Alenemor og turnusarbeid

Fantomet

<3 12.05.13 <3 Lillegutt <3
ser ut som at jeg blir alenemor til 2... min største bekymring er at jeg jobber turnus. Er det noen som vet om man har krav på tilrettelegging?
 
Da mamma jobba turnus måtte hun alltid få bestemor til å passe oss. Men kanskje du kan ta en prat med arbeidsgiver og høre om det er mulig å tilpasse? Ikke sikkert det er et krav/en rett, men det burde være mulig. Ellers ville det ihvertfall vært mangel på arbeidskraft på sykehusene....
 
Jeg mener at du kan søke NAV om penger til barnetilsyn i slike tilfeller. Hør med dem :)
 
Jeg vet om noen som har fått tilrettelagt slik det bare er tidligvakter de ukene barna er der, og mener å huske du har rett på tilrettelegging så lenge ungene er under 12 år.
 
Jeg har aldri fått det. Har bare jobbet turnus som alenemor. Og mått hatt mye hjelp fra besteforeldre. Med nest minste var det ingen far engang, så var 100% alene.

Har vel ingen krav om tilrettelegging og annen barnepass til feks senvakter kan være vanskelig om man ikke har nær familie som hjelper.

Jeg måtte i en periode har perm fra senvaktene mine pga sønnen slet en den med at det var mye fram og tilbake mellom meg og besteforeldre. Ulønnet perm å redusert stilling kan de ikke nekte deg men da mister du jo lønn.
 
Jobber du i kommunen eller offentlig har du vel krav på tilrettelegging mener jeg :)
 
Spør arb giver om han kan gi deg mest dagvaktene da du er alene med barn. Alenemødre med små barn bør arb giver ta hensyn til først
 
Spørs hva du jobber som. Enkelte bedrifter gir drømmeturnus til sine ansatte etter at de har jobbet i så og så mange år osv. Men mange er flinke til å vise hensyn har jeg følelsen av men da er man avhengig av at ingen andre kan ta dem. Kjenner ei som kun har dagvakter de ukene hu har barnet og andre vakter når far har barnet. Men kjenner og ei som må ha barnevakt omtrent annenhver dag.
 
Jobber du i kommunen eller offentlig har du vel krav på tilrettelegging mener jeg :)

Du kan få tilrettelegging men går det for mye utover driften går desverre drift først.., i typiske turnus jobber går det ofte utover driften men for mange individuelle hensyn går over driften... da det trengs folk til kvelden :/
 
Jobber du i kommunen eller offentlig har du vel krav på tilrettelegging mener jeg :)

Ingen flere krav til offentlig/kommunalt enn privat. Vi alle har den samme loven som arbeidsmiljøloven uansett.
Og man har krav på tilrettelegging i den grad at det ikke blir en vesentlig ulempe for arbeidsgiver.
Loven er diffus og det er vanskelig å få dette gjennom om man ikke har en sjef som virkelig forstår. Men man kan ikke få ett ja om man ikke spør :)
 
Back
Topp