Søskenforsøk,

Jente88

Elsker forumet
Junilykke2018
JuniJubel2021
Dere som har hatt søskenforsøk eller driver med det:

Hvor gammel var førsteassistent befruktning barn før dere startet med søSkenforsøk?

Hvor lang tid tok det før du var gravid igjen?

Ammet du da du startet prosessen med søskenforsøk?

Jeg er så i tvil om kroppen min og meg klarer en ny ivf prosess, samtidig som jeg ønsker søsken til barnet vårt.

Her er han fylt 4 år. Vi starter enten nå før sommeren eller rett etter. Får vite det tirsdag eller onsdag :) på Haukeland må du slutte å amme 3 mnd før en starter på forsøket.

Mini er fylt 11 mnd for en uke siden, og vi setter igang med ICSI og søskenforsøk nå i slutten av mars! Jeg måtte også være ferdig med amming før start :)

Mini var 8 mnd. Brukte egg på frys. Ble gravid da mini var 12 mnd. Satt på fjerde innsett.
Ammet ikke.

Lykke til :) kan jeg spørre om det tok lang tid med nummer 1?
Takk :) Mini satt på 3. forsøk med ICSI. Vi fikk ingen på frys. Da fikk vi også satt inn to embryo, og det ene ble til vår nydelige gutt! Før det prøvde vi i 7 mnd før vi tok en sjekk og fant ut at mannen har veldig få svømmere.

Så spennende! :)

Jenta vår var 1 år da vi starta med søskenforsøk i midten av februar.

Jeg slutta å amme i november, i god tid før fristen (tror de ber deg slutte å amme 1-2 mnd før forsøk på St. Olavs).

Jeg ble gravid på 1. innsett nå i februar :)

Så heldig :) hvordan er formen? Heldig som hadde så mange egg på frys
Hadde 7 på frys, får tre barn av to fryste egg viss alt går bra nå. Er 12+2 med tvillinger, kanskje ene tvillingen er hjemmelaget da men:rolleyes:
Formen er ganske ok faktisk :)

Hadde 7 på frys, får tre barn av to fryste egg viss alt går bra nå. Er 12+2 med tvillinger, kanskje ene tvillingen er hjemmelaget da men:rolleyes:
Hæ? Går det an å ha en hjemmelaget og et innsatt? •tenke•, ja det må vel egentlig gå?

Dobbeltlykke. Krysser fingrene for at dem holder seg der inne :Heartbigred Husker ivf legen min sa, da jeg var på tul i uka 8 at det var stor sannsynlighet for at det ble baby, 90 % tror jeg han sa. Jeg var mer pessimistisk, han fikk rett:)

Hæ? Går det an å ha en hjemmelaget og et innsatt? •tenke•, ja det må vel egentlig gå?
Ja, ved innsett i naturlig syklus så er det en sjanse for det. Sjansen vår er minimal pga mannlig faktor, men blir spennende å se om de er toeggede eller eneggede:rolleyes:

Ja, ved innsett i naturlig syklus så er det en sjanse for det. Sjansen vår er minimal pga mannlig faktor, men blir spennende å se om de er toeggede eller eneggede:rolleyes:

Utrolig gøy :) ja, ikke sant, her har jeg ingen syklus, så det har jeg aldri tenkt på at gikk.

Lillemann var 13 mnd da vi begynte med søskenforsøk. Trappet ned ammingen først, og sluttet den dagen jeg startet på medisiner. Det gikk ikke på de to frysforsøkene jeg hadde da. Skjønner i ettertid at kroppen min ikke var klar for det... Etter de to frysforsøkene la jeg om kosthold, gikk ned mye i vekt, ble mer aktiv og la best mulig til rette for en ny graviditet. Litt over 1 år etter første søsken frysforsøk, var vi igang igjen. Hadde 1 ferskforsøk som var negativt, og et ferskforsøk som ble positivt. Lillebror i magen nå og det blir akkurat 3 år mellom gutta :Heartblue

Her var mini 14 måneder når vi startet, hadde to egg på frys - ble gravid med termin en måned før 2 års dagen til mini, men mistet i uke 12.
Andre innsett var negativt, nå venter vi på oppstart for nytt forsøk. Om det blir forsøk i april (håper vi går klar av påsken), vil han være rundt 21 måneder.

Sønnen min var nesten 2 år da vi starten prosessen med søskenforsøk. Altså å sende ny henvisning og få en ny utredning. Det er nå 1 år siden :sorry: siden amminga skulle være over så ville jeg vente til jeg var ferdig med det. Men pga treig lege og lang ventetid hadde vi ikke forsøk før ca 9 mnd etter vi var hos fastlegen, så hadde jeg visst det tok så lang tid hadde vi starta før ;)

Har hatt et forsøk nå (3 innsett) som alle har vært negative.
Skal ta en vannscanning av livmor om ca 2 uker pga at jeg har hatt et keisersnitt, så de vil se om det ødelegger for meg.
Veldig fullt på Haukeland frem mot sommeren for forsøk, men var veldig heldig og fikk plass i uke 23 siden det klaffa med syklusen min. Så nytt forsøk da så lenge de ikke skal gjøre noe etter vannscanningen :)

Back
Topp