Kristiansund sjukehus

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon:71 12 18 05
Nettside: https://helse-mr.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodebarsel-kristiansund
Adresse: Herman Døhlens vei 1, 6508 Kristiansund (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og 12 senger på barsel. Vi har også et familierom.
Far og søsken kan komme på besøk hele dagen utenom i hviletiden som er kl. 12.00 – 14.00. Andre besøkende kan komme kl 14.00 – 19.00

Gjennomsnittlig liggetid: 3 dager.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i nattbordskuffen.

Parkering: Avgiftsbelagt parkering, men det er god plass
Antall fødsler i året ca 450. Fødende før uke 35 blir sendt videre til Ålesund eller St. Olav.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 71 12 00 00
 
Last edited by a moderator:
Er det noen som har født her i det siste som vil dele erfaringer??
Følte du deg godt ivaretatt på barselavdelingen?
Fikk pappaen overnatte med dere?
 
Jeg fødte her for 2 år siden. Fantastisk plass, med vakre ansatte [emoji7] ble veldig godt tatt vare på, og pappaen fikk bo på samme rom som oss med egen seng alle de tre nettene vi var der [emoji173] gleder meg til å føde der igjen forhåpentligvis i november [emoji4]
 
Generelt sett veldig fornøyd, hvertfall med de ansatte og all veiledning vi fikk når vi trengte det, på tross av at det var veldig travelt og fullt på barsel:) Det at det var fullt gjorde også at jeg ikke fikk ligge på rom med pappaen. Og som førstegangsfødende er det ikke så veldig kult å ligge på rom med ei man hadde null kjemi med i tillegg. Når sønnen min først sovnet om natta for en liten stund begynte babyen i nabosenga å skrike, eller så var det ansatte som kom inn. Dette gjorde at jeg gikk rundt som en zombie hele oppholdet pga. minimalt med søvn. Ble veldig intenst så jeg gledet meg bare til å komme hjem til rolige omgivelser. De ansatte ga også ulik veiledning, så man visste ikke alltid hva man skulle høre på heller. Man kunne bli instruert om en ting også kom en annen etterpå og sa man måtte gjøre det på en annen måte. På tross av alt dette syns jeg at vi ble godt ivaretatt både under fødsel og etterpå. Hyggelige og flinke ansatte! Så jeg kan gjerne føde der igjen :) Men kommer til å kjempe for familierom. Ikke så hyggelig å ligge første natta aleine som usikker førstegangsmamma på rom med ei man så vidt pratet med (klein stemning).
 
Generelt sett veldig fornøyd, hvertfall med de ansatte og all veiledning vi fikk når vi trengte det, på tross av at det var veldig travelt og fullt på barsel:) Det at det var fullt gjorde også at jeg ikke fikk ligge på rom med pappaen. Og som førstegangsfødende er det ikke så veldig kult å ligge på rom med ei man hadde null kjemi med i tillegg. Når sønnen min først sovnet om natta for en liten stund begynte babyen i nabosenga å skrike, eller så var det ansatte som kom inn. Dette gjorde at jeg gikk rundt som en zombie hele oppholdet pga. minimalt med søvn. Ble veldig intenst så jeg gledet meg bare til å komme hjem til rolige omgivelser. De ansatte ga også ulik veiledning, så man visste ikke alltid hva man skulle høre på heller. Man kunne bli instruert om en ting også kom en annen etterpå og sa man måtte gjøre det på en annen måte. På tross av alt dette syns jeg at vi ble godt ivaretatt både under fødsel og etterpå. Hyggelige og flinke ansatte! Så jeg kan gjerne føde der igjen :) Men kommer til å kjempe for familierom. Ikke så hyggelig å ligge første natta aleine som usikker førstegangsmamma på rom med ei man så vidt pratet med (klein stemning).
Obs!!!! Skrev visst på feil sykehus:facepalm:Skulle skrevet på KRISTIANSAND sykehus :oops:
 
Noen som vet om de har gymball tilgjengelig på sykehuset om man vil bruke den under åpningsfasen.
 
Fødte her i desember 2018. Veldig fornøyd med jordmødre og barnepleiere, selv om de hadde det litt travelt når vi var der. Følte meg godt ivaretatt, men på grunn av dette følte jeg at jeg ikke fikk så god informasjon og oppfølging som en førstegangsfødende gjerne skulle hatt. Var ikke ledige rom når vi var der, så det ble ikke plass til at pappaen kunne overnatte heller.. Men hadde en fin fødselsopplevelse og kjempefin jordmor ☺️ Tror jeg bare var uheldig med førjulstid og lite folk på jobb!
 
