Gravidforsikring

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
Er det noen som har bestilt det eller vurderer? If har en gratis forsikring som man kan bestille fra uke 16 og en som koster ca 1500 kr.
Jeg vurderer den som er gratis, men er litt usikker på om de kommer til å ringe meg ned med masse tilbud om spebarnsforsikringer o.l etterpå:stop:.

Tipper de ganske sikkert komme til å spamme etterpå. Hvorfor skulle de ellers tilby noe gratis? o_O

Tipper de ganske sikkert komme til å spamme etterpå. Hvorfor skulle de ellers tilby noe gratis? o_O
Så sant, så sant.. Man må samtykke til å bli kontaktet etterpå med tilbud, men om det bare er en gang eller spamming er ikke godt å si.

Helsetelelefon = det samme som du kan gjøre til lokale jordmødre / føde/ barselavdelingen. Jeg tror det bare er tull... mye rare forsikringer for tiden.
Men nå har jeg ikke lest meg opp da med erfaringer/ noen som har hatt «positiv» nytte av forsikringen.
Kanskje du kan Google og se hva andre evt tenker?

Jeg er skeptisk til if pga egen erfaring. Det gjaldt skadeforsikring ingen idrett men fortsatt if. Jeg ble ødelagt i det ene kneet og har i dag problemer med begge, if mente vi ikke kunne bevise at det skjedde på en kamp og derfor fikk vi ingenting. Hjalp ikke at trenerne kunne si noe ang dette heller.

Også får man penger om barnet blir skadet uansett. Grunnen til denne forsikringen er vel at man ikke lenger får erstatning som mor ved fødsel skader. Fin måte å tjene penger på denne kampen ang permisjon og det at man ikke er syk som gravid og at man må forvente at noe galt skal skje så staten ikke kan erstatte for skader under fødsel.

Jeg er skeptisk til if pga egen erfaring. Det gjaldt skadeforsikring ingen idrett men fortsatt if. Jeg ble ødelagt i det ene kneet og har i dag problemer med begge, if mente vi ikke kunne bevise at det skjedde på en kamp og derfor fikk vi ingenting. Hjalp ikke at trenerne kunne si noe ang dette heller.
Så synd! Er også skeptisk til If, så er veldig usikker på hvorvidt det er verdt det.
Det er preglife appen som reklamerer for denne forsikringen så tenkte det var verdt å i alle fall sjekke opp litt hva det går ut på og om det er nødvendig eller et simpelt salgstriks :)

Er det noen som har bestilt det eller vurderer? If har en gratis forsikring som man kan bestille fra uke 16 og en som koster ca 1500 kr.
Jeg vurderer den som er gratis, men er litt usikker på om de kommer til å ringe meg ned med masse tilbud om spebarnsforsikringer o.l etterpå:stop:.
Har noen link til gratis forsikringen? Jeg får bare opp at den koster penger.

Ikke at det er en gravidforsikring, som er tema her, men nå har jeg bestilt spedbarnsforsikring hos Gjensidige. Gratis.

Ikke at det er en gravidforsikring, som er tema her, men nå har jeg bestilt spedbarnsforsikring hos Gjensidige. Gratis.
Ja, er flere selskaper som tilbyr spedbarnsforsikring gratis de 6 første månedene. Det skal jeg også vurdere :)

*sniker* Jeg bestilte den forrige svangerskap men mistet jo. Fikk ikke noen telefoner / masing fra IF bortsett fra en e-post når jeg skulle vært i uke 16 og dermed forsikringen skulle være aktiv. Så skader ikke å tegne det i hvert fall )´:) Kommer til å gjøre det på nytt når jeg er litt tryggere på dette svangerskapet :)

Jeg brukte den som Codan hadde tidligere. Den var gratis. Da barnet vårt ble født død,trengte vi kun å vise dødsannonsen før vi fikk utbetalt en sum. Denne var gratis og fulgte med i en av disse babypakkene. Tenker at det If tilbyr er et flott tilbud,så kan man jo faktisk velge å reservere seg mot en evt.spamming senere.

Har ikke If nå,så det er sagt,reklamerer ikke, bare synes det var et bra tilbud :dance008

Back
Topp