Veldig kvalm

VeroE

Flørter med forumet
Hei :) Jeg er i dag gravid i uke 6+6 og for en uke siden kom kvalmen som en bølge over meg. Jeg kjenner at det tar veldig over dagene mine og vet ikke hva jeg skal gjøre for å dempe det litt. På en måte er jeg veldig takknemlig over kvalmen, da jeg føler meg mer gravid, men skulle ønske det ikke var så intens:(

Jeg har prøvd de kvalmearmbåndene, salte kjeks, kullsyre, spise lite og ofte, ikke fet mat. Føler ingenting hjelper og kjenner jeg trenger et avbrekk. Jobber som sykepleier og alle de luktene jeg er borti, så vet jeg ikke hvordan dette skal gå. Beklager for at jeg syter, for jeg er sååå takknemlig for å være gravid:Heartred

Har dere noen andre tips som jeg kan prøve? Takker for all hjelp:D
 
Anbefaler appen “minsafestart”. Det er en norsk app som kartlegger kvalmen. Jeg hadde hg med nr 1 og alvorlig kvalme med nr 2 (heldigvis bare til uke 16 med hu) og har kjent lite til kvalmen siden jeg begynte med b6 i denne graviditeten (ennå). Her er er par tips som appen kommer med. :happy:

Jeg vet veldig godt hvor kjip den kvalmen er så jeg håper noe av dette hjelper deg. Det tok forresten ca 2 døgn før jeg kjente effekten av b6en ;)
 

Vedlegg

  • CF905E1D-5F28-41CF-8CE4-E58129377451.png
    CF905E1D-5F28-41CF-8CE4-E58129377451.png
    57,3 KB · Visninger: 17
  • F900E397-2243-424D-98C2-E89689E7BADB.png
    F900E397-2243-424D-98C2-E89689E7BADB.png
    53,2 KB · Visninger: 16
Hvis leter i trådene ser du det ligger en med tips mot kvalme. Mener den sist var oppdatert mandag og ligger på «side 2». Prøvd ingefærtabletter og love hearts?
 
Anbefaler appen “minsafestart”. Det er en norsk app som kartlegger kvalmen. Jeg hadde hg med nr 1 og alvorlig kvalme med nr 2 (heldigvis bare til uke 16 med hu) og har kjent lite til kvalmen siden jeg begynte med b6 i denne graviditeten (ennå). Her er er par tips som appen kommer med. :happy: