Enkefalos hopper i det igjen!

❤️❤️❤️
 
12+6
I dag var det tid for første svangerskapskontroll. Den ble ganske amputert fordi legen var så forsinket, så hun satte i steden opp en ny time på fredag. Men jeg fikk snakket med henne om det vi fant ut på fredag og bekkenproblemene. Jeg blir litt provosert, for hun sa at det var litt vanskelig å sykmelde så tidlig pga bekkenet fordi det er NAV som betaler sykepengene og de er veldig strenge på det. Jeg skjønner ikke at det kan være sånn når man FAKTISK har store smerter hver eneste dag?! Det burde jo ikke være noe problem?? Jeg skjønner at de må være strenge for at det ikke blir brukt ukritisk, men det kan jo ikke være så strengt at legene nesten ikke tør å bruke "bekkenløsning" som indikasjon :mad: Hun gjorde det veldig enkelt og brukte "skade som kompliserer svangerskapet" eller noe i den duren (skade på fosteret) som grunn. Altså at jeg er sykmeldt pga hele situasjonen vi er i. For min del hadde jeg ikke trengt sykmelding hvis det bare var pga det, men jeg skal ikke klage. Jeg er i alle fall 50% sykmeldt ut uka, og så skal jeg altså tilbake på fredag for å diskutere veien videre. Da vet vi jo også litt mer om hva som skjer videre mtp inngrepet jeg skal gjennom. Men jeg hadde jo håpet å kunne jobbe redusert fremover nå (ikke nødvendigvis så mye som 50% sm da), så jeg håper det ikke blir noe problem å forlenge sykmeldingen. Jeg har jo en fysio som glatt kan skrive en attest på dette liksom.

Jaja. Knurr :p Det var veldig fint å komme tilbake på jobb da, men jeg merker jeg er veldig sliten i hodet. Så det er helt greit at det ikke blir full uke egentlig. Og jeg har, ikke overraskende, ikke hørt noe fra Riksen. Jeg synes egentlig det er litt dårlig at de ikke kan ringe tilbake så fort de kan. Selv om situasjonen i seg selv ikke er akutt, er det veldig belastende for oss å gå og vente :grumpy: Det er litt klassisk det offentlige, synes jeg. Ting taaar sååå laaang tiiiid. Men håper de ringer i morgen!

Jeg ville bare ringt i morgen, jeg. Ring tidlig, for det er kanskje nummeret til sentralbordet og da må du legge igjen en beskjed som de gir til en lege som ringer ved første anledning. Jeg opplevde hvertfall at prøvesvar faktisk var kommet men at de ikke hadde rukket å ringe enda. Så det skader ikke å mase litt :)
 
12+6
I dag var det tid for første svangerskapskontroll. Den ble ganske amputert fordi legen var så forsinket, så hun satte i steden opp en ny time på fredag. Men jeg fikk snakket med henne om det vi fant ut på fredag og bekkenproblemene. Jeg blir litt provosert, for hun sa at det var litt vanskelig å sykmelde så tidlig pga bekkenet fordi det er NAV som betaler sykepengene og de er veldig strenge på det. Jeg skjønner ikke at det kan være sånn når man FAKTISK har store smerter hver eneste dag?! Det burde jo ikke være noe problem?? Jeg skjønner at de må være strenge for at det ikke blir brukt ukritisk, men det kan jo ikke være så strengt at legene nesten ikke tør å bruke "bekkenløsning" som indikasjon :mad: Hun gjorde det veldig enkelt og brukte "skade som kompliserer svangerskapet" eller noe i den duren (skade på fosteret) som grunn. Altså at jeg er sykmeldt pga hele situasjonen vi er i. For min del hadde jeg ikke trengt sykmelding hvis det bare var pga det, men jeg skal ikke klage. Jeg er i alle fall 50% sykmeldt ut uka, og så skal jeg altså tilbake på fredag for å diskutere veien videre. Da vet vi jo også litt mer om hva som skjer videre mtp inngrepet jeg skal gjennom. Men jeg hadde jo håpet å kunne jobbe redusert fremover nå (ikke nødvendigvis så mye som 50% sm da), så jeg håper det ikke blir noe problem å forlenge sykmeldingen. Jeg har jo en fysio som glatt kan skrive en attest på dette liksom.

Jaja. Knurr :p Det var veldig fint å komme tilbake på jobb da, men jeg merker jeg er veldig sliten i hodet. Så det er helt greit at det ikke blir full uke egentlig. Og jeg har, ikke overraskende, ikke hørt noe fra Riksen. Jeg synes egentlig det er litt dårlig at de ikke kan ringe tilbake så fort de kan. Selv om situasjonen i seg selv ikke er akutt, er det veldig belastende for oss å gå og vente :grumpy: Det er litt klassisk det offentlige, synes jeg. Ting taaar sååå laaang tiiiid. Men håper de ringer i morgen!
Det der legen sier må være bullshit. Jeg har vært 100% sykemeldt fra 5+2 pga bekkenet. Ingen problem. Slet forøvrig veldig sist svangerskap med klarte å jobbe typ 20% helt til permisjon med enorme smerter hver dag..
 
Jeg ville bare ringt i morgen, jeg. Ring tidlig, for det er kanskje nummeret til sentralbordet og da må du legge igjen en beskjed som de gir til en lege som ringer ved første anledning. Jeg opplevde hvertfall at prøvesvar faktisk var kommet men at de ikke hadde rukket å ringe enda. Så det skader ikke å mase litt :)
Hmm, ja, kanskje jeg skulle gjort det. Jeg fikk beskjed om at det kunne drøye helt til i morgen da, så jeg føler egentlig ikke jeg kan mase helt enda :p Legen ba meg ringe i morgen hvis jeg ikke hadde hørt noe. Tror kanskje jeg følger den planen, for i morgen har jeg fri og litt bedre tid til å sitte i telefonen :) Men takk for tipset!
 
