Jeg skulle aldri..!!

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Gi gutten en smootie i butikken før den var betalt, gi gutten noe å spise rett før middag, gi han melk på natta, La han slippe ned fra matbordet før han hadde spist noe særlig.. osv..

De perfekte foreldrene har ikke barn, heter det. Møtte du deg selv i døren på ting du lovet du aldri skulle gjøre, men likevel endte opp med å gjøre?

Det gjorde jeg :laughing001
 
Hahaha. Jeg kan faktisk ikke komme på noe. Men jeg tror det henger sammen med at jeg fikk barn som 17 åring, og derfor ikke hadde så mange forestillinger om hvordan det skulle bli.. Det eneste jeg var opptatt av var å holde ungen unna søtsaker og brus, og det klarte jeg veldig lenge. Smakte ikke brus før hun var over 3 år :)
 
Planla å ikke gi godteri og saft før de ble eldre, men mannen er uenig i godteriet og begge har periodevis trengt saft for å blande ut medisiner. Ellers er det ingenting jeg kommer på. Hadde et ganske avslappet forhold til det å få barn og tenkte at det var vanskelig å planlegge noe før jeg visste hvordan det ble.
 
Var egentlig veldig avslappa rundt det meste egentlig. Men ville ikke bruke TV som barnevakt ihvertfall!

Helt til jeg hadde omgangssyken hjemme alene med en på 8-9 måneder og mannen ikke kom seg fra jobb. Vekslet mellom vaskemaskin og TV den dagen (han syns heldigvis begge deler var like gøy) :hilarious: Og senere hjemme alene med 2,5 åring, gravid og med bronkitt skulle jeg gjerne hatt ham mer avhengig av TV/iPad akkurat de dagene :hilarious:
 
Jeg skulle aldri la barna mine se TV før de var minst 2 år...
Vel.. hun er 13 mnd og nynner hele Brillebjørn sangen mens hun klapper. Hvor lærte hun det tro? :hilarious:
 
Last edited:
På overraskende lite, men smokk skulle hun IKKE ha, men får på natta og vogna. Og skulle ALDRI bruke skjerm i bil og tog, klart å holde unna buss og trikk men da er det aldri snakk om mer enn 20 min.
Skulle legge på eget rom fra dag 1, tok 6 mnd før hun la på eget rom.
 
Her skulle de ikke få godteri og brus før de omtrent begynte på skolen. Det røk tidlig ettersom bf ikke hadde samme visjon og at søsknene til våre felles (bf’s fra før) var store og spiste godteri foran dem.. :)
 
Alle prinsipp er borte :9
 
Gi gutten en smootie i butikken før den var betalt, gi gutten noe å spise rett før middag, gi han melk på natta, La han slippe ned fra matbordet før han hadde spist noe særlig.. osv..

De perfekte foreldrene har ikke barn, heter det. Møtte du deg selv i døren på ting du lovet du aldri skulle gjøre, men likevel endte opp med å gjøre?

Det gjorde jeg :laughing001

Som en som jobber i butikk, synes jeg at å gi barnet en vare å forsyne seg av, før den er betalt, er en ordentlig uting! Da er det bedre at man går og betaler varen først, om det er så viktig å åpne den før man kommer til kassa. Ugene lærer at det er greit, og det er det aldeles ikke! Ville du begynt å spise sjokoladen eller drukket av brusen før den er betalt som voksen liksom?

Det samme gjelder toddlere som foreldrene ikke har kontroll på som plitselig står og graver i smågodthylla....

Venter førstemann i mai her, så har egentlig bare planer om hvordan ting skal være. Men regner med å få ett par forventninger og regler knust! Lol!
 
Vell det gjennstår å se, men jeg har generellt åpne tanker om det meste, og tenker at vi må ta ting som det kommer og at det er lite vits å bestemme på forhånd hvordan ting skal bli, så tror egentlig ikke det kommer til å bli så mye fremmover.
 
Haha.. Jeg hadde også mange sånne som jeg fort så bort fra når jeg fikk barn:hilarious: kanskje en fin huskeregel for ikke å dømme når man ikke er i samme situasjon.
 
