Bleieutslett

Sølvjenta

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Tror den lille har fått bleieutslett, litt usikker.. Det er små røde nupper/prikker rundt lysken og området rundt! Noen tips? Prøver å lufte rumpa litt ved hver bleieskift og vi bruker Libero Touch- som skal være markedets beste.
 
Anyone??
 
Jeg ville bytta bleier en periode for å se om det blir bedre? Er ingen bleier som er best for alle.
 
Tror den lille har fått bleieutslett, litt usikker.. Det er små røde nupper/prikker rundt lysken og området rundt! Noen tips? Prøver å lufte rumpa litt ved hver bleieskift og vi bruker Libero Touch- som skal være markedets beste.
Så denne bare på nye innlegg,men tilhører annen termingruppe . Høres ut som bleieutslett. La han lufte seg ute bleie når det er mulig (men de nyfødte tisser og bæsjer jo faktisk hele tiden,så det er litt vanskelig av og til). Følg med at bleiene ikke blir for våte, da får de lettere nupper. Er han sår i rumpe osv,kan en krem som heter Inotyol hjelpe veldig. Bare nupper er ikke så farlig og det har de av og til,bare pass på det ikke blir verre. Dere kan også,som ei skriver,forsøke andre bleier og se om det hjelper.
 

Sniker jeg :)

Det kommer jo grunnet fukt, så et helt naturlig og helt ufarlig tips er å pudre med litt potetmel etter hvert bleieskift. Jeg vasket, tørket så med håndkle og hadde potetmel på, han har etter vi startet med det aldri hatt bleiutslett. Hvis vi droppet potetmelet en dag, ble han raskt rødere igjen.
Lykke til :)
Edit: vi brukte også libero på denne tiden.
 
Om jeg har brukt våtservietter eller klut med såpe så avslutter jeg alltid med å vaske over med en klut med bare vann. Er en del olje i våtservietter.

Er bleieområdet bare rødt/klamt bruker jeg potetmel, er det sårt bruker jeg inotyol.

Bruker heller ikke våtservietter med mindre det er bæsj.

(Har en gutt på 6 år samt mange års erfaring fra småbarnsavd)
 
Sniker:)

Her bruker vi også potetmel og det funker helt suuupert forebyggende. Har opplevd et par ganger at det har blitt litt sårt og da har inotyl gjort susen. Så lufter vi stumpen så mye vi klarer også.

Bruker aldri våtservietter hjemme, kun om vi er ute på tur og da kun ved bæsjebleir.
Hjemme bruker jeg bare engangakompress som jeg bløtgjør i vann for å fjerne bæsj, ellers vasker jeg stumpen med bommulskluter

Blir det skkkelig sårt (omtrent blødende sår) kan man kjøpe krystallfiolett på apoteket for å smøre på.
 
Bruker kun tørre engangsservietter som vi fukter med vann. Lar henne få ligge uten bleie innemellom men litt vanskelig pga en del tiss og bæsj som nevnt over her :dummy1:

Skal prøve ut potetmel! Vi bruker Bepanthen nå, og en krem fra A-derma som skal være effektiv mot sår hud. Disse kremene smelter og blir ikke hvite, så trur de er bedre fordi de ikke sitter så lenge på huden. Sinksalver sitter så godt, vil nødig stå å gni og vaske bort salve.

Hun er ikke veeldig sår. Det er litt rødt med litt nupper, også er det som om et hudlag er gnisset av ved lysken, på lårene.
 
Bruker kun tørre engangsservietter som vi fukter med vann. Lar henne få ligge uten bleie innemellom men litt vanskelig pga en del tiss og bæsj som nevnt over her :dummy1:

Skal prøve ut potetmel! Vi bruker Bepanthen nå, og en krem fra A-derma som skal være effektiv mot sår hud. Disse kremene smelter og blir ikke hvite, så trur de er bedre fordi de ikke sitter så lenge på huden. Sinksalver sitter så godt, vil nødig stå å gni og vaske bort salve.

Hun er ikke veeldig sår. Det er litt rødt med litt nupper, også er det som om et hudlag er gnisset av ved lysken, på lårene.
Tips.tørre Engangskluter med vaskekrem på.
Mye bedre enn vann, for vann tørker ut huden. Vaskekremen selges på apotek. Gull verdt!!
 
Tips.tørre Engangskluter med vaskekrem på.
Mye bedre enn vann, for vann tørker ut huden. Vaskekremen selges på apotek. Gull verdt!!
Eg fekk tips på sjukehuset om å bruke babyolje til å vaske med. Det er også heilt supert når baby er sår. Får lettere vekk salve og det smører huden.
 
Tips.tørre Engangskluter med vaskekrem på.
Mye bedre enn vann, for vann tørker ut huden. Vaskekremen selges på apotek. Gull verdt!!
Vaskekrem? Kan du legge ut bilde evt navn?? Har kjøpt Mustella? sitt vaskevann som ikke trengs å skyldes av med vann.

Har også brukt olje i vaskevannet, syns det funker bra for å få bort kremen. Men er det bra å bruke ren olje da? Blir ikke huden så fet at den ikke får puste eller noe slikt? Må bare spørre så jeg ikke gjør noe som gjør utslettet værre
 
Vaskekrem? Kan du legge ut bilde evt navn?? Har kjøpt Mustella? sitt vaskevann som ikke trengs å skyldes av med vann.

Har også brukt olje i vaskevannet, syns det funker bra for å få bort kremen. Men er det bra å bruke ren olje da? Blir ikke huden så fet at den ikke får puste eller noe slikt? Må bare spørre så jeg ikke gjør noe som gjør utslettet værre
 

Vedlegg

  • 81C6F101-7111-4AA4-93BF-8039E5CD4CC2.jpeg
    81C6F101-7111-4AA4-93BF-8039E5CD4CC2.jpeg
    18,4 KB · Visninger: 6
Vaskekrem? Kan du legge ut bilde evt navn?? Har kjøpt Mustella? sitt vaskevann som ikke trengs å skyldes av med vann.

Har også brukt olje i vaskevannet, syns det funker bra for å få bort kremen. Men er det bra å bruke ren olje da? Blir ikke huden så fet at den ikke får puste eller noe slikt? Må bare spørre så jeg ikke gjør noe som gjør utslettet værre
her er den vaskekremen jeg ble anbefalt. Har brukt den på begge mine barm. Du spør godt, jeg vet ikke med olje. Må nesten bare spør på apoteket.
 
Vaskekrem? Kan du legge ut bilde evt navn?? Har kjøpt Mustella? sitt vaskevann som ikke trengs å skyldes av med vann.

Har også brukt olje i vaskevannet, syns det funker bra for å få bort kremen. Men er det bra å bruke ren olje da? Blir ikke huden så fet at den ikke får puste eller noe slikt? Må bare spørre så jeg ikke gjør noe som gjør utslettet værre
Eg bruker rein olje til å vaske med innimellom, når utslettet er på sitt verste, for å få bort inotyol som sitter ganske godt. Eg blei anbefalt det av sjukepleier på barneavdelinga då storesøster var ei veke gammal og kjempesår i stumpen. Var innlagt eit par daga pga gulsott.
 
Back
Topp