Grønn i jungelen av morsmelktillegg - tips?

Ikke stress med dette her. Det går seg til. Du legger til brystet og pumper og de bruker melken din med en gang du får den. I mellomtiden bruker de nan. Er bare at barnet må ha fulle måltider for å regulere blodsukkeret, av og til må de også ha litt ekstra tillegg i melka (og noen ganger litt glukose intravenøst) dette pleier rette seg opp i Løpet av ganske få dager. Siden du har god ammeerfaring fra tidligere så vil det helt sikkert gå greit denne gangen også.
Var inn på trippelkontroll denne uka, så blir en fødsel med full oppfølging og barnelege til stede osv, og de foreslo dette med å håndmelke, men må jo ha med isbiter for å frakte det for tar 1,5 timer i bil dit :p Skal til UL og prøver på lab, diabetes og kvinneklinikken annenhver uke fram til uke 35, og fra uke 35 er det hver uke så blir sikkert masse mulighet til å spørre. Heldigvis hadde lillegutt lagt på seg helt perfekt og kommer til å være noe ALA storebror i størrelse sånn maks 3,3 kg ;) og blodsukker er nå godt regulert på natt, så blir vel å håndmelke.og se hva som skjer og så håper jeg at det ordner seg med ammingen og at dette med tillegg ikke ødelegger ammingen :o

Var inn på trippelkontroll denne uka, så blir en fødsel med full oppfølging og barnelege til stede osv, og de foreslo dette med å håndmelke, men må jo ha med isbiter for å frakte det for tar 1,5 timer i bil dit :p Skal til UL og prøver på lab, diabetes og kvinneklinikken annenhver uke fram til uke 35, og fra uke 35 er det hver uke så blir sikkert masse mulighet til å spørre. Heldigvis hadde lillegutt lagt på seg helt perfekt og kommer til å være noe ALA storebror i størrelse sånn maks 3,3 kg ;) og blodsukker er nå godt regulert på natt, så blir vel å håndmelke.og se hva som skjer og så håper jeg at det ordner seg med ammingen og at dette med tillegg ikke ødelegger ammingen :eek:

Så bra du får så god oppfølgning. Ikke vær redd for at evt tillegg skal ødelegge for ammingen for så lenge du pumper vil du nok fortsatt få nok melk. Det er bare snakk om noen få dager i begynnelsen, og hvis ikke barnet kan legges til brystet nok så får du pumpe ja. Vet ikke retningslinjene på ditt sykehus, men i min karriere på Ullevål var det hvertfall at man pumpet ti minutter på hvert bryst hver tredje time. Også en gang på natt (veldig viktig da det er da du danner mest hormoner som lager melk) tenker dette kommer til å gå seg fint til. :)

Hva skjedde med «collett»? Brukte det ihvertfall til førstemann, da han ikke tålte nan..
kom til å tenke på det nå.. kan ikke si å ha sett det i butikken..

Hva skjedde med «collett»? Brukte det ihvertfall til førstemann, da han ikke tålte nan..
kom til å tenke på det nå.. kan ikke si å ha sett det i butikken..
Mener å ha sett det på Apoteket, men ikke i butikken.

Så bra du får så god oppfølgning. Ikke vær redd for at evt tillegg skal ødelegge for ammingen for så lenge du pumper vil du nok fortsatt få nok melk. Det er bare snakk om noen få dager i begynnelsen, og hvis ikke barnet kan legges til brystet nok så får du pumpe ja. Vet ikke retningslinjene på ditt sykehus, men i min karriere på Ullevål var det hvertfall at man pumpet ti minutter på hvert bryst hver tredje time. Også en gang på natt (veldig viktig da det er da du danner mest hormoner som lager melk) tenker dette kommer til å gå seg fint til. :)
Ja, kjenner det er trygt å få god oppfølging nå på slutten, men skulle gjerne ønsket at det ikke var så mye som 20 mil T/R en gang i uka siste uker. Føles faktisk veldig langt :p Og blir jo til at jeg må kjøre turen mye alene da mannen ikke alltid kan få fri fra jobb til å være med. Redd jeg plutselig får beskjed om at jeg ikke kan dra hjem etter kontrollen i uke 37 eller 38 :eek: men prøver å roe ned tankene! Regner med at man får låne alt nødvendig pumpeutstyr om det trengs så en ikke trenger å ta med hele repetoaret hjemmefra :p Må spørre om det også... I dag kom første dråpe melk fra puppen, så love bra. Sist hadde jeg ikke synlig melk før fødsel, men også slitt mye med kynnere i hele dag så kanskje modningstegn begge to :)

Kommer til å kjøpe inn litt hipp her. Brukte det sist og var i grunn fornøyd

Back
Topp