Litt usikker på om jeg får lov å poste dette her,men jeg prøver.
Vi som har Kristiansund sykehus som nærmeste fødested er nå veldig redde. Fødeavdelingen foreslås nedlagt og skal slåes sammen med Molde. Dette gjør at det blir en veldig lang reisevei for oss på Ytre Nordmøre,og som de fleste skjønner,transportfødsler er ikke heldig.
Aksonsgruppa REDD OSS! - Nei til fødekutt ønsker å invitere helseminister og adm.dir i helseforetaket Møre og Romsdal til å komme på Smøla for å oppleve en simulert transportfødsel fra Smøla til Molde.

Vi ønsker flere signaturer på invitasjonen vår og tenker at alle i hele Norge kan signere og være med å støtte oppunder at alle i Norge fortjener et godt fødetilbud.

Vær så snill,signer oppropet vårt via lenken under. På forhånd,tusen takk!

https://www.opprop.net/redd_oss_nei_til_fodekutt?a=2
 
Litt usikker på om jeg får lov å poste dette her,men jeg prøver.
Vi som har Kristiansund sykehus som nærmeste fødested er nå veldig redde. Fødeavdelingen foreslås nedlagt og skal slåes sammen med Molde. Dette gjør at det blir en veldig lang reisevei for oss på Ytre Nordmøre,og som de fleste skjønner,transportfødsler er ikke heldig.
Aksonsgruppa REDD OSS! - Nei til fødekutt ønsker å invitere helseminister og adm.dir i helseforetaket Møre og Romsdal til å komme på Smøla for å oppleve en simulert transportfødsel fra Smøla til Molde.

Vi ønsker flere signaturer på invitasjonen vår og tenker at alle i hele Norge kan signere og være med å støtte oppunder at alle i Norge fortjener et godt fødetilbud.

Vær så snill,signer oppropet vårt via lenken under. På forhånd,tusen takk!

https://www.opprop.net/redd_oss_nei_til_fodekutt?a=2
Har signert! Vi trenger fødeavdelingen vår!❤️
 
Litt usikker på om jeg får lov å poste dette her,men jeg prøver.
Vi som har Kristiansund sykehus som nærmeste fødested er nå veldig redde. Fødeavdelingen foreslås nedlagt og skal slåes sammen med Molde. Dette gjør at det blir en veldig lang reisevei for oss på Ytre Nordmøre,og som de fleste skjønner,transportfødsler er ikke heldig.
Aksonsgruppa REDD OSS! - Nei til fødekutt ønsker å invitere helseminister og adm.dir i helseforetaket Møre og Romsdal til å komme på Smøla for å oppleve en simulert transportfødsel fra Smøla til Molde.

Vi ønsker flere signaturer på invitasjonen vår og tenker at alle i hele Norge kan signere og være med å støtte oppunder at alle i Norge fortjener et godt fødetilbud.

Vær så snill,signer oppropet vårt via lenken under. På forhånd,tusen takk!

https://www.opprop.net/redd_oss_nei_til_fodekutt?a=2
Har også signert! Supert tiltak:D
 
Da kan snart denne siden slettes,fødeavdelinga ved Kristiansund sykehus ble i dag vedtatt nedlagt. Dette er så utrolig trist og helt ufattelig! Det bidrar til lengre reisevei for mange fødende kvinner her på Nordmøre og stor risiko for transportfødsel. Jeg er sint,skuffet og utrolig lei meg!
 
Da kan snart denne siden slettes,fødeavdelinga ved Kristiansund sykehus ble i dag vedtatt nedlagt. Dette er så utrolig trist og helt ufattelig! Det bidrar til lengre reisevei for mange fødende kvinner her på Nordmøre og stor risiko for transportfødsel. Jeg er sint,skuffet og utrolig lei meg!
Jeg tenker i mitt stille sinn at dette ikke er over. Kristiansund blir ikke lenge en del av M&R og da har de ikke noe de skulle sagt.
 
Da kan snart denne siden slettes,fødeavdelinga ved Kristiansund sykehus ble i dag vedtatt nedlagt. Dette er så utrolig trist og helt ufattelig! Det bidrar til lengre reisevei for mange fødende kvinner her på Nordmøre og stor risiko for transportfødsel. Jeg er sint,skuffet og utrolig lei meg!
Hele Nordmøre er skuffet nå. På vegne av meg selv, som har termin i oktober, og spesielt på vegne av fødende på Smøla/Aure/Halsa er jeg rett og slett veldig trist og forbanna.
 
Jeg tenker i mitt stille sinn at dette ikke er over. Kristiansund blir ikke lenge en del av M&R og da har de ikke noe de skulle sagt.
Dessverre vil det ta tid for Kristiansund og andre kommuner å søke og få godkjent søknad om å blir en del av Trøndelag. Om fødeavdelingen blir lagt ned i August er det ikke sikkert at vi får tilbake denne selv om vi blir en del av St. Olavs HF og HMN.
 
Back
Topp