Ergobaby Omni 360 Baby Carrier Cool Air vs. Ergobaby Omni 360 All-in-One Baby

MangoMums

Blir kjent med forumet
Januarlykke 2019
Noen som har prøvd begge?

Fordeler/ulemper?

Eller er de ganske like foruten om lufting på den ene?

Tenker det kan være ok med litt lufting når man bærer så tett?

Bæreseler er som klær, personen som skal bruke de må prøve de selv :) Det som passer naboen eller tilfeldige kvinner på forum er ikke nødvendigvis noe som sitter godt på deg :)

Omni er ålreite seler til de den passer til, lufting er gull verdt for noen og bortkasta på andre. Og er bare lufting som er forskjell på de to. Vanlig 360 og omni 360 er ganske små seler, så mange barn vokser ut av de tidlig, men til små babyer fungerer de fint. Noen opplever de klumpete og stive sammenlignet med andre seler. Andre igjen digger de :)

Mitt barn er 100% bærebarn så har vært igjennom en god del bæreseler etterhvert, det er heldigvis et godt utvalg som kan passe om man ser utenfor barnas hus og babyshop :) Her var det Caboo close som var best til nyfødttida, deretter brukte vi angelpack, så manduca, og nå som han er nesten 3 år bruker vi lennylamb toddler. Også har vi endel annet liggende da, men disse var vi brukt mest. Mange er fornøyd med lennylamb lennyup, soulslings anoona og tula free to grow eksempelvis, de er også slik at man kan tilpasse etterhvert slik som omni.

Takk for utfyllende svar! :)

Ja, jeg har skjønt at man burde prøve, men jeg er høy og har blitt anbefalt nettopp denne bæreselen av en like høy ei :)
Tenkte å gjøre det enkelt for meg selv ;) og bestille på nett siden jeg ikke bor i nærheten av kjedene du nevner der over, eller andre barneutstyr butikker.

Kjøpte JPMBB bæresjal (var på tilbud på nett) og det blir så tett og klamt at jeg ikke orker! Grusomt!

Men tipp, skal google merkene du nevner her, også ser jeg :)

Sjekk på norsk bæregruppe om du har bærebibliotek eller en aktiv bæregruppe i nærheten av deg, mange er veldig ålreite og hjelper til med prøving, lån og veiledning :) Har selv lånt seler med mulighet for kjøp av privatpersoner, veldig greit å få teste ut skikkelig for å slippe bomkjøp :)

Hadde ergobaby med første barnet, likte den ikke...

Kjøpte Tula Free to grow med andre barnet og elsker den!

Kan godt tenkes du blir fornøyd med ergobaby :) men vet om mange som foretrekker Tula

Og hvordan er det med en ergobaby 360 som er fra 2016? Er den ergonomisk riktig?

Ei jeg kjenner som har en jeg kan kjøpe billig, men vil heller bruke mer penger på en som er tipptopp, enn å kjøpe en som er bare er tipp, om dere forstår ;)

Og hvordan er det med en ergobaby 360 som er fra 2016? Er den ergonomisk riktig?

Ei jeg kjenner som har en jeg kan kjøpe billig, men vil heller bruke mer penger på en som er tipptopp, enn å kjøpe en som er bare er tipp, om dere forstår ;)

Jada, ergobaby er ergonomisk riktig, men som nevnt ikke nødvendigvis slik at den passer alle. Det er relativt lett å få tak i seler brukt, så vil allikevel anbefale at du prøver litt ulike om du kan for å finne en som passer og som du liker. Eksempelvis er manduca ofte veldig billig brukt, en god sele som passer mange. Lennylamb sine basic line er også gode, og billige som nye også. Sjekk kjøp og salg bæretøy for seler, kan være noen bor i nærheten slik at du kan prøve først :)

Back
Topp