Ligamentsmerter som kommer og går hele dagen?

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Dere som har/har hatt en del ligamentsmerter, hvordan arter de seg hos dere?

Jeg har siden rundt 10 tiden i dag hatt stikkende smerter nede på høyre side av magen som kommer og går. Når de kommer, så varer de alt fra 2-10 sekunder før de blir borte for en liten stund og så kommer tilbake. De kommer uansett om jeg er i bevegelse eller i ro og holder fortsatt på.
Kan ikke huske at jeg opplevde dette på denne måten sist svangerskap.
Noen ganger er smerten ganske mild, andre ganger er det egentlig ganske vondt.

Vil jo på en måte tro at dette er normalt, da livmoren vokser veldig på denne tiden, men syns det er rart at det har holdt på i ca 12 timer og at det ikke gir seg, selv når jeg ligger helt stille.

Noen av dere som har hatt lignende?

Mine ligamentsmerter kommet som regel når jeg reiser eller snur meg. Kjennes ut som om noen kjører en kniv inn i lysken min og vrir rundt før det blir svakere og svakere. Vis det kommer når jeg reiser meg går jeg rett i kne og må puste litt før jeg kan reise meg forsiktig. Har og opplevd noen få ganger at de kommer når jeg nyser. Men som regel når jeg reiser meg

Har også kun ligamentsmerter dersom jeg strekker magen på en uventet måte.. Det kan være alt fra en nys til når jeg snur meg i sengen :) skikkelig ubehagelig uansett da!

Jeg har også smerter i noen ligamenter nederst i magen, og det hugger til hvis jeg reiser meg litt for brått. Men det går heldigvis fort over, og jeg skjønner hva det er, så det bekymrer meg ikke. Det er gjerne på samme sted noen dager før det går over.

Jeg hadde veldig mye smerter i sidene når livmoren jobbet seg opp av bekkenet for et par uker siden. I den perioden kom det uansett om jeg lå, satt eller stod.

Har hatt smerter i venstre side de siste dagene. Både i magen og i ryggen.
Om det er ligamentsmerter er noe annet :woot:

Viste ikke hva det var før jeg leste tråden her. Jeg har fått det som oftest ved nysing når jeg ligger eller beveger meg litt brått

Jeg hadde veldig mye smerter i sidene når livmoren jobbet seg opp av bekkenet for et par uker siden. I den perioden kom det uansett om jeg lå, satt eller stod.

Betryggende å høre at det ikke bare er jeg som har opplevd de som så "regelmessige" i perioder.
Vet jo det er normalt med ligamentsmerter, men man blir jo alltid litt i stuss når de kommer og går gjennom hele dagen og ikke gir seg ved hvile.
Våknet heldigvis på torsdagen uten noen smerter :)

Betryggende å høre at man er flere som opplever det, og at de kommer i så mange "varianter".
Får alltid litt ekstra sjelefred når man hører andre opplever ting man kan oppleve som litt ubehagelig.

Betryggende å høre at det ikke bare er jeg som har opplevd de som så "regelmessige" i perioder.
Vet jo det er normalt med ligamentsmerter, men man blir jo alltid litt i stuss når de kommer og går gjennom hele dagen og ikke gir seg ved hvile.
Våknet heldigvis på torsdagen uten noen smerter :)
Så bra at det har roet seg. Ikke rart man bekymrer seg, det beste er når alt er rolig og fint :p

Jeg har hatt det siden uke 5 ca. første tegn på graviditet. :)

Back
Topp