Lille hjertet!

HeltTexas

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Jeg har den siste uken vært overbevist om at det lille hjertet har sluttet å slå i magen min, i går knakk jeg rett og slett helt sammen. Så i dag måtte jeg gjøre noe fy-fy, og fant frem den gamle doppleren som jeg heldigvis ikke har kvittet meg med. Regnet med å finne kun stillhet (bortsett fra min egen puls og tarmlyder kanskje), men det dukket faktisk umiddelbart opp et galopperende hjerte! Å herregud, for en nydelig lyd! Så sterk og klar var den at jeg til og med fikk tatt den opp, så uansett hva som skjer videre er den dokumentert for evig tid.
Mye kan skje enda, jeg er en av dem som mister sent istedenfor tidlig. Men akkurat i dag kjenner jeg på lettelsen. Helt OK å være gørrkvalm for en sånn grunn!

I gledesrusen klarte jeg visst å bestille meg ny ultralyd på mandag også.. Forhåpentligvis er det en liten sprellemann der inne da.:Heartred

Åååå det er en herlig lyd å høre ❤️ Fikk klump i halsen på dine vegne jeg nå. Hormoner altså :P
Hvor langt er du på vei i dag?

Åå, så herlig!! Jeg hørte også den fine lyden med doppler i går :love7 Synes det er litt bak mål at doppler er fy-fy, jeg, for så lenge man ikke bruker den for mye, er det en fantastisk måte å berolige seg selv på ❤️

Åå, så herlig!! Jeg hørte også den fine lyden med doppler i går :love7 Synes det er litt bak mål at doppler er fy-fy, jeg, for så lenge man ikke bruker den for mye, er det en fantastisk måte å berolige seg selv på ❤️

Verdens fineste lyd!:Heartred
Doppler har vært en lifesaver for meg flere ganger, men jeg har også oppdaget MA på den måten. I dag var den rett og slett gull. Og ja, bruker den selvfølgelig med måte. Men innrømmer at jeg blir litt påvirket av alle som fraråder det. Men innimellom har jeg rett og slett ikke noe valg, psyken min trengte en bekreftelse som i dag.

Jeg har den siste uken vært overbevist om at det lille hjertet har sluttet å slå i magen min, i går knakk jeg rett og slett helt sammen. Så i dag måtte jeg gjøre noe fy-fy, og fant frem den gamle doppleren som jeg heldigvis ikke har kvittet meg med. Regnet med å finne kun stillhet (bortsett fra min egen puls og tarmlyder kanskje), men det dukket faktisk umiddelbart opp et galopperende hjerte! Å herregud, for en nydelig lyd! Så sterk og klar var den at jeg til og med fikk tatt den opp, så uansett hva som skjer videre er den dokumentert for evig tid.
Mye kan skje enda, jeg er en av dem som mister sent istedenfor tidlig. Men akkurat i dag kjenner jeg på lettelsen. Helt OK å være gørrkvalm for en sånn grunn!

I gledesrusen klarte jeg visst å bestille meg ny ultralyd på mandag også.. Forhåpentligvis er det en liten sprellemann der inne da.:Heartred

Åååhh så herlig! Verdens fineste lyd!!

Ååh blir så glad på dine vegne! <3
Hvor tidlig kan man høre med doppler tror dere?

Hvorfor frarådes det og er fy fy? At man kan bli unødig stressa om man ikke hører noe?

Ååh blir så glad på dine vegne! <3
Hvor tidlig kan man høre med doppler tror dere?

Jeg er 9+4 i dag, og føler jeg var heldig som hørte det så tidlig. Har hørt det tidlig i andre svangerskap også, men det er så absolutt ikke gitt at man hører det så tidlig. Kommer vel også litt an på om man er førstegangs eller ikke, hvor langt opp morkaken har kommet, hvor det lille nurket ligger..

Hvorfor frarådes det og er fy fy? At man kan bli unødig stressa om man ikke hører noe?

Det med stress hos mor er nok også en faktor, men det sies også at fosteret kan bli stresset av ultralydbølgene. Er nok greit å ikke bruke det for ofte og for lenge om gangen.

Gler meg til eg også kan bruke dopplerapperatet! Må innrømme att eg hadde eit svakt augeblikk igår 8+2. Fant sjølvsagt ikkje hjertelyden :whacky011 So no har eg gitt meg forbud til etter UL neste veke..
Men hærlig å få høyre hjertet slå :love7

Ja tror det er derfor. Det kan være vanskelig å finne, og mange stresser for mye med det dersom de ikke finner hjertelyd. I tillegg så mener noen at det gir en falsk trygghet senere i svangerskapet, f.eks. at man tyr til doppler dersom det er endringer i magen, og at hjertelyd ikke nødvendigvis betyr at alt er bra.

Gler meg til eg også kan bruke dopplerapperatet! Må innrømme att eg hadde eit svakt augeblikk igår 8+2. Fant sjølvsagt ikkje hjertelyden :whacky011 So no har eg gitt meg forbud til etter UL neste veke..
Men hærlig å få høyre hjertet slå :love7
Har så lyst til å bruke min hver dag, bare for å prøve, men er jo bare 7+5 :P

Back
Topp