Glukosebelastningstest

Jeg slipper å ta den, er en del plaget av hypoglykemi, så det kunne blitt fatalt.. Men får sjekket langtidsblodsukret hos fastlegen, og kjenner svingninger godt på kroppen, så hvis det blir noen store endringer så blir det vanlige målinger hjemme og ny vurdering av situasjonen etter det. Så langt har alt vært fint, og skal på vekstestimering neste uke, så det ser heldigvis bra ut så langt :)

Jeg ligger å tar den nå.1 time og 50 min å vente igjen

Jeg tok den på tirsdag- helt pyton syntes jeg. Fikk hetetokt på venterommet---blæææ-... Blodsukker var 4,6 før og 4,1 etter så resultatet var bra.

Jeg skal sjekke blodsukkeret med apparat hjemme i neste uke (uke 24), pga økt fare for sv.diabetes siden jeg har PCOS. Jeg vet at blodsukkeret mitt generelt alltid er lavt, men lavere ved graviditet. Produserer for mye insulin, eller noe sånt.

Jeg får ikke ta glukosebelastningstesten grunnet slankeoperasjon tidligere :-)

Jeg har fått beskjed om at jeg skal ta den, men ikke når... er 24+4 nå, så det kunne jo vært greit å finne ut av det snart! Jeg har sjekket langtidsblodsukkeret og det var helt fint, har det noe innvirkning på om man skal ta denne testen eller ikke?

Jeg har fått beskjed om at jeg skal ta den, men ikke når... er 24+4 nå, så det kunne jo vært greit å finne ut av det snart! Jeg har sjekket langtidsblodsukkeret og det var helt fint, har det noe innvirkning på om man skal ta denne testen eller ikke?

Jeg har bare bestilt selv hos legen, man skal ta den mellom uke 24 og 28 :)

Nei, må ta begge hvis det er indikasjon for det. Men lovende om langtidsblodsukkeret er fint da :)

Jeg har bare bestilt selv hos legen, man skal ta den mellom uke 24 og 28 :)

Nei, må ta begge hvis det er indikasjon for det. Men lovende om langtidsblodsukkeret er fint da :)
Okaj! Syntes det er litt rart at både jordmor og lege har saft jeg skal ta den uten å si når eller sette opp tid til det.. får ringe i morgen da :) takk for svar!

Jeg skal sjekke blodsukkeret med apparat hjemme i neste uke (uke 24), pga økt fare for sv.diabetes siden jeg har PCOS. Jeg vet at blodsukkeret mitt generelt alltid er lavt, men lavere ved graviditet. Produserer for mye insulin, eller noe sånt.

Jeg får ikke ta glukosebelastningstesten grunnet slankeoperasjon tidligere :)
Samme her! Får du noe ekstra oppfølging?

Back
Topp