Enkefalos hopper i det igjen!

Sender deg en stor klem igjen ❤️ krysser fingrene for at dere får komme inn til behandling fort! ❤️
 
Ja, som dyrepleier så synes jeg jo innerst inne at dette er ganske interessant, jeg også. Hadde det bare ikke vært om meg selv.. :( Det er tøft, og spesielt hvis det viser seg at vi må vente lenge. Dessverre er det ikke noe hjelp i å ha kommet så langt når man må gjennom et slikt inngrep. Da er det ikke om man er passert 12 uker eller ei som bestemmer om det går bra. Ganske håpløst å kjenne på den følelsen. Vi får bare håpe det går bra til slutt. Tusen takk for klemmer og snille ord ❤️❤️
Ikke sant. Får bare krysse alt for at livmora går med på behandlingen og at du får rask behandling :Heartred
 
Så godt å høre! Det er igrunnen helt hårreisende.. Kan bare tenke meg hvordan det er for alle som mister også som går helt til uke 18 for å finne det ut. Nei fysj, håper de endrer på det en gang :) Krysser iallefall det som krysses kan for deg ❤️ Btw, den runden på google kunne jeg stått over :dead: Forvilla meg etterhvert inn på det ene bildet etter det andre, og ble til slutt sittende å lese om siamesiske tvillinger som deler kropp :rolleyes:
Ja, vi får håpe det snart blir rutinemessig UL ved 12 uker også :)

Uff, ja, Google er skumle greier. Jeg er ganske nøktern i googling av sånne ting og tar ikke alt for god fisk, men det var vanskelig å la være å se på alle bildene :oops: :wtf:
 
Kjære deg, for noen forferdelige nyheter dere fikk! Dette var veldig, veldig leit å høre. Jeg krysser alt for at de kan fikse dette, og at fine, friske baby får komme til terminen som den skal. ❤️
Du kjenner sikkert på hele spekteret med følelser nå, og det er i så fall helt greit! Alle tanker er OK i en sånn fase i livet. Tusen klemmer og gode tanker! ❤️❤️❤️
Tusen takk for så fin kommentar ❤️ Ja, det var virkelig ikke de nyhetene vi håpa på eller forventa. Ganske vanskelig å ta inn over seg at man har noe så sjeldent i magen. Uff, æsj, nei. Dette må bare gå bra til slutt :nailbiting:
 
Sender deg mange klemmer! :Heartred Dette hørtes skikkelig tøft ut! Jeg kan absolutt ingenting om dette, men jeg krysser fingre og alt jeg har for at inngrepet skal gå bra og at den friske lille får vokse og gro til termin :Heartred
Tusen takk ❤️❤️ Jeg håper også at inngrepet går greit og at Fru Livmor godtar det :rolleyes:
 
Huttetu. Jeg måtte selvfølgelig inn og Google nå jeg og. Og stakkars deg, Enkefalos som må lese om alle oss som blir forskrekka over dette:hilarious::woot: Men virker jo som du er det selv og som du sier. Mye rart kroppen kan finne på. Det der så jo egentlig veldig rart ut. Har aldri hørt om det før. Spent på å høre hva Riksen sier til uka❤️
Haha, ja, tenk at jeg har noe i magen som kan vokse seg til å bli noe sånt. Nå er den heldigvis en miniatyr sammenlignet med det på de bildene. Men like fullt ekkelt :sick009 Jeg er også veldig spent på å få mer info til uka :nailbiting:
 
12+5

Da har nyhetene fått litt tid til å synke inn. Det går bedre psykisk nå enn på fredag. Fredag var skikkelig, skikkelig dritt. Fra å først bare være kjempeletta over å få svar, til å bli vanvittig deppa og redd for veien videre. Har heldigvis fått sortert og fordøyd litt nå, så det er ikke fullt så mange katastrofetanker som svirrer rundt i hodet. Men jeg merker at jeg automatisk distanserer meg fra babyen. Jeg er så redd for at jeg skal miste h*n (legen på Riksen trodde forresten det kunne være en gutt, men hun kunne ikke garantere noe), og da setter jeg med en gang opp muren for å prøve å beskytte meg selv. Jeg synes det er forferdelig trist, for det er nå vi skulle begynt å nyte graviditeten skikkelig og vært trygge. Og så er vi heller mer utrygge enn vi noensinne har vært..