Det der legen sier må være bullshit. Jeg har vært 100% sykemeldt fra 5+2 pga bekkenet. Ingen problem. Slet forøvrig veldig sist svangerskap med klarte å jobbe typ 20% helt til permisjon med enorme smerter hver dag..
Ja, jeg har også hatt deg i tankene, og kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig for meg?! Det var sånn da jeg ble sykmeldt for bekkenet før jeg ble gravid også etter at fysio anbefalte å prøve det. Hun var veldig på at jeg måtte være klar over at NAV kunne kreve en attest fra fysio. Akkurat som om det hadde vært noe problem å fremskaffe? Jeg sitter jo ikke der og juger :p Får håpe hun bare var litt stressa i går og er litt klarere i hodet på fredag :p
 
Tusen takk for så utrolig hyggelige ord, Mator ❤️❤️ Man kan jo liksom ikke annet enn å stå i det og håpe at det går bra. Men det stormer fælt inni hodet. Mange ubesvarte spørsmål. Håper det roer seg litt når vi får en konkret plan i alle fall. Snakk om å leve i et mareritt :wtf:
Sant det du sier der, en må jo bare stå i det :( Unner deg virkelig ikke dette altså! Ikke hørt noe i dag heller?
 
Sant det du sier der, en må jo bare stå i det :( Unner deg virkelig ikke dette altså! Ikke hørt noe i dag heller?
Nei, ikke hørt noe :rolleyes: Ringte og purret rett før de stengte, men hun jeg snakket med på telefonen kunne ikke si noe mer hun heller, men hun skulle si ifra til legen om at jeg hadde ringt. Hun trodde jeg burde høre noe i morgen, og det håper jeg da virkelig! Nå er jeg lei av å lure på hva som skjer videre :shifty:
 
Nei, ikke hørt noe :rolleyes: Ringte og purret rett før de stengte, men hun jeg snakket med på telefonen kunne ikke si noe mer hun heller, men hun skulle si ifra til legen om at jeg hadde ringt. Hun trodde jeg burde høre noe i morgen, og det håper jeg da virkelig! Nå er jeg lei av å lure på hva som skjer videre :shifty:
Det er faktisk ganske umenneskelig å la folk gå rundt å tenke og lure på den måten her, synes jeg. Ikke bare i ditt tilfelle, men i så mange tilfeller liksom. Skjønner at de har mye å gjøre, men ting som går utover psyken til folk må vel kunne prioriteres? Krysser fingrene for at du får en telefon i morgen ❤️
 
Det er faktisk ganske umenneskelig å la folk gå rundt å tenke og lure på den måten her, synes jeg. Ikke bare i ditt tilfelle, men i så mange tilfeller liksom. Skjønner at de har mye å gjøre, men ting som går utover psyken til folk må vel kunne prioriteres? Krysser fingrene for at du får en telefon i morgen ❤️
Ja, det er overraskende belastende å gå sånn og ikke vite hva som skjer videre. Dette er liksom ikke bare en liten ekstra kontroll - det er et større inngrep som skal gjøres i utlandet. Det hadde vært greit å vite når det skjer slik at vi kan begynne å planlegge litt, ordne barnepass, finne ut hvordan vi kommer oss dit osv. Og så er det jo selvfølgelig interessant å høre om de kanskje vet mer om prognose og sånn når de har prata med de som kan dette. Jeg vet bare at vi som jobber på dyreklinikk blir skjelt ut etter noter hvis vi ikke ringer opp samme dag om ting som er VELDIG mye mindre prekært, så det blir liksom så fjernt. Helt enig i at de burde bli flinkere på dette på generell basis :rolleyes:
 
Æsj, vet akkurat hvordan det er å gå å vente på sånne svar, det er fælt. Håper inderlig du får vite noe mer i dag ❤️
 
Håper du får noe avklaring idag
 
13+1

Ble omsider oppringt av legen vi har hos kl. 16.30 i dag etter å ha mast på dem tidligere på dagen. Hun kunne fortelle at overlegen ikke hadde fått tak i de han skulle få tak i i København, så han skulle fortsette og prøve og ringe tilbake på fredag. Altså, jeg har litt vanskelig for å forstå at det kan ta så lang tid?! Han kan da umulig ha brukt veldig mye av sin tid de siste tre dagene på dette?? Av og til er jo disse situasjonene akutt, og jeg nekter å tro at man da må vente en uke på svar! Gaaah. Jeg ble faktisk ganske irritert og skuffa. Og det hørtes ikke ut som hun hadde tenkt å ringe meg opp i det hele tatt i dag, det var bare fordi jeg hadde ringt og mast. Fader heller altså. Vi vil ha svar!! :smiley-angry019 Jeg tror ikke de forstår hvordan det er å gå sånn og ikke vite. :(
 
Huff! Her har det skjedd mye! :eek: Måtte Google tvillingen jeg også. Kan ikke forstå at dere må vente så lenge på svar for noe såpass sjeldent og alvorlig. Forstår veldig godt at dere blir utålmodig og at det svirrer mange ulike følelser rundt hos deg nå.
 
Åååååhhhh så irriterende!! Jeg tror oppriktig at ingen av disse legene/sykepleierene/gynekologene, hva enn det måtte være, har en fjerneste anelse om hvordan det er å være på andre siden av bordet.. «De har ikke fått tid», «beklager, du må vente» oooosv.. Blir spør bare av tanken..
Håper de får fingeren ut snart og gir deg skikkelig svar! God klem ❤️
 
Back
Topp