Som en som jobber i butikk, synes jeg at å gi barnet en vare å forsyne seg av, før den er betalt, er en ordentlig uting! Da er det bedre at man går og betaler varen først, om det er så viktig å åpne den før man kommer til kassa. Ugene lærer at det er greit, og det er det aldeles ikke! Ville du begynt å spise sjokoladen eller drukket av brusen før den er betalt som voksen liksom?

Det samme gjelder toddlere som foreldrene ikke har kontroll på som plitselig står og graver i smågodthylla....

Venter førstemann i mai her, så har egentlig bare planer om hvordan ting skal være. Men regner med å få ett par forventninger og regler knust! Lol!
Så lenge man tar det med og betaler for det ser jrg ikke problemet og det gjør de heldigvis ikke der vi har gjort sånt heller.
 
Har ikke hatt så mye, eneste jeg kommer på er at mellomste ikke fikk drikke kumelk så lenge jeg ammet, og det holdt jeg:)

Har ikke holdt det til minste, men det er fordi hun er eldre, og ammes da lenger, og mest for kosen nå.
 
Så lenge man tar det med og betaler for det ser jrg ikke problemet og det gjør de heldigvis ikke der vi har gjort sånt heller.

Hva om du har glemt lommeboken eller ikke har penger da? Hadde to tenåringer og en mor, hvor hun regnet med å få betale med euro. Kidza hadde begynt å spise isen da hun fant ut at det ikke gikk... nei. Betal først og forsyn deg etterpå. Vi sier heller ikke noe på det i min butikk, men jeg synes det er dårlig folkeskikk.
 
Jeg skulle begrense skjermbruk til ett minimum :rolleyes:
 
Som en som jobber i butikk, synes jeg at å gi barnet en vare å forsyne seg av, før den er betalt, er en ordentlig uting! Da er det bedre at man går og betaler varen først, om det er så viktig å åpne den før man kommer til kassa. Ugene lærer at det er greit, og det er det aldeles ikke! Ville du begynt å spise sjokoladen eller drukket av brusen før den er betalt som voksen liksom?

Det samme gjelder toddlere som foreldrene ikke har kontroll på som plitselig står og graver i smågodthylla....

Venter førstemann i mai her, så har egentlig bare planer om hvordan ting skal være. Men regner med å få ett par forventninger og regler knust! Lol!

Som en annen som har jobbet mange år i butikk, så er jeg helt uenig med Deg! :hilarious:
Argumentene er mange for å slippe å stille seg i den køen med ungen ass! Mann vil mest mulig smertefritt gjennom butikken med en rolig unge :hilarious:
 
Som en som jobber i butikk, synes jeg at å gi barnet en vare å forsyne seg av, før den er betalt, er en ordentlig uting! Da er det bedre at man går og betaler varen først, om det er så viktig å åpne den før man kommer til kassa. Ugene lærer at det er greit, og det er det aldeles ikke! Ville du begynt å spise sjokoladen eller drukket av brusen før den er betalt som voksen liksom?

Det samme gjelder toddlere som foreldrene ikke har kontroll på som plitselig står og graver i smågodthylla....

Venter førstemann i mai her, så har egentlig bare planer om hvordan ting skal være. Men regner med å få ett par forventninger og regler knust! Lol!
Som en annen som har jobbet mange år i butikk, så er jeg helt uenig med Deg! :hilarious:
Argumentene er mange for å slippe å stille seg i den køen med ungen ass! Mann vil mest mulig smertefritt gjennom butikken med en rolig unge :hilarious:


Jeg tenker jo at selvsagt, jeg kan ta den kampen. Men det er nok like lite hyggelig for deg som det er for meg at ungen hyler som faen og får raserianfall fordi han er sulten og sliten. En at jeg gir han en smootie og at han oppfører seg. Jeg sjekker forøvrig alltid at jeg har penger og kort før jeg går inn i butikken ;)
 
Husker mer forventningene egentlig: gå masse lange turer, lage sunne og næringsrike måltider fra bunnen av, bake masse, nyte i solveggen mens babyen sov i vogna...være supermom rett og slett..
Maaaahahaha lite visste vel jeg:hilarious:
 
Husker mer forventningene egentlig: gå masse lange turer, lage sunne og næringsrike måltider fra bunnen av, bake masse, nyte i solveggen mens babyen sov i vogna...være supermom rett og slett..
Maaaahahaha lite visste vel jeg:hilarious:
Hahahahahah:laughing025
 
Back
Topp