Og så gruer jeg meg til, hvis vi må vente så lenge, å kjenne spark og ikke vite hvem det er som sparker. Å kanskje kjenne spark fra den døde babyen. Den tanken spiser meg opp innvendig. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å forholde seg til akkurat det der. Jeg vil jo bare glede meg over spark. Og jeg synes alienbabyen er utrolig ekkel å bære på. Blir kvalm ved tanken. Jeg kan bare ikke noe for det.

Jeg håper så inderlig at vi ikke må vente lenge. Uke 17 føles umenneskelig lenge til, og så er det nok en del uker etter det igjen som også er usikre. Jeg vil bare ha den vekk, eller i alle fall at den ikke fortsetter å livnære seg på den friske babyen vår :( Jeg håper de ringer kjapt til uka (selv om jeg forbereder meg på å ikke høre noe og måtte ringe og purre på onsdag..).

Nå ble dette kanskje litt mer deprimerende enn at det liksom "går bedre", men jeg har hatt en god helg. Jeg har prøvd å gjøre andre ting og ikke bli minnet på hva som skjer i magen. Har holdt meg litt unna dette forumet også av samme grunn. Og fra å på fredag være sikker på at jeg ikke hadde orka å dra på jobb på mandag, så gleder jeg meg egentlig litt til å komme på jobb nå og få tankene helt over på noe annet. Det blir styrete å måtte oppdatere alle på hva som skjer da. Det lar seg jo ikke akkurat fortelle om bare i forbifarta. Men det får bare være. Det skal bli godt å gjøre litt "skikkelig arbeid" og møte de fine kollegaene mine igjen.

I morgen er det forresten første svangerskapskontroll. Har ikke vært hos legen etter at jeg ble gravid enda. Hun skal få litt av hvert å tygge på, veit jeg.. ;)

Og så må jeg bare nevne at jeg stadig vekk kjenner litt sånn fiskehale-følelse på høyre side i underlivet. Det er ikke så konkret og ofte at jeg er sikker på at det er babyen, men jeg begynner å lure på om det er det. Jeg tror og håper det er den friske, for den skal ligge nede til høyre der jeg kjenner det. Men det er vel ikke så godt å si for sikkert. Det kan selvfølgelig hende det bare er luft, men da har jeg i alle fall notert meg det til senere evt. ;)
 
For noen nyheter dere har fått, fy søren! Skjønner at dette er tøft, og at ventetiden kommer til å bli fryktelig vanskelig.. men jeg har stor tro på at dette skal gå bra for den fine, friske! Hold ut :Heartred
 
For noen nyheter dere har fått, fy søren! Skjønner at dette er tøft, og at ventetiden kommer til å bli fryktelig vanskelig.. men jeg har stor tro på at dette skal gå bra for den fine, friske! Hold ut :Heartred
Takk ❤️ Ja, det har vært en fæl uke. Det er vel lov å håpe den neste blir bedre mtp infoen vi skal få, selv om jeg egentlig ikke helt tør..
 
Takk ❤️ Ja, det har vært en fæl uke. Det er vel lov å håpe den neste blir bedre mtp infoen vi skal få, selv om jeg egentlig ikke helt tør..

Ja, jeg tenker at dere får antagelig en plan nå i hvertfall, og da blir det kanskje mer håndterlig.. Håper det, og håper det ikke blir så lenge å vente!
 
Ja, jeg tenker at dere får antagelig en plan nå i hvertfall, og da blir det kanskje mer håndterlig.. Håper det, og håper det ikke blir så lenge å vente!
Ja, helt enig. Det er alltid en lettelse å få en plan. Vi får håpe de finner ut av det kjapt og ringer oss tidlig til uka!
 
Blæ. Skrev til deg om fredag, men svaret mitt ble ikke sendt og ligger her enda, så da får du det nå med noen modereringer.

FOR noen ubehagelige beskjeder å få! Forstår godt at du føler på ubehag rundt det lille ikkefungerende fosteret. Jeg hadde fått panikk, så at du tar det sånn med fatning, vitner om en god styrke. Jeg vet jo fra før av at du er både reflektert og sterk, men dette må jo kunne vippe alle av pinnen tenker jeg. Huff!
Håper du får noen svar denne uken og at det kan ordnes opp i snarest, sånn at du slipper å kjenne på bekymringer og ubehag. Det er som du sier nå du skulle begynne å nyte, ikke være mer redd enn noen sinne.
Krysser alt jeg kan for rask oppklaring med Riksen og sender deg hauger med klemmer❤️
 
Du vet hvor du finner meg om du må lette på tankene dine ❤❤❤ håper at de ringer deg kjapt, og at planen fremover også kommer raskt på plass. Da blir nok alt mye lettere å forholde seg til! ❤
Stor, varm klem til deg fra meg ❤❤❤
 
Blæ. Skrev til deg om fredag, men svaret mitt ble ikke sendt og ligger her enda, så da får du det nå med noen modereringer.

