Ivf USA?

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Sitter å fjaser litt på insta og ble sittende å se på ivf-damer i USA. Vet at de har uttak i narkose. Og vil tro de har fler muligheter til å "manipulere" embryo. Noen som har erfaringer? Hvorfor reiser man ikke til usa for ivf? Sett bort ifra reisevei såklart!:)

Sitter å fjaser litt på insta og ble sittende å se på ivf-damer i USA. Vet at de har uttak i narkose. Og vil tro de har fler muligheter til å "manipulere" embryo. Noen som har erfaringer? Hvorfor reiser man ikke til usa for ivf? Sett bort ifra reisevei såklart!:)

Ingen erfaringer, men jeg tenker prisen er en god grunn! IVF er noe mange får på forsikringa der borte, så jeg vil tro prisen er heeeelt horribel for oss vanlige dødelige. Koster jo en arm og et bein for behandlinger der så det er nok neppe billig.

Det med uttak i narkose er noe jeg kunne tenkt meg.

Ingen erfaringer, men jeg tenker prisen er en god grunn! IVF er noe mange får på forsikringa der borte, så jeg vil tro prisen er heeeelt horribel for oss vanlige dødelige. Koster jo en arm og et bein for behandlinger der så det er nok neppe billig.
Godt poeng!

Jeg kunne også tenkt meg uttak med narkose, har mange egg så blir tydeligvis lett overstimulert. Så uttak for meg var helt grusomt. Heldig de som synes det er helt greit. :)

Sånn som jeg har forstått det betaler de 100 000 norske for forsøk med uttak, pluss medisiner, og nesten 60 000 for å fryse det som er igjen.. så det er jammen ikke rart at vi ikke reiser dit gitt.

Sånn som jeg har forstått det betaler de 100 000 norske for forsøk med uttak, pluss medisiner, og nesten 60 000 for å fryse det som er igjen.. så det er jammen ikke rart at vi ikke reiser dit gitt.
Såpass ja! Vi har ikke råd til å bruke sånne summer i hvertfall..

Såpass ja! Nei, da får jeg leve med uttakene som de er:nailbiting:

Jeg kunne også tenkt meg uttak med narkose, har mange egg så blir tydeligvis lett overstimulert. Så uttak for meg var helt grusomt. Heldig de som synes det er helt greit. :)
Jeg er også sånn.. Synes det er pyton!

Hei,

Denne artikkelen forteller at de i snitt kan bruke 12000- 17000 dollar pr ivf syklus. Noen stater har krav til forsikringsselskapet for fullstendig eller delvis dekning.. Men ja... her er det dyrt... generelt helse i us koster mer enn resten av den vestlige verden, mye på grunn av at amerikanerne har dårligere helse enn f.eks oss i Europa .

.https://www.shape.com/lifestyle/sex-and-love/extreme-cost-ivf-women-america-really-necessary

Jeg vet om folk som har fått gjort ivf i Singapore hvor man har lite regelverk å forholde seg til. Ellers i Europa er Spania lengst fremme på forskning i ivf, også på verdensbasis er de ledende..

Back
Topp