husvask i første rekke

Back
Topp