FOR noen ubehagelige beskjeder å få! Forstår godt at du føler på ubehag rundt det lille ikkefungerende fosteret. Jeg hadde fått panikk, så at du tar det sånn med fatning, vitner om en god styrke. Jeg vet jo fra før av at du er både reflektert og sterk, men dette må jo kunne vippe alle av pinnen tenker jeg. Huff!
Håper du får noen svar denne uken og at det kan ordnes opp i snarest, sånn at du slipper å kjenne på bekymringer og ubehag. Det er som du sier nå du skulle begynne å nyte, ikke være mer redd enn noen sinne.
Krysser alt jeg kan for rask oppklaring med Riksen og sender deg hauger med klemmer❤️
Tusen takk for så utrolig hyggelige ord, Mator ❤️❤️ Man kan jo liksom ikke annet enn å stå i det og håpe at det går bra. Men det stormer fælt inni hodet. Mange ubesvarte spørsmål. Håper det roer seg litt når vi får en konkret plan i alle fall. Snakk om å leve i et mareritt :wtf:
 
Du vet hvor du finner meg om du må lette på tankene dine ❤❤❤ håper at de ringer deg kjapt, og at planen fremover også kommer raskt på plass. Da blir nok alt mye lettere å forholde seg til! ❤
Stor, varm klem til deg fra meg ❤❤❤
Tusen takk, fineste du ❤️❤️❤️ Jeg tror og håper også at det blir enklere å forholde seg til dette når vi får svar på noen flere spørsmål og en ordentlig plan. Det blir veldig spennende å høre!
 
12+6

I dag var det tid for første svangerskapskontroll. Den ble ganske amputert fordi legen var så forsinket, så hun satte i steden opp en ny time på fredag. Men jeg fikk snakket med henne om det vi fant ut på fredag og bekkenproblemene. Jeg blir litt provosert, for hun sa at det var litt vanskelig å sykmelde så tidlig pga bekkenet fordi det er NAV som betaler sykepengene og de er veldig strenge på det. Jeg skjønner ikke at det kan være sånn når man FAKTISK har store smerter hver eneste dag?! Det burde jo ikke være noe problem?? Jeg skjønner at de må være strenge for at det ikke blir brukt ukritisk, men det kan jo ikke være så strengt at legene nesten ikke tør å bruke "bekkenløsning" som indikasjon :mad: Hun gjorde det veldig enkelt og brukte "skade som kompliserer svangerskapet" eller noe i den duren (skade på fosteret) som grunn. Altså at jeg er sykmeldt pga hele situasjonen vi er i. For min del hadde jeg ikke trengt sykmelding hvis det bare var pga det, men jeg skal ikke klage. Jeg er i alle fall 50% sykmeldt ut uka, og så skal jeg altså tilbake på fredag for å diskutere veien videre. Da vet vi jo også litt mer om hva som skjer videre mtp inngrepet jeg skal gjennom. Men jeg hadde jo håpet å kunne jobbe redusert fremover nå (ikke nødvendigvis så mye som 50% sm da), så jeg håper det ikke blir noe problem å forlenge sykmeldingen. Jeg har jo en fysio som glatt kan skrive en attest på dette liksom.

Jaja. Knurr :p Det var veldig fint å komme tilbake på jobb da, men jeg merker jeg er veldig sliten i hodet. Så det er helt greit at det ikke blir full uke egentlig. Og jeg har, ikke overraskende, ikke hørt noe fra Riksen. Jeg synes egentlig det er litt dårlig at de ikke kan ringe tilbake så fort de kan. Selv om situasjonen i seg selv ikke er akutt, er det veldig belastende for oss å gå og vente :grumpy: Det er litt klassisk det offentlige, synes jeg. Ting taaar sååå laaang tiiiid. Men håper de ringer i morgen!
 
Back
Topp