Forstoppet

Froy

Betatt av forumet
Jeg har vært forstoppet nå i snart 5 uker. Magen er en svær ballong det ser ut som om jeg er 6mnd på vei. Får en eksplosjon i magen ca annenhver uke og da kjennes det ut som om magen skal eksplodere.. sliter sinnsykt med luft og gasser som kunne drept! hva skjer? skal det være sånn resten av graviditeten ? og hva hjelpet for å få magen til å fungere?

Ja og nei. Hehe. Husker ikke helt fra de to andre men mener det ga seg etterhvert, eller så har jeg fortrengt det.

Jeg har vært forstoppet nå i snart 5 uker. Magen er en svær ballong det ser ut som om jeg er 6mnd på vei. Får en eksplosjon i magen ca annenhver uke og da kjennes det ut som om magen skal eksplodere.. sliter sinnsykt med luft og gasser som kunne drept! hva skjer? skal det være sånn resten av graviditeten ? og hva hjelpet for å få magen til å fungere?

Mage sliter desverre med forstoppelse i svangerskapet. Anbefaler deg masse væske svisker og annen lakserende mat. Og ev movicol som fås reseptfritt på apoteket. Er helt jævlig å være forstoppa. Unner jeg ingen. Håper du får orden på magen.

Blir veldig forstoppet av jerntilskudd.. Uten dem går det tregt, men bedre. Fremdeles mye luft..
Tørket frukt, fiber, vann, eller biola skal vel kunne ha en positiv effekt sies det. Ellers er vel kanskje en tur innom et Apotek en god ide..

Håper du får det bedre snart!

Udo’s choice, oljeblanding som du får kjøpt på helsekost, gjorde underverker for min mage, fant tipset på lommelegen.. :happy: Lykke til, det er strevsomt når magen virkelig ikke henger med!

Sviskekompott eller aprikoskompott med fløte! En gid skål til dessert og kanskje en til kvelds også. Litt hver dag. Masse bæsj!

Jeg har ikke blitt forstoppet så langt og tror det er fordi jeg er flink til å få i meg grønnsaker, frukt og mye fiberrik kost i løpet av dagen, samt drikker mye. Spiser mye havregryn og grovt brød, samt Biola sammen med havregryn. Merker dette får fart på magen om morgenen.

Som flere skriver over kan svisker få i gang fordøyelsen. Det kan være vanskelig når du har vært forstoppet så lenge. Men rikelig med væske og noe fra apoteket i første omgang har kanskje best effekt.

Kan ikke si at jeg direkte er forstoppa, men veldig treg i magen. Passer på hva jeg spiser, som de andre skriver.. Drikker masse.. Og jeg må ha en kopp Kaffi til frokost, det setter litt gang på magen her. Ellers hjelper det å være i aktivitet. Men om du sliter veldig, så ville jeg prøvd noe annet enn bare kosthold. Prøv olje fra helsekosten som nevnt her, har hørt fra flere at det hjelper. Lykke til.

Back
Topp