Varme vintersko

Kengu

Forumet er livet
VIP
til meg , hva anbefaler dere? Er ute mange tiner, prøvd mye men ikke funnet noen som er varme nok
 
Varmeste skoene jeg har hatt er sånne «samesko». Husker ikke hva de heter, de som er laget av reinsdyrskinn
 
Eg fryser fort på beina, så kjenner på litt av det samme :p
Men det hjelper litt å ha tjukke raggar :)
Men om nokon veit om nokon sko til kalde føtter,
er det berre å kome med tips!
 
Jeg har viking cherrox hatt i mange år;) fantastiske sko. Brukes kun på jobb, og hytta Hehe.
 
Min erfaring er at såle er viktigere enn fóret. Har GTX vintersko med ullfór i, men fryser på beina pga sålen er for tynn. Beste skoene jeg har hatt er sånne høye brune Timberland støvletter med snøring. Jeg tenker å kjøpe Sorell til vinteren igjen, de skal visst være veldig bra. Et annet tips er ullsåler med «aluminiumsfolie» på undersiden, det stenger visst kulden ute.
 
Har et par UGG Adirondack. Dette er de varmeste støvlettene jeg har hatt. Jeg er en fryktelig frossenpinn. Fryser alltid og er iskald, både på føtter, hender og hele kroppen.
 
Sorel er de varmeste jeg har hatt. Veldig gode :)
 
Min erfaring er at såle er viktigere enn fóret. Har GTX vintersko med ullfór i, men fryser på beina pga sålen er for tynn. Beste skoene jeg har hatt er sånne høye brune Timberland støvletter med snøring. Jeg tenker å kjøpe Sorell til vinteren igjen, de skal visst være veldig bra. Et annet tips er ullsåler med «aluminiumsfolie» på undersiden, det stenger visst kulden ute.
Timberland Har jeh prøvd men ikke varme nok
 
Varde fjellsko fra sparkjøp er jeg fornøyd med. Gode og varme.
Hjelper å ha tynne ullsokker i støvler og.
 
Jeg har sorel og de er varme og gode, men ganske store og tunge. Har også et par Ecco goretex vintersko til barn (jeg har små føtter), og de er helt vannvittig gode. Veier ingenting og er kjempevarme, i tillegg gjør borrelåsen at de er lette å få av og på:hilarious: de brukes kun hjemme og på hytta, men du verden for gode sko!
 
Det er viktig at det er romslig oppi skoen. Jeg sluttet å fryse da jeg kjøpte en størrelse.
Samme her. Vinterskoene mine kjøper jeg gjerne en størrelse større enn sommerskoene. Viktig at de ikke er trange da det er lufta som isolerer.

De varmeste skoene jeg har hatt var selskinnsko. Ellers har jeg et par 10 år gamle Merrell som er kjempevarme og brukes som tursko, og så har jeg et par Ecco som er gode og varme, men begynner å bli ganske så slitt. Neste år tror jeg jeg investerer i et par Panama Jack. Det har mannen, og han skryter veldig av de.
 
Nja ikke helt. Mulig jeg husker feil og at de er laget av selskinn og ikke reinsdyr. tror de bare kalles selskinnsko?
det var de jeg alltid brukte når jeg gikk tur med hundene i mange minus. Trengte bare en vanlig tynn sokk, god og varm i mange timer :)
 
Back